Razorsedge's SAS - Page 6 - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Project Logs For detailed builds specific to the Ford Ranger, one thread per vehicle please.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #126  
Old 10-20-2009
My05edge's Avatar
Member
 
Join Date: Dec 2006
Location: Midland, TX
Posts: 1,351
a meet sounds good, i agree with going somewhere with real trails this time, this way ryan doesnt rip off his valance on a chair.....

Last edited by My05edge; 10-20-2009 at 12:53 AM.
Reply With Quote
  #127  
Old 10-20-2009
Newks's Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Dec 2006
Location: Waukesha WI
Posts: 241
Quote:
Originally Posted by RazorsEDGE View Post
Backwards hat and safety glasses FTW. I wore my welding gloves though, I had a cutoff wheel break apart and hit me in the thumb once, I've always worn my gloves since that happened.



Sounds good to me!
agreed I was grinding away one day and ground the top part of my hand off a little. Ironically the disc was hot enough that it cauterized it and never bled so I put on gloves and kept on going at it lol. Ever since I always grab my welding gloves. Unless im welding then they **** me off.

Very nice progress btw I am very tempted to just go ***** out and jump into my sas because of you
Reply With Quote
  #128  
Old 10-20-2009
04blackedge's Avatar
RF Veteran
iTrader: (13)
 
Join Date: Jan 2007
Location: Durham, NC
Posts: 23,426
Quote:
Originally Posted by My05edge View Post
a meet sounds good, i agree with going somewhere with real trails this time, this way ryan doesnt rip off his valance on a chair.....

And you don't have to dodge dead horses lol
Reply With Quote
  #129  
Old 10-20-2009
My05edge's Avatar
Member
 
Join Date: Dec 2006
Location: Midland, TX
Posts: 1,351
blah dont remind me lol
Reply With Quote
  #130  
Old 10-20-2009
zabeard's Avatar
who?
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
Quote:
Originally Posted by RazorsEDGE View Post
BTW Zach, what did you do about the 'bump' in the frame where the steering box is going to go? Just plate over it or did you flatten it out somehow?
beat it in with a hammer until its mostly flat then just do the plating / sleeving like i mentioned in PM.
Reply With Quote
  #131  
Old 10-20-2009
RazorsEDGE's Avatar
There's no lifeguard in the gene pool
Thread Starter
iTrader: (4)
 
Join Date: Aug 2006
Location: New Mexico
Posts: 7,409
Quote:
Originally Posted by My05edge View Post
a meet sounds good, i agree with going somewhere with real trails this time, this way ryan doesnt rip off his valance on a chair.....
I ain't sceered o' no chairs.

Quote:
Originally Posted by zabeard View Post
beat it in with a hammer until its mostly flat then just do the plating / sleeving like i mentioned in PM.
Thanks. I'll probably get after this today.
Reply With Quote
  #132  
Old 10-20-2009
ranger's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2006
Location: Imperial Beach, CA
Posts: 4,502
i want updates by noon my time. Its currently 9am so hop on dood
Reply With Quote
  #133  
Old 10-20-2009
RazorsEDGE's Avatar
There's no lifeguard in the gene pool
Thread Starter
iTrader: (4)
 
Join Date: Aug 2006
Location: New Mexico
Posts: 7,409
Quote:
Originally Posted by ranger View Post
i want updates by noon my time. Its currently 9am so hop on dood
LOL! I don't get off work till noon!
Reply With Quote
  #134  
Old 10-20-2009
ShadowRanger08's Avatar
Member
iTrader: (3)
 
Join Date: Jan 2008
Location: Ontario, Canada
Posts: 1,694
well you had better work quick then lol
Reply With Quote
  #135  
Old 10-20-2009
ranger's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2006
Location: Imperial Beach, CA
Posts: 4,502
Quote:
Originally Posted by RazorsEDGE View Post
LOL! I don't get off work till noon!
Noon your time? haha 10am here now.
Reply With Quote
  #136  
Old 10-20-2009
RazorsEDGE's Avatar
There's no lifeguard in the gene pool
Thread Starter
iTrader: (4)
 
Join Date: Aug 2006
Location: New Mexico
Posts: 7,409
No pics yet, but I got the sleeves for the steering box cut and tacked to the plate. got the holes drilled in the frame for the sleeves. Didn't get much time to work on it today but I made a little progress. Plan to fully weld the sleeves when I get home from work tonight, and Hopefully I'll get the steering box mounted by tomorrow afternoon.
Reply With Quote
  #137  
Old 10-20-2009
99ranger4x4's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: Jun 2006
Location: Austin, TX
Posts: 12,198
Quote:
Originally Posted by Newks View Post
agreed I was grinding away one day and ground the top part of my hand off a little. Ironically the disc was hot enough that it cauterized it and never bled so I put on gloves and kept on going at it lol. Ever since I always grab my welding gloves. Unless im welding then they **** me off.

Very nice progress btw I am very tempted to just go ***** out and jump into my sas because of you
****kkkk wearing welding gloves with a grinder hah

I wear these badass miller "metal worker" gloves that i got for free with my welding hood.
Reply With Quote
  #138  
Old 10-20-2009
RazorsEDGE's Avatar
There's no lifeguard in the gene pool
Thread Starter
iTrader: (4)
 
Join Date: Aug 2006
Location: New Mexico
Posts: 7,409
Quote:
Originally Posted by 99ranger4x4 View Post
****kkkk wearing welding gloves with a grinder hah

I wear these badass miller "metal worker" gloves that i got for free with my welding hood.
Gloves are for girls, pansy.
Reply With Quote
  #139  
Old 10-20-2009
99ranger4x4's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: Jun 2006
Location: Austin, TX
Posts: 12,198
i dont always wear them haha

normally when all the sparks are getting thrown straight at a lip so they all come back at me haha
Reply With Quote
  #140  
Old 10-20-2009
RazorsEDGE's Avatar
There's no lifeguard in the gene pool
Thread Starter
iTrader: (4)
 
Join Date: Aug 2006
Location: New Mexico
Posts: 7,409
alright. Heres the plate for the steering box so far, sleeves just tacked in place. I'm gonna smooth the edges too so it doesn't have such huge corners, they kind of overhang the frame when its in place and it just looks sloppy.



And heres the steering box and plate just sitting in the holes in the frame, a little crooked since its not bolted up.

Reply With Quote
  #141  
Old 10-20-2009
Downey's Avatar
RF Veteran
iTrader: (1)
 
Join Date: Oct 2007
Location: Muncy, PA
Posts: 8,470
looks good
Reply With Quote
  #142  
Old 10-20-2009
INT3RC3PTOR's Avatar
Veteran Status Achieved
iTrader: (4)
 
Join Date: Jul 2005
Location: Minnesooooota
Posts: 8,190
Quote:
Originally Posted by 99ranger4x4 View Post
i dont always wear them haha

normally when all the sparks are getting thrown straight at a lip so they all come back at me haha


yeah thats the worst when they all get aimed in one spot at a hand or let. ****s haawt

nice progress Ryan
Reply With Quote
  #143  
Old 10-20-2009
zabeard's Avatar
who?
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
perfect ryan! looks good. smooth the corners out and it will be great.
Reply With Quote
  #144  
Old 10-20-2009
seed60's Avatar
RF Veteran
iTrader: (15)
 
Join Date: Jun 2008
Location: Mooresville, NC
Posts: 5,573
Nice progress. Gonna be sick!
Reply With Quote
  #145  
Old 10-20-2009
KLC's Avatar
KLC KLC is offline
RF Veteran
iTrader: (29)
 
Join Date: Nov 2007
Location: New Mexico
Posts: 13,115
Good job! I would offer to help, but work is too hectic.
Reply With Quote
  #146  
Old 10-20-2009
KLC's Avatar
KLC KLC is offline
RF Veteran
iTrader: (29)
 
Join Date: Nov 2007
Location: New Mexico
Posts: 13,115
And I forgot...

Let me know if you want some company when you go to Carlsbad.
Reply With Quote
  #147  
Old 10-20-2009
RazorsEDGE's Avatar
There's no lifeguard in the gene pool
Thread Starter
iTrader: (4)
 
Join Date: Aug 2006
Location: New Mexico
Posts: 7,409
Quote:
Originally Posted by KLC View Post
And I forgot...

Let me know if you want some company when you go to Carlsbad.
Sure thing.
Reply With Quote
  #148  
Old 10-20-2009
zabeard's Avatar
who?
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
make sure you use some good grade 8 1/2" bolts on that box!!
Reply With Quote
  #149  
Old 10-20-2009
Level III Supporter
iTrader: (2)
 
Join Date: Jun 2004
Location: usa
Posts: 24,936
Done yet? midgets with spoons would be done by now!
Reply With Quote
  #150  
Old 10-20-2009
RazorsEDGE's Avatar
There's no lifeguard in the gene pool
Thread Starter
iTrader: (4)
 
Join Date: Aug 2006
Location: New Mexico
Posts: 7,409
Quote:
Originally Posted by zabeard View Post
make sure you use some good grade 8 1/2" bolts on that box!!
Will do. As it sits right now I just have the bolts that came with the box and they aren't long enough so I'll have to get some new ones.


BTW got my pitman arm today, now the only thing I'm waiting on is the brackets from Ballistic.
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS for t-bars optikal illushun Suspension Tech 22 03-02-2005 08:56 PM
SAS: affordable? loneFX4 General Technical & Electrical 22 01-31-2005 10:16 AM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



All times are GMT -6. The time now is 01:07 PM.