mistakes to watch out for? - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


2.3L & 2.5L I4 Tech General discussion of 2.3L and 2.5L I4 Ford Ranger engines.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-13-2006
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2006
Location: Palmyra NJ
Posts: 14
mistakes to watch out for?

im going to be doing a 2.3T swap soon, and i want to know what the most common mistakes are and what to look out for that can cause potential problems.
im only 15 so i dont want to make a mistake thats going to cost $$$


THanks

Josh
Reply With Quote
  #2  
Old 03-13-2006
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Mar 2005
Location: Acworth, GA
Posts: 2,099
a 2.3t swap...is...? Are you swapping in a different motor or a turbo motor or what?
Reply With Quote
  #3  
Old 03-13-2006
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2006
Location: Palmyra NJ
Posts: 14
Sorry,

Im rippin my normal 4 cyl for a 2.3L turbo engine from a Tbird.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-13-2006
4banged's Avatar
Member
 
Join Date: Dec 2005
Location: Bentonville, AR
Posts: 36
year? mistakes...ummm.....not enough research...i honestly dunno dude. Search around rangerpowersports.com and you should find most of ur answers. I don't think most peopel get into any trouble until they start tuning the motor. But definatelly be careful w/ the wiring
Reply With Quote
  #5  
Old 03-13-2006
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2006
Location: Palmyra NJ
Posts: 14
thanks bro,

its a 91 ranger btw.

im going for sleeper. stock rims everything as much as i can. lol

thanks when i start ill post pics and directions on what i did
Reply With Quote
  #6  
Old 03-13-2006
4banged's Avatar
Member
 
Join Date: Dec 2005
Location: Bentonville, AR
Posts: 36
No problem mann. I don't think the wiring will be as bad for you then. And yes it will be sleeper. I think i finally found a beater...so hopefully i'll get to start on mine this summer :D
Reply With Quote
  #7  
Old 03-13-2006
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2006
Location: Palmyra NJ
Posts: 14
pics of the engine are in the introduction forum under my post

"NEw kid from newjersey"
Reply With Quote
  #8  
Old 03-14-2006
4banged's Avatar
Member
 
Join Date: Dec 2005
Location: Bentonville, AR
Posts: 36
Kik ***. Here some pics of mine



Mines out of an 85...so it's not intercooled...but planning on using a powerstroke intercooler. Good news is that mine has the T3 on it and the bigger injectors and VAM swapped in. I can't wait to get that motor in. I've been wanting a turbo ranger since highschoo...ur gonna love urs dude. Best of luck to ya
Reply With Quote
  #9  
Old 03-14-2006
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2006
Location: Palmyra NJ
Posts: 14
nice, urs sure is clean.

did u lay it on anything in ur bed? like old tires or something?
Reply With Quote
  #10  
Old 03-14-2006
4banged's Avatar
Member
 
Join Date: Dec 2005
Location: Bentonville, AR
Posts: 36
Can'e remember for sure. For some reason i think i did. Have a skateboard under it now (sitting in storage)
Reply With Quote
  #11  
Old 03-14-2006
67cobain94's Avatar
Member
 
Join Date: Jul 2005
Location: Vero Beach, Florida
Posts: 708
If all else fails... 302.
Reply With Quote
  #12  
Old 03-14-2006
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2006
Location: Palmyra NJ
Posts: 14
^^lol

the reason i ask 4banged is because if you lay it down flat you can damage something.
i wanna see set up pics when u get this rolling. when do u think ur starting?
Reply With Quote
  #13  
Old 03-14-2006
4banged's Avatar
Member
 
Join Date: Dec 2005
Location: Bentonville, AR
Posts: 36
Everyone and their mom has told me i should do a V8...but did u know the stock turbo 2.3 can hold more HP then a 5.0 block?
it has never laid flat. I'm hopin to start on it in 2 months or so...still need to get some small things. I'm hopin to have it finished in time for our club show in the fall.
Reply With Quote
  #14  
Old 03-14-2006
bigmoose's Avatar
Member
 
Join Date: Feb 2006
Location: Narragansett RI
Posts: 32
there is no replacement for displacement
Reply With Quote
  #15  
Old 03-14-2006
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2006
Location: Palmyra NJ
Posts: 14
their is no way id do a v8 anything lol, gas ect.

i like the turbo idea.
Now my turbo project might be shut down, parents wont let me use the backyard for it. and now i need a place to work... lol this will be fun.

Good luck with ur swap bro!
Reply With Quote
  #16  
Old 03-14-2006
4banged's Avatar
Member
 
Join Date: Dec 2005
Location: Bentonville, AR
Posts: 36
But ther is nothing like smoking a v8 sports car in a 4 banger truck :D. Suck about the parents mann...hope u can change their mind. Thanks and good luck to you too.
Reply With Quote
  #17  
Old 03-15-2006
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2006
Location: Palmyra NJ
Posts: 14
well the project is a no go for now, my dad shot it down completely...
oh well, i guess their is a reason for everything. i guess ill fix up everything now on the outside...


BTW 4banged, how much did u pay for ur engine?
Reply With Quote
  #18  
Old 03-15-2006
4banged's Avatar
Member
 
Join Date: Dec 2005
Location: Bentonville, AR
Posts: 36
i paid a bit much. I paid 800 for the motor t-5 ecu and some other random crap i need for the motor. but my motor was also pulled out of a running ranger and only has 80k
Reply With Quote
  #19  
Old 03-15-2006
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2006
Location: Palmyra NJ
Posts: 14
i was going to pay 350, everything needed to have it running and working perfectly.

great condition too, and 120,000 tho i think.

eh o well i guess ill find some more... but that is my number one priority now lol
Reply With Quote
  #20  
Old 03-19-2006
speedranger's Avatar
Member
 
Join Date: Jan 2006
Location: Everett Washington
Posts: 142
If you are looking to go fast (hence "sleeper") why are you driving a ranger? lol
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Top 10 Car Cleaning Mistakes dogfish246 General Ford Ranger Discussion 2 07-29-2014 05:33 PM
Top 10 Mistakes Car Owners Make (Video) dogfish246 General Ford Ranger Discussion 2 04-24-2014 10:51 PM
New Girl on the boards! (watch out! lol) Musical Hunter Member Introductions 105 01-24-2009 09:58 AM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 08:16 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.