One up on an FX4 - Page 3 - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Fabrication & Tool Tech Need assistance with or ideas for custom metal fabrication? Want to show off your fabrication abilities or custom modifications? This is the sub-forum for you.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #51  
Old 05-13-2009
TrePaul86's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Apr 2007
Location: Gresham, OR
Posts: 1,369
Quote:
Originally Posted by Woods-Rider View Post
Damn dude, that thing is beefy! I love it. makes my factory one look like aluminum foil lol. now you gotta go test it!!
Yes, gotta test it! Gotta test out your new bumper too!

Quote:
Originally Posted by korey89 View Post
Holy crap that thing is beefy, nice work Trev
Well thanks Korey!

Quote:
Originally Posted by kymudder08 View Post
no use on an automatic is there? lol. i like custom mods. did you just take the stock one off to get measurements or howd you do it?
Actually, Ben (Jeweler54) crawled under his truck in the rain to give me a few measurements... I can get you some measurements tomorrow if you want em.

About your PM, 1/4in will work jsut fine... I just figured I can bend 3/8in in the iron worker if it's under 10in wide... So I just did that... The belly and sides are 1 piece... The part that bolts to the frame was welded to the belly piece... And I just went from there adding more metal to it to protect certain areas.

Quote:
Originally Posted by My05edge View Post
only skid i know that beefier than that would be camodowns front skid plate, it weighs like 70 pounds! looks good, im sure ill bust my t-case skid eventually and need to do something like this.
Yeah this thing weighs a good 40lbs... But it's only a t-case skid... So there isn't a whole lot of metal... I thought about 1/2in for the skid, til I realized I didn't want to lift that up when I was done with it lol.

Quote:
Originally Posted by Fx4wannabe01 View Post
Saw the tcase skid the other day....holy ***** it's beefy as hell!
Sure is! Pretty good work eh shane? lol
Reply With Quote
  #52  
Old 05-14-2009
camodown's Avatar
Lost in Nowhere
iTrader: (3)
 
Join Date: Feb 2007
Location: Midland, TX
Posts: 5,029
that is nice, good work.

I keep wanting to redo the front of mine, but nah
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
one manual & one auto hub? racsan Drivetrain Tech 11 01-07-2010 10:24 AM
If i could have any truck in the world it would be one of these (or this one!) dixie_boysles General Ford Ranger Discussion 10 06-27-2009 12:15 PM
If i could have any truck in the world it would be one of these (or this one!) dixie_boysles General Ford Ranger Discussion 4 06-26-2009 10:03 AM
One Bank Lean one perfectly fine? INT3RC3PTOR 8-Cylinder Tech 18 02-27-2008 09:53 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 02:21 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.