Crazy insurance quotes - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


General Ford Ranger Discussion General discussion of the Ford Ranger that does not fit in any other sub-forum.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-12-2010
Kysus's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: London, Ontairo
Posts: 250
Crazy insurance quotes

ok for a year of insurance this is how my quotes go,

North Waterloo Farmers mutual. 4,430
then then middle of them
intact insurance. 5,198
then the last one,
jevco insurance company 11,902

yeah there's 8 places that will insure me ,
what the hell is 11,902 a year getting me, my truck isn't even worth 1000 a month, come on lol

just thought i would share

ohh iv got discounted also cause of young drivers, and then my age brings it up, im 17,
and yeah......
Reply With Quote
  #2  
Old 08-12-2010
01_ranger_4x4's Avatar
Member
iTrader: (4)
 
Join Date: Mar 2009
Location: Muskegon, Michigan
Posts: 3,585
WTF!!?? and i thought $50 a month was alot! my god you guys get hosed for insurance up there!
Reply With Quote
  #3  
Old 08-12-2010
Kysus's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: London, Ontairo
Posts: 250
yeah.. ahha i would say sooo
Reply With Quote
  #4  
Old 08-12-2010
FULLSCALE's Avatar
Level III Supporter

iTrader: (12)
 
Join Date: Mar 2009
Location: Clinton, Ontario
Posts: 8,181
Have you tried Belair Direct? I was with them for a while and it was much cheaper! My first truck, a '97 Ranger was $5900 the first year I had it...I paid $5700 for the truck!
Reply With Quote
  #5  
Old 08-12-2010
Kysus's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: London, Ontairo
Posts: 250
yeahhhh, they wont because its tooo old, they said... yeah stupid people ehh
Reply With Quote
  #6  
Old 08-12-2010
FULLSCALE's Avatar
Level III Supporter

iTrader: (12)
 
Join Date: Mar 2009
Location: Clinton, Ontario
Posts: 8,181
I hear ya... they wouldn't insure my Mustang because it was modified and now same with my truck.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-12-2010
Kysus's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: London, Ontairo
Posts: 250
yeah TD is Great but, they wont insure me because i don't have 5 years of driving....
wtf how do i get 5 years if no one will insure me ? aha
Reply With Quote
  #8  
Old 08-12-2010
vista4.0's Avatar
Member
iTrader: (3)
 
Join Date: Jan 2009
Location: Beaver Falls, PA
Posts: 2,824
holy jebus thats alot a cash! I was b*itching about my 80 a month for full coverage.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-12-2010
Kysus's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: London, Ontairo
Posts: 250
anyone know how to get the young drives online thing done faster ahah im siting and doing it right now but its sooooo boring...
Reply With Quote
  #10  
Old 08-12-2010
fourliter dan's Avatar
Member
 
Join Date: Dec 2007
Location: Lebanon, OR
Posts: 2,229
wow, insurance sucks.... well mine doesnt...i pay 220 a month for full coveravge on 2 vehicle(ranger and 05 volvo s40), renters, and 100g's a peice for life insurance
Reply With Quote
  #11  
Old 08-12-2010
Red_Ak_Ranger's Avatar
RF Veteran
iTrader: (1)
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 17,221
That insurance price is crazy.

I'm excited cause someone hit me in may and in a few weeks im getting my truck fixed. New shiny bumper and tailgate!
Reply With Quote
  #12  
Old 08-12-2010
Kysus's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: London, Ontairo
Posts: 250
Quote:
Originally Posted by Red_Ak_Ranger View Post
That insurance price is crazy.

I'm excited cause someone hit me in may and in a few weeks im getting my truck fixed. New shiny bumper and tailgate!
Congrats ;p
Reply With Quote
  #13  
Old 08-12-2010
ShadowRanger08's Avatar
Member
iTrader: (3)
 
Join Date: Jan 2008
Location: Ontario, Canada
Posts: 1,694
yeah, insurance is BS, especially with all the new changes taking place sept 1. what year is your truck? my first car was a 91 and belair insured it no problem when I was 17. Its almost not even worth it to have insurance anymore, especially on an older vehicle.
Reply With Quote
  #14  
Old 08-12-2010
Kysus's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: London, Ontairo
Posts: 250
yeah, My truck is a
1987 Ford Ranger Supercab RWD
Reply With Quote
  #15  
Old 08-12-2010
ShadowRanger08's Avatar
Member
iTrader: (3)
 
Join Date: Jan 2008
Location: Ontario, Canada
Posts: 1,694
have you called belair? i know they won't do online after 1990, but i dont see why they wouldn't insure it just because its an 87...they gave me a quote for a 1979 bronco
Reply With Quote
  #16  
Old 08-12-2010
Kysus's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: London, Ontairo
Posts: 250
yeah, i called yesterday, and they said "ohhh really we wont insure that because its a classic." yeah its kinda stupid... blahh sucks really bad ahha iv been told they are the cheapest
Reply With Quote
  #17  
Old 08-12-2010
ShadowRanger08's Avatar
Member
iTrader: (3)
 
Join Date: Jan 2008
Location: Ontario, Canada
Posts: 1,694
wow thats stupid...i didnt have that problem. what about state farm? they're pretty good too...
Reply With Quote
  #18  
Old 08-12-2010
Red_Ak_Ranger's Avatar
RF Veteran
iTrader: (1)
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 17,221
insurance is gay, at least it apparently costs nothing in America, the land of awesomeness
Reply With Quote
  #19  
Old 08-12-2010
HAZZARDJOHN's Avatar
Member
 
Join Date: Dec 2005
Location: Wyoming MN
Posts: 2,400
My God, I pay 68 a month for Full coverage on three vehicles and I have the best available liability coverage (i'm paranoid, and most people only carry a $100,000 policy, not enough for a major hospital stay), and my vehicles are covered at the track. Must suck to be young again.


I do remember paying 200 a month for my Bucik when I was 16. how the hell I could afford that on $8 an hour back then boggle my mind.

~HJ
Reply With Quote
  #20  
Old 08-12-2010
tkennedy17's Avatar
Member
iTrader: (2)
 
Join Date: Jul 2010
Location: Monroe, GA
Posts: 231
i got quoted at $1,008.85 for every six months but when the insurance went into effect it dropped about $50-60, i honestly thought it was gonna shoot up a bunch when i switched from my sedan to the truck because of the 4x4....but it didnt go up much at all.

sooo canada sucks with the insurance but still rocks with the beer age. :P
Reply With Quote
  #21  
Old 08-12-2010
ShadowRanger08's Avatar
Member
iTrader: (3)
 
Join Date: Jan 2008
Location: Ontario, Canada
Posts: 1,694
and the health care :)
Reply With Quote
  #22  
Old 08-12-2010
01_ranger_4x4's Avatar
Member
iTrader: (4)
 
Join Date: Mar 2009
Location: Muskegon, Michigan
Posts: 3,585
Quote:
Originally Posted by ShadowRanger08 View Post
and the health care :)
ill stick to paying for my own health care if it means i dont have to pay $5,000 a year for car insurance. lol
Reply With Quote
  #23  
Old 08-12-2010
c_root's Avatar
Member
 
Join Date: Jan 2010
Location: Campbell River
Posts: 34
Thats f'ed, ICBC over here in, you guessed it, BC, its 2100, for middle coverage on an 05 4x4

Edit - 19 years of age with 15% discount...
Reply With Quote
  #24  
Old 08-12-2010
ShadowRanger08's Avatar
Member
iTrader: (3)
 
Join Date: Jan 2008
Location: Ontario, Canada
Posts: 1,694
nah I'm only paying $2,700 a year and I'm 21
Reply With Quote
  #25  
Old 08-12-2010
Machine090767's Avatar
RF Veteran
 
Join Date: May 2006
Location: Minnesota
Posts: 6,410
ahhh.... $57 a month, full coverage, $50 deductable. USA! USA! USA!
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
how the hell several quotes? Biz Ranger-Forums Office 9 05-07-2007 12:03 AM
What do you think about these price quotes?? Bailey Wheels & Tires Semi-Tech 20 09-18-2004 09:20 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 12:22 PM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.