Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource

Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource (https://www.ranger-forums.com/)
-   General Ford Ranger Discussion (https://www.ranger-forums.com/general-ford-ranger-discussion-15/)
-   -   New Meats and shoes (https://www.ranger-forums.com/general-ford-ranger-discussion-15/new-meats-shoes-65906/)

Shaklakan 06-06-2008 12:44 PM

New Meats and shoes (Pic Update!!)
 
I jsut got my new rims today and am getting my tires tonight! So for all of you that know what my truck looks like you will be like god damn finally you get that done:biglaugh:. But yeah by 12 tomorrow everything will be on my truck!

Btw: The tires im throwing on are 32's!

FordFever 06-06-2008 01:05 PM

I can't wait to see the pictures.

RangerJustin 06-06-2008 02:24 PM

you getting my old tires???

Shaklakan 06-07-2008 12:23 AM

2 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by RangerJustin (Post 975682)
you getting my old tires???

yessiree bob... or justin.... but yeah your old ones and damn do they look nice they still have a lot of tread on them lol. But for 200 i got a damn good deal and your buddy Dustin is pretty awesome too. We talked for like an hour next to my truck lol. But yah the tire specs are 32x11.50x15 so they are damn huge :laughing:. And the rims are 15x8 so theya re gonna look sweet and no the rims are not used they are brand new. Ill get some pics of before and after shots soon but here is a teaser for now!:


The Tires:

Attachment 196303



And The rims:


Attachment 196304

RangerJustin 06-07-2008 12:38 PM

nice man! yea i think i had them on for less than a year and Dustin didnt have them on for more than a couple months...and you get free rotations and balancing at any Big O with those...

rangerboy101 06-07-2008 01:05 PM

its past 12 wheres the pics?

Shaklakan 06-07-2008 03:00 PM

im working on it lol i sat down to watch rambo with my mom for a bit....:silly:

Shaklakan 06-07-2008 03:03 PM

1 Attachment(s)
Here is the before shots:
Attachment 196274
http://i7.photobucket.com/albums/y25...1212872464.jpg

Little itty bitty tires....

Shaklakan 06-07-2008 03:31 PM

2 Attachment(s)
Good comparison to the old tire:
Attachment 196272


Almost There...:

Attachment 196273

quicksilver2001 06-07-2008 03:35 PM

looks like an old hot rod like that lol, thats gonna look great

Shaklakan 06-07-2008 03:40 PM

4 Attachment(s)
Finished:
Attachment 196268






Side Shot:
Attachment 196269



Front Shot Comparison:


Old Tires:
Attachment 196270


New Tires:
Attachment 196271

quicksilver2001 06-07-2008 03:41 PM

do they rub at all?

Shaklakan 06-07-2008 03:42 PM

Everything is torqued to specs too!

Shaklakan 06-07-2008 03:43 PM

Quote:

Originally Posted by quicksilver2001 (Post 976397)
do they rub at all?

To my surprise and a lot of other peoples they don't. If i go over a bump real hard they might but i have yet to do that.....:27:

Shaklakan 06-07-2008 03:44 PM

woops time to update my default pic.

Edit: Updated oh yeah!

My05edge 06-07-2008 03:49 PM

wow what a difference bud, it looks awesome! love your lights too.

RangerJustin 06-07-2008 03:58 PM

very nice! any plans for glass for the front fenders? are the rears glass or just pulled???

Shaklakan 06-07-2008 04:02 PM

Quote:

Originally Posted by RangerJustin (Post 976412)
very nice! any plans for glass for the front fenders? are the rears glass or just pulled???

pulled by me and a 73 chevy with a receiver hitch! :)

But im not planning on any glass anytime soon. I like the look that i have right now. Im jsut going to save up my money for my new suspension lol.

Trigger01 06-07-2008 06:38 PM

Looks real good all mounted up like that!

Clay Kann 06-07-2008 06:52 PM

Nice choice on the wheels those are slick rims, i have em :p

84socal 06-07-2008 06:55 PM

Quote:

Originally Posted by Shaklakan (Post 976414)
pulled by me and a 73 chevy with a receiver hitch! :)

But im not planning on any glass anytime soon. I like the look that i have right now. Im jsut going to save up my money for my new suspension lol.

u can pull the fronts as well but the lonly thing is the bodylines wont match up with the doors anymore

5speedin2.3 06-07-2008 06:59 PM

looks good.

is it me or is your alignment off?

Shaklakan 06-07-2008 11:03 PM

Quote:

Originally Posted by 5speedin2.3 (Post 976505)
looks good.

is it me or is your alignment off?

nah its just the shadow i have everything dialed in already.

S10Killer 06-07-2008 11:07 PM

looks good now just extend the beams lol

Shaklakan 06-08-2008 02:52 PM

Quote:

Originally Posted by s10killer (Post 976646)
looks good now just extend the beams lol

yours looks good just get some tires!
:shrug:


All times are GMT -6. The time now is 06:46 PM.