Change Interior Color - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Interior Semi-Tech General discussion of interior for the Ford Ranger.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-12-2011
Runarenis's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Jul 2011
Location: Plattsburgh NY
Posts: 319
Icon5 Change Interior Color

I wanna change my interior color. any sugestions of what color would look good ? lol i think im gonna keep all my black pieces black and just redo the others have someone perfesionaly do it i know a few people around that will do it dirt cheap for me lol. i just cant picture any colors in my head atm just hate the color it is now. thanks all :)
Reply With Quote
  #2  
Old 09-12-2011
<TX>TORKiT's Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Jun 2010
Location: Dallas, TX
Posts: 1,551
Reply With Quote
  #3  
Old 09-12-2011
Runarenis's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Jul 2011
Location: Plattsburgh NY
Posts: 319
lol idk yellow seems a bit much :P
Reply With Quote
  #4  
Old 09-12-2011
StxDangerRanger's Avatar
RF Veteran
iTrader: (2)
 
Join Date: Dec 2010
Location: Flat Rock, Mi
Posts: 6,313
Grey. Maybe Tan. Go with a theme man. once you start you don't really stop.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-13-2011
Runarenis's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Jul 2011
Location: Plattsburgh NY
Posts: 319
yea i was thinking about grey but dark or light ? lol
Reply With Quote
  #6  
Old 09-13-2011
SteelDirigible's Avatar
Member
iTrader: (4)
 
Join Date: May 2010
Location: Lexington, KY
Posts: 3,666
once you pop you can't stop
Reply With Quote
  #7  
Old 09-13-2011
<TX>TORKiT's Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Jun 2010
Location: Dallas, TX
Posts: 1,551
Quote:
Originally Posted by Runarenis View Post
yea i was thinking about women but dark or light ? lol
I like light for sure.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-13-2011
StxDangerRanger's Avatar
RF Veteran
iTrader: (2)
 
Join Date: Dec 2010
Location: Flat Rock, Mi
Posts: 6,313
Quote:
Originally Posted by <TX>TORKiT View Post
I like light for sure.
SWB only.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-14-2011
<TX>TORKiT's Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Jun 2010
Location: Dallas, TX
Posts: 1,551
yes sir lmao. I like the direction this thread is heading.
Reply With Quote
  #10  
Old 09-14-2011
Josh40601's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2011
Location: Kentucky
Posts: 376
Quote:
Originally Posted by <TX>TORKiT View Post
Word Dawg...

Quote:
Originally Posted by Runarenis View Post
lol idk yellow seems a bit much :P
wow. Rude....
Reply With Quote
  #11  
Old 09-14-2011
Runarenis's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Jul 2011
Location: Plattsburgh NY
Posts: 319
Quote:
Originally Posted by Josh40601 View Post
wow. Rude....
i guess lol
Reply With Quote
  #12  
Old 09-14-2011
Josh40601's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2011
Location: Kentucky
Posts: 376
Reply With Quote
  #13  
Old 09-15-2011
04RangerDave's Avatar
JDM> RANGER

iTrader: (3)
 
Join Date: Jul 2010
Location: RI
Posts: 5,030
dont rattle can the interior. a buddy of mine did 2 years ago still smells like spray paint and the dash is all flaking
Reply With Quote
  #14  
Old 09-15-2011
98liftedranger's Avatar
RF Veteran
iTrader: (5)
 
Join Date: Aug 2008
Location: California
Posts: 12,538
If your gonna do it either dye the interior or go to a junkyard and hunt down the color you want(as long as its black, tan, or grey lol)
Reply With Quote
  #15  
Old 09-15-2011
Blackout01's Avatar
Member
 
Join Date: Apr 2010
Location: Paxton,IL
Posts: 181
which rangers have a black interior?
Reply With Quote
  #16  
Old 09-15-2011
98liftedranger's Avatar
RF Veteran
iTrader: (5)
 
Join Date: Aug 2008
Location: California
Posts: 12,538
FX4's I believe. The other guys will chime in I'm sure about what specific ones.
Reply With Quote
  #17  
Old 09-15-2011
04RangerDave's Avatar
JDM> RANGER

iTrader: (3)
 
Join Date: Jul 2010
Location: RI
Posts: 5,030
Quote:
Originally Posted by 98liftedranger View Post
FX4's I believe. The other guys will chime in I'm sure about what specific ones.
You are correct
Reply With Quote
  #18  
Old 09-15-2011
99offroadrngr's Avatar
TOYOTA
iTrader: (37)
 
Join Date: Jul 2007
Location: Massachusetts
Posts: 11,728
Quote:
Originally Posted by 98liftedranger View Post
FX4's I believe. The other guys will chime in I'm sure about what specific ones.
Quote:
Originally Posted by 04RangerDave View Post
You are correct
only the level 2's have black
Reply With Quote
  #19  
Old 09-15-2011
StxDangerRanger's Avatar
RF Veteran
iTrader: (2)
 
Join Date: Dec 2010
Location: Flat Rock, Mi
Posts: 6,313
Quote:
Originally Posted by 99offroadrngr View Post
only the level 2's have black
in other words. Good luck finding one.
Reply With Quote
  #20  
Old 09-15-2011
Runarenis's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Jul 2011
Location: Plattsburgh NY
Posts: 319
nice thanks guys :)
Reply With Quote
  #21  
Old 09-17-2011
Splash's Avatar
Member
 
Join Date: Jul 2006
Location: CT
Posts: 163
Not to but in but where would one find the dye to dye the interior? I have done rattlecan before and have had two diffrent turn outs. One was a fume mess that i had a hard time to get out and the other was fine and no problems. But im intrested in dying it never done that before.
Reply With Quote
  #22  
Old 09-18-2011
drppdyllwrngr's Avatar
Member
iTrader: (4)
 
Join Date: Sep 2007
Location: wilmington, nc
Posts: 2,096
if you really must dye something, use SEM dye. It can be found online, or at part stores like car quest.

but IMHO, i would stay away. we had a truck come in that the owner tried to dye his interior. well, i'll let the pics do the talking.





do it once by doing it the right way. if you have ever put armor all on any of your interior plastics, you need to start scrubbing them everyday for the next month to get all the silicone off. silicone and paint = fish eyes. fish eyes look horrible.
Attached Thumbnails
Change Interior Color-image01282011124033.jpg   Change Interior Color-image01282011124053.jpg   Change Interior Color-image01282011124107.jpg  
Reply With Quote
  #23  
Old 09-18-2011
Splash's Avatar
Member
 
Join Date: Jul 2006
Location: CT
Posts: 163
ill stick to paint then lol
Reply With Quote
  #24  
Old 09-19-2011
drppdyllwrngr's Avatar
Member
iTrader: (4)
 
Join Date: Sep 2007
Location: wilmington, nc
Posts: 2,096
I don't know what the guy used, paint or dye. Either way, if it were me, I wouldn't do it. I just don't trust dye/paint on large plastic parts. It will flake, chip, or scratch eventually. Then you'll be doing it again. I did a color change in my truck from light grey to the dark grey. I wrapped everything with vinyl. Dash, door panels, pillar, etc. Other than being dirty, it still looks like it did 3 years ago when i did it. But I also understand that not everyone can do it.
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
interior color change Biz Interior Semi-Tech 10 01-08-2008 11:53 PM
Interior Color Change zabeard Interior Semi-Tech 148 11-15-2006 09:18 AM
2005 Gauge Color Change smurf9271 General Technical & Electrical 3 08-17-2005 12:44 AM
04 grill color change(chopped pics inside) Sonic04Edge General Ford Ranger Discussion 23 06-24-2004 12:52 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 03:19 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.