redneck tool box teaser thread lol - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


New Ideas Have a new idea for your Ford Ranger? General discussion of new ideas for the Ford Ranger.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-21-2010
darangerdanger's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: scappoose.oregon
Posts: 1,169
Wirelessly posted

So I've been looking everywhere for a small toolbox for the bed but don't want to fork out $300 since I realy only need a few wrenches and sockets etc for when I'm riding my quad.

So I decided on a super fancy ammo box. :) haha. $10 ftw!

Anyways I'm not going to put it in the bed but rather secure it to the back panel and floor. I'm on my phone so no pics yet but I will keep an update on this "build" so everyone can see how it turns out. Should be a cheap yet useful mod
Reply With Quote
  #2  
Old 09-21-2010
darangerdanger's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: scappoose.oregon
Posts: 1,169
Wirelessly posted

I'm thinking of doing white and black camouflage by the way lol. But that's after I figure out a good way of securing it
Reply With Quote
  #3  
Old 09-21-2010
bfr7990's Avatar
Member
 
Join Date: Apr 2010
Location: Western WA
Posts: 51
Nice!! haha
Reply With Quote
  #4  
Old 09-21-2010
darangerdanger's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: scappoose.oregon
Posts: 1,169
Don't laugh! Haha. I mean really I have no use for a big tool box. Heck ammo cans are built as solid as anything right?

I have one more class today then I'm going to the hardware store for some L brackets

Also thinking I should line it with some foam since its gonna be like a foot from my sub haha. Hmmm actually I have some left over dynamat from doing my whole interior
Reply With Quote
  #5  
Old 09-21-2010
bfr7990's Avatar
Member
 
Join Date: Apr 2010
Location: Western WA
Posts: 51
Quote:
Originally Posted by darangerdanger View Post
Don't laugh! Haha. I mean really I have no use for a big tool box. Heck ammo cans are built as solid as anything right?

I have one more class today then I'm going to the hardware store for some L brackets

Also thinking I should line it with some foam since its gonna be like a foot from my sub haha. Hmmm actually I have some left over dynamat from doing my whole interior
Haha dude, trust me I wasn't lauging at you it's actually a pretty cool idear. get a pic of it up when you have it done!
Reply With Quote
  #6  
Old 09-21-2010
darangerdanger's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: scappoose.oregon
Posts: 1,169
Will do! it sounds ghetto a bit I know but I'm really thinking its gonna look pretty clean once I'm done
Reply With Quote
  #7  
Old 09-21-2010
04blackedge's Avatar
RF Veteran
iTrader: (13)
 
Join Date: Jan 2007
Location: Durham, NC
Posts: 23,426
I know a ton of people that install them on atvs and stuff just for that reason. Tough, waterproof and pretty cheap.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-21-2010
darangerdanger's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: scappoose.oregon
Posts: 1,169
Yup yup! I just liked the idea of being able to take it out and bring ALL the tools over to the quad when I'm working instead of going back and forth. Well school over! Off to the hardware store and I'll get some pics up later of the plan. Probably won't get it installed because sons of anarchy is on tonight lol :)
Reply With Quote
  #9  
Old 09-21-2010
04blackedge's Avatar
RF Veteran
iTrader: (13)
 
Join Date: Jan 2007
Location: Durham, NC
Posts: 23,426
Oh crap I almost forgot about SOA! Haha thanks for the reminder
Reply With Quote
  #10  
Old 09-21-2010
darangerdanger's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: scappoose.oregon
Posts: 1,169
Haha best show ever!
Reply With Quote
  #11  
Old 09-21-2010
darangerdanger's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: scappoose.oregon
Posts: 1,169
ok THOUGHT i had some L brackets that would be high enough but i thought wrong

so basically i pulled the cargo net off and filled the holes with rivots lol. it works i don't wanna hear it...

heres what i'm working with


i'm gonna "mount" it dead center

need longer L brackets like i said but you get a basic idea of what im plannin on doing
going to do 2 brackets on the front and one on each side



i might use the short ones just to see if it's all gonna work. and i'll paint the brackets don't worry haha
Reply With Quote
  #12  
Old 09-21-2010
darangerdanger's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: scappoose.oregon
Posts: 1,169
basically $10 for the ammo box, $3 for brackets, and $10 for a roll of foam to do the inside of the box.

changed my mind on the camo paint. gonna do flat black and make a template to spray the ford logo in red to match my seats :)
Reply With Quote
  #13  
Old 09-21-2010
rolsmojave3's Avatar
Level III Supporter
 
Join Date: Jun 2006
Location: Wisconsin
Posts: 2,852
I roll my 30 ft tow strap up and throw it in one...perfect fit for the strap..keeps it dry and I always know where it is.
Reply With Quote
  #14  
Old 09-21-2010
darangerdanger's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: scappoose.oregon
Posts: 1,169
haha thats what all my friends do too
Reply With Quote
  #15  
Old 09-21-2010
04blackedge's Avatar
RF Veteran
iTrader: (13)
 
Join Date: Jan 2007
Location: Durham, NC
Posts: 23,426
I wonder if someone makes a bracket you can sort of snap it in to? That would be awesome

Hmm maybe something like this:

http://www.offroaders.com/info/tech-...ammo-boxes.htm
Reply With Quote
  #16  
Old 09-22-2010
darangerdanger's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: scappoose.oregon
Posts: 1,169
ooooh i like that! i'm gonna snag my friends welder tomorrow i think and just tack the "L" brackets on each side then run a bolt through the floor :) that would be wayyy safer haha. plus no holes in the box so it's still waterproof!
Reply With Quote
  #17  
Old 09-22-2010
steveo1271's Avatar
Member
 
Join Date: Oct 2009
Location: lexington,sc
Posts: 780
hmmm so it's in the middle of cab? not a bad idea but i just don't know if i would like it there.you got a pic of what the whole back of your cab looks like with the amo box? i got one and never thought of putting it there so i'm just wondering if you might be on something i might like lol
Reply With Quote
  #18  
Old 09-22-2010
darangerdanger's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: scappoose.oregon
Posts: 1,169
ill get a pic up tomorrow of the whole back of the cab. i thought about mounting it in the bed but then i'd have to build a lock so yeah :/ i figure mounting it in the middle allows me to use the rear seats if need be. kinda hard to tell in the pic but when pushed all the way to the back it sits even with the bump in the back so it's a good fit
Reply With Quote
  #19  
Old 09-22-2010
darangerdanger's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: scappoose.oregon
Posts: 1,169
been researching stuff you can do with ammo boxes figured someone might want to see this one :)
Name:  DSC02893.jpg
Views: 2
Size:  64.5 KB
Name:  DSC02894.jpg
Views: 2
Size:  72.4 KB
Name:  DSC02895.jpg
Views: 2
Size:  63.9 KB

obviously alittle more work than what i'm doing but very cool!
Reply With Quote
  #20  
Old 09-22-2010
darangerdanger's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: scappoose.oregon
Posts: 1,169
ok so called my buddy he's gonna weld the "L" brackets on tomorrow(hopefully)
costin me a half rack of pbr bahaha

so yeah gonna paint it flat black and do this on the front. i mean it's gotta look alittle cool if it's going inside the cab right? lol
Reply With Quote
  #21  
Old 09-22-2010
darangerdanger's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: scappoose.oregon
Posts: 1,169
question

im assuming theres no wires right under where im going to be drilling?
Reply With Quote
  #22  
Old 09-22-2010
outdoorsman's Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Feb 2006
Location: Phoenix Arizona
Posts: 1,690
Quote:
Originally Posted by darangerdanger View Post
question

im assuming theres no wires right under where im going to be drilling?
Let us know!! haha! Sorry I don't know if there are any wires there. My guess is you'll be fine.
Reply With Quote
  #23  
Old 09-22-2010
darangerdanger's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: scappoose.oregon
Posts: 1,169
im assuming not since theres not any where i installed the center console so i guess i'll cross my fingers lol. the only thing that would be wired would be the third brake light which is under the headliner so i believe im safe!

just gotta find time to do all of this work full time and school full time isn't really helping but i'll keep updating :)
Reply With Quote
  #24  
Old 09-22-2010
outdoorsman's Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Feb 2006
Location: Phoenix Arizona
Posts: 1,690
Yeah I work full time and go to school full time as well so I know what you're going through!
Reply With Quote
  #25  
Old 09-22-2010
darangerdanger's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: scappoose.oregon
Posts: 1,169
Haha yeah fun stuff

Ok realized my buddy doesn't work today so I won't get the brackets on quite yet

Figure I'll bring the ammo can to school tomorrow and swing by an exhaust shop on one of my breaks

Oooh and I was up designing something evil to put on it instead of the plain "ranger" but you will have to wait >:)
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Want to Buy: Ranger bed tool box and Box side rails - Toronto vonner91 Miscellaneous Items 2 07-26-2011 06:34 PM
Want to Trade: Back Rack Tool Box Mounts for Mounts w/o Tool Box Scrambler82 Interior, Exterior, Electrical, & Misc. 7 05-07-2010 06:27 PM
Bed box/ tool box WillInThe04Ranger Exterior Semi-Tech 7 03-14-2010 08:35 PM
yes another thread. lol roll pan thread! Tys 4x4 FTW General Ford Ranger Discussion 21 02-08-2010 09:09 AM
tool box/dog box silverbullet32 New Ideas 20 06-11-2009 05:17 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 10:24 PM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.