99offroadrngr's 2004 Ranger Thread - Page 18 - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Project Logs For detailed builds specific to the Ford Ranger, one thread per vehicle please.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #426  
Old 05-18-2012
SteelDirigible's Avatar
Member
iTrader: (4)
 
Join Date: May 2010
Location: Lexington, KY
Posts: 3,666
hm didnt know they had color matched paint...

like this is what I'd use if I wanted to, say, color match a fiberglass topper?? thats ford sonic blue innit?

http://www.autozone.com/autozone/acc...ier=59681_0_0_
Reply With Quote
  #427  
Old 05-18-2012
FULLSCALE's Avatar
Level III Supporter

iTrader: (12)
 
Join Date: Mar 2009
Location: Clinton, Ontario
Posts: 8,181
That would do it but you'd need quite a few of them. Most auto parts stores that do paint can mix up bigger colour-matched aerosol cans too.
Reply With Quote
  #428  
Old 05-18-2012
99offroadrngr's Avatar
TOYOTA
Thread Starter
iTrader: (37)
 
Join Date: Jul 2007
Location: Massachusetts
Posts: 11,728
Quote:
Originally Posted by SteelDirigible View Post
hm didnt know they had color matched paint...

like this is what I'd use if I wanted to, say, color match a fiberglass topper?? thats ford sonic blue innit?

http://www.autozone.com/autozone/acc...ier=59681_0_0_

that would probably work. You'd need a ton of them like fullscale said haha. for exterior stuff i always get a can of PPG mixed into an aerosol then get a can of clear separate but that would get expensive fast. May as well try spraying it with a gun yourself
Reply With Quote
  #429  
Old 05-18-2012
SteelDirigible's Avatar
Member
iTrader: (4)
 
Join Date: May 2010
Location: Lexington, KY
Posts: 3,666
yeah i figure. i was thinking like 4, does it say on the can how much area it covers? I can't find it online anywhere. Probably get 2 coats and clearcoat. Not sure i'd want to get into using a gun and all that.
Reply With Quote
  #430  
Old 05-18-2012
99offroadrngr's Avatar
TOYOTA
Thread Starter
iTrader: (37)
 
Join Date: Jul 2007
Location: Massachusetts
Posts: 11,728
Quote:
Originally Posted by SteelDirigible View Post
yeah i figure. i was thinking like 4, does it say on the can how much area it covers? I can't find it online anywhere. Probably get 2 coats and clearcoat. Not sure i'd want to get into using a gun and all that.
says 10-12 square feet on the back of the can
Reply With Quote
  #431  
Old 05-18-2012
Mcleary316's Avatar
Member

 
Join Date: May 2010
Location: Lawrence, Kansas
Posts: 2,322
Quote:
Originally Posted by 99offroadrngr View Post
*edit: Damn i just watched videos on the lifeproof. I need it. It will have to wait though, its $70 lol
Its got such a good warranty also. I have broken a few of the cases by doing dumb stuff and they send you a new one no questions asked. Just send the old case back in the box they send you(with prepaid postage).
Reply With Quote
  #432  
Old 05-19-2012
06RangerXLT's Avatar
Member
iTrader: (2)
 
Join Date: Feb 2011
Location: Halton Hills, Ont
Posts: 1,685
nice gauges!
Reply With Quote
  #433  
Old 05-19-2012
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
What is it with this iPhone user "P.C." who can't seem to take a landscape shot??!?? lol.







Quote:
Originally Posted by 99offroadrngr View Post
All I need to wire is the temp sensor.
With such small wires, why not just solder and use heat shrink?


Quote:
Originally Posted by 99offroadrngr View Post
Ok

Black Forest FTW.


Quote:
Originally Posted by 99offroadrngr View Post
Thanks and yeah they're on but I forgot to take a decent pic. I have a shitty one for now. Didn't even get to wash the truck haha
LEWKS GUD!! I actually like the decals man. My measurements work out for ya?? Your decal actually looks a little smaller than stock (at least from that angle).


BTW...TAILS LEWK GUD TOO! I happen to know a guy who accidentally backed into a pole in his work truck...so he needs at least one tail. This same guy has tails on his truck that are all scratched up. So "my friend" is thinking he's going to be getting a new set of tails to bake and paint... and only pay for one lamp.


Quote:
Originally Posted by 99offroadrngr View Post
once the LS goes in and the hooks get welded it will be legit aside the spline count. Don't worry, I won't cry to the admins about a post like you did and then change my user title....twice

why don't you change the other two who have an avatar and same user title i did? oh thats right, you only wept about me so mines the one getting altered.
Reply With Quote
  #434  
Old 05-19-2012
99offroadrngr's Avatar
TOYOTA
Thread Starter
iTrader: (37)
 
Join Date: Jul 2007
Location: Massachusetts
Posts: 11,728
Quote:
Originally Posted by Mcleary316 View Post
Its got such a good warranty also. I have broken a few of the cases by doing dumb stuff and they send you a new one no questions asked. Just send the old case back in the box they send you(with prepaid postage).
thats great to hear. I'll probably risk using it underwater just because i can haha
Quote:
Originally Posted by 06RangerXLT View Post
nice gauges!
thanks man
Quote:
Originally Posted by Fx4wannabe01 View Post
What is it with this iPhone user "P.C." who can't seem to take a landscape shot??!?? lol.

lmao i never tilt the phone sideways. I'll have something here soon







With such small wires, why not just solder and use heat shrink?

My soldering iron is broken. That was my original plan but the tip is gone, I didn't feel like driving out and getting a new one I did heatshrink this though, i have a huge roll from the good ole HF

Black Forest FTW.

obv!



LEWKS GUD!! I actually like the decals man. My measurements work out for ya?? Your decal actually looks a little smaller than stock (at least from that angle).
Thanks! they're 1" smaller but eh whatever haha I did use your measurements, thanks again. It took a while to set up the lines with masking tape but it worked out in the end.

BTW...TAILS LEWK GUD TOO! I happen to know a guy who accidentally backed into a pole in his work truck...so he needs at least one tail. This same guy has tails on his truck that are all scratched up. So "my friend" is thinking he's going to be getting a new set of tails to bake and paint... and only pay for one lamp.
LOL



Reply With Quote
  #435  
Old 05-19-2012
Taylor's Avatar
Ive been dubbed....an old volk
iTrader: (18)
 
Join Date: Mar 2010
Location: Nashville, NC
Posts: 7,110
So Pedro, what are your plans for exhaust?

I know you are probably going to leave it stock, but are you going to cut off the stock piping and dump it under the truck, or what?

TEXT.
Reply With Quote
  #436  
Old 05-19-2012
99offroadrngr's Avatar
TOYOTA
Thread Starter
iTrader: (37)
 
Join Date: Jul 2007
Location: Massachusetts
Posts: 11,728
Quote:
Originally Posted by Taylor View Post
So Pedro, what are your plans for exhaust?

I know you are probably going to leave it stock, but are you going to cut off the stock piping and dump it under the truck, or what?

TEXT.
For now I'm going to dump it but leave the stock muffler on obviously. I was thinking MBRP but I like how quiet it is now. My last truck had a flowmaster 50 SIDO that i ended up having to dump over the rear axle because it looked gay with the body lift and even before i dumped it the drone was so annoying. quiet exhaust ftw
Reply With Quote
  #437  
Old 05-19-2012
Red_Ak_Ranger's Avatar
RF Veteran
iTrader: (1)
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 17,221
Quote:
Originally Posted by 99offroadrngr View Post
For now I'm going to dump it but leave the stock muffler on obviously. I was thinking MBRP but I like how quiet it is now. My last truck had a flowmaster 50 SIDO that i ended up having to dump over the rear axle because it looked gay with the body lift and even before i dumped it the drone was so annoying. quiet exhaust ftw
My drone brings the attention of...unwanted rednecks. I wish my exhaust was stock or at least sounded more "powerful" than loud.
Reply With Quote
  #438  
Old 05-19-2012
Taylor's Avatar
Ive been dubbed....an old volk
iTrader: (18)
 
Join Date: Mar 2010
Location: Nashville, NC
Posts: 7,110
Good man.
I have a super 10 with lightening style exhaust.
I am seriously considering 2 turndowns because the drone is killing me.
I'm not sure if it would make a difference or not.
Reply With Quote
  #439  
Old 05-19-2012
98liftedranger's Avatar
RF Veteran
iTrader: (5)
 
Join Date: Aug 2008
Location: California
Posts: 12,538
Quote:
Originally Posted by 99offroadrngr View Post
For now I'm going to dump it but leave the stock muffler on obviously. I was thinking MBRP but I like how quiet it is now. My last truck had a flowmaster 50 SIDO that i ended up having to dump over the rear axle because it looked gay with the body lift and even before i dumped it the drone was so annoying. quiet exhaust ftw
My new exhaust is so loud and deep. The drone is kind of annoying sometimes. I miss stock a little. lol
Reply With Quote
  #440  
Old 05-19-2012
Mcleary316's Avatar
Member

 
Join Date: May 2010
Location: Lawrence, Kansas
Posts: 2,322
Why do you all have drone? What RPMs is it drowning at? My truck has a flow 40 cat back dual out to two 24" resonator tips. It sounds perfect IMO. I don't hear it on the highway and still sounds damn good.
Reply With Quote
  #441  
Old 05-20-2012
99offroadrngr's Avatar
TOYOTA
Thread Starter
iTrader: (37)
 
Join Date: Jul 2007
Location: Massachusetts
Posts: 11,728
Quote:
Originally Posted by Mcleary316 View Post
Why do you all have drone? What RPMs is it drowning at? My truck has a flow 40 cat back dual out to two 24" resonator tips. It sounds perfect IMO. I don't hear it on the highway and still sounds damn good.
it drones at any RPM lol it was so annoying. Wasn't bad the first few months then it got loud
Reply With Quote
  #442  
Old 05-20-2012
Mcleary316's Avatar
Member

 
Join Date: May 2010
Location: Lawrence, Kansas
Posts: 2,322
Quote:
Originally Posted by 99offroadrngr View Post
it drones at any RPM lol it was so annoying. Wasn't bad the first few months then it got loud
Hmm whateva mine is pretty quiet unless it's in the 2500 range
Reply With Quote
  #443  
Old 05-22-2012
PSIJOE's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2011
Location: Sacramento, CA
Posts: 1,311
I'm telling you guys. After years and years of cars with exhaust done to them stock on a daily is the way to go. Nice and quite. Ahhhhhhhhh relaxing.
Reply With Quote
  #444  
Old 05-22-2012
05blackranger's Avatar
Member
iTrader: (3)
 
Join Date: Jun 2009
Location: Mequon, WI
Posts: 406
Quote:
Originally Posted by PSIJOE View Post
I'm telling you guys. After years and years of cars with exhaust done to them stock on a daily is the way to go. Nice and quite. Ahhhhhhhhh relaxing.
x2 I love my stock exhaust. All I hear when I drive is mud tires and wind noise.
Reply With Quote
  #445  
Old 05-22-2012
Wingman108's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2011
Location: Burlington, MA
Posts: 382
man your truck is really starting to come together. looks great. def chop the exhaust. I'm about to do the same to mine bc i know it is going to look dumb when i lift it.

What percent tint is that? i know mass is 35 % which sucks.
Reply With Quote
  #446  
Old 05-22-2012
04RangerDave's Avatar
JDM> RANGER

iTrader: (3)
 
Join Date: Jul 2010
Location: RI
Posts: 5,030
Quote:
Originally Posted by Wingman108 View Post
man your truck is really starting to come together. looks great. def chop the exhaust. I'm about to do the same to mine bc i know it is going to look dumb when i lift it.

What percent tint is that? i know mass is 35 % which sucks.
If you chop yours off i will straight trade you. i want stock. i have a dumper 40 series
Reply With Quote
  #447  
Old 05-22-2012
99offroadrngr's Avatar
TOYOTA
Thread Starter
iTrader: (37)
 
Join Date: Jul 2007
Location: Massachusetts
Posts: 11,728
Quote:
Originally Posted by Wingman108 View Post
man your truck is really starting to come together. looks great. def chop the exhaust. I'm about to do the same to mine bc i know it is going to look dumb when i lift it.

What percent tint is that? i know mass is 35 % which sucks.
Yeah I gotta cut it down but It doesn't really bother me much, i might leave it alone and just paint it black so its not as noticeable. I have 20% tint
Reply With Quote
  #448  
Old 05-22-2012
Wingman108's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2011
Location: Burlington, MA
Posts: 382
I'm just gonna keep mine. i'm a fan of the "mud tires and wind noise" sound anyway haha.
Reply With Quote
  #449  
Old 05-22-2012
PSIJOE's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2011
Location: Sacramento, CA
Posts: 1,311
lol on the tires and wind noise comments. I'm not to sure about the wind noise??? When my windows are up it's nice and quite, even at speed.
Reply With Quote
  #450  
Old 05-24-2012
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Hey KEWN...


Post good exterior pics. I don't feel like sifting through 25 damn pages of blahblahblah.
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mike's aka "Mcleary316" 2004 Build Thread Mcleary316 Project Logs 348 03-28-2016 09:28 PM
RLong31's 2004 4x4 Edge Build Thread RLong31 Project Logs 155 12-26-2015 04:28 PM
99offroadrngr's "new" ranger 99offroadrngr Project Logs 130 05-26-2011 01:55 PM
2004 giveaway picture thread thing HighRollerII Snapshots 3 03-09-2010 04:59 PM
99offroadrngr seed60 Ranger Products, Company, & Member Reviews 0 06-10-2009 12:11 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 06:32 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.