99offroadrngr's 2004 Ranger Thread - Page 24 - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Project Logs For detailed builds specific to the Ford Ranger, one thread per vehicle please.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #576  
Old 06-09-2012
Red_Ak_Ranger's Avatar
RF Veteran
iTrader: (1)
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 17,221
Quote:
Originally Posted by 99offroadrngr View Post
I went to certifit and bought them. They came with chrome caps but i took out the sander with 220 grit and sanded em down then PPG base coat followed by UPOL clear coat



meh 20's are too big. 18 would be the biggest, and 35's would be retarded expensive


lotta work to get those to even sit where they are. major header panel modding, they're oem brazilian ranger heads


haha yeah. I took a pic parked in the same spot with the old one. and yes, Thanks for the help!



hahah Dave told me you said that to him a while ago.





me neither. buy it from me?! lol jk



wheels would stay. maybe i'd sell the 33s or just run them for a little while till i got five of the 35" version of km2 haha. the wheels are like 104 a piece, just buy some lol cheap enough.
here
Amazon Amazon


is good tires :) My Toyos have such thick sidewalls that people sometimes wonder if my truck could be driven with no psi in tires okay, lol.
Reply With Quote
  #577  
Old 06-09-2012
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Hey tard...

I was eluding to a new freaking avatar!
Reply With Quote
  #578  
Old 06-09-2012
PSIJOE's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2011
Location: Sacramento, CA
Posts: 1,311
Quote:
Originally Posted by 99offroadrngr View Post

lotta work to get those to even sit where they are. major header panel modding, they're oem brazilian ranger heads
Yea I know, if I could get a set for cheap enough I'd love to try to experiment??? IDK though. :-/
Reply With Quote
  #579  
Old 06-13-2012
Mcleary316's Avatar
Member

 
Join Date: May 2010
Location: Lawrence, Kansas
Posts: 2,322
Quote:
Originally Posted by Fx4wannabe01 View Post
Hey tard...

I was eluding to a new freaking avatar!
x2
Reply With Quote
  #580  
Old 06-13-2012
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Quote:
Originally Posted by Mcleary316 View Post
x2
I'm pretty sure he sold the truck.


Reply With Quote
  #581  
Old 06-13-2012
blue_oval's Avatar
Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Worcester MA
Posts: 366
You need a wider stance......................
Reply With Quote
  #582  
Old 06-13-2012
99offroadrngr's Avatar
TOYOTA
Thread Starter
iTrader: (37)
 
Join Date: Jul 2007
Location: Massachusetts
Posts: 11,728
Ordering 15x12 wheels tomorrow
Reply With Quote
  #583  
Old 06-13-2012
SteelDirigible's Avatar
Member
iTrader: (4)
 
Join Date: May 2010
Location: Lexington, KY
Posts: 3,666
ew
Reply With Quote
  #584  
Old 06-13-2012
morris's Avatar
RF Veteran
iTrader: (5)
 
Join Date: Feb 2008
Location: South Detroit.
Posts: 7,833
Kewnstone mod?
Reply With Quote
  #585  
Old 06-13-2012
blue_oval's Avatar
Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: Worcester MA
Posts: 366
Quote:
Originally Posted by 99offroadrngr View Post
Ordering 15x12 wheels tomorrow
Lmfao
Reply With Quote
  #586  
Old 06-13-2012
SteelDirigible's Avatar
Member
iTrader: (4)
 
Join Date: May 2010
Location: Lexington, KY
Posts: 3,666
oh wait was that a joke... you got me haha.
Reply With Quote
  #587  
Old 06-14-2012
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Quote:
Originally Posted by 99offroadrngr View Post
Ordering 15x12 wheels tomorrow
Yew told me they was 15x15's nag????
Reply With Quote
  #588  
Old 06-14-2012
99offroadrngr's Avatar
TOYOTA
Thread Starter
iTrader: (37)
 
Join Date: Jul 2007
Location: Massachusetts
Posts: 11,728
Quote:
Originally Posted by Fx4wannabe01 View Post
Yew told me they was 15x15's nag????
**** that's right. Good thing I saw this before ordering! Getting 10.5" wide tires too. [email protected] 5tR3t(H
Reply With Quote
  #589  
Old 06-14-2012
SteelDirigible's Avatar
Member
iTrader: (4)
 
Join Date: May 2010
Location: Lexington, KY
Posts: 3,666
just mount two tires per wheel, you can have a dually ranger and increase your GVWR
Reply With Quote
  #590  
Old 06-14-2012
99offroadrngr's Avatar
TOYOTA
Thread Starter
iTrader: (37)
 
Join Date: Jul 2007
Location: Massachusetts
Posts: 11,728
lmao
Reply With Quote
  #591  
Old 06-14-2012
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Quote:
Originally Posted by SteelDirigible View Post
just mount two tires per wheel, you can have a dually ranger and increase your GVWR
winning!
Reply With Quote
  #592  
Old 06-16-2012
Mcleary316's Avatar
Member

 
Join Date: May 2010
Location: Lawrence, Kansas
Posts: 2,322
LOLZ.
Reply With Quote
  #593  
Old 06-18-2012
99offroadrngr's Avatar
TOYOTA
Thread Starter
iTrader: (37)
 
Join Date: Jul 2007
Location: Massachusetts
Posts: 11,728
front and rear diffs got fresh 80W90 last night, i was out doing them till 130am (started at 11 and then broke a stupid extension). Today I replaced the transfer case fluid as well as the transmission fluid and did the motor oil while i was at it All this because i got stuck yesterday but I noticed all of it is due at 60k anyway and i'm at 59500.



carnage from last night




What i picked up this morning


New filter installed


clean pan with a fresh oem cork gasket



the truck drives WAY smoother now. it shifts smoother than it used to and i had a small squeak in reverse and its now gone. Pretty satisfied and i got the fluids at cost which is even better
Attached Thumbnails
99offroadrngr's 2004 Ranger Thread-121b39ac.jpg   99offroadrngr's 2004 Ranger Thread-0a2d7ec3.jpg   99offroadrngr's 2004 Ranger Thread-8485dfc3.jpg   99offroadrngr's 2004 Ranger Thread-5fc2dc7c.jpg   99offroadrngr's 2004 Ranger Thread-ad1117f4.jpg  

99offroadrngr's 2004 Ranger Thread-ba67601e.jpg  
Reply With Quote
  #594  
Old 06-18-2012
morris's Avatar
RF Veteran
iTrader: (5)
 
Join Date: Feb 2008
Location: South Detroit.
Posts: 7,833
Double post fail!

Good job Kewn.
Reply With Quote
  #595  
Old 06-18-2012
99offroadrngr's Avatar
TOYOTA
Thread Starter
iTrader: (37)
 
Join Date: Jul 2007
Location: Massachusetts
Posts: 11,728
Quote:
Originally Posted by morris View Post
Double post fail!

Good job Kewn.
Lmao. 3G sucks here but thanks!
Reply With Quote
  #596  
Old 06-18-2012
01RangerEdge's Avatar
Scrambles the DeathDealer
iTrader: (11)
 
Join Date: Jul 2009
Location: Jackson, MO
Posts: 7,598
I really need to do all my fluids, I don't think they've ever been done (besides motor oil)
Reply With Quote
  #597  
Old 06-18-2012
99offroadrngr's Avatar
TOYOTA
Thread Starter
iTrader: (37)
 
Join Date: Jul 2007
Location: Massachusetts
Posts: 11,728
Quote:
Originally Posted by 01RangerEdge View Post
I really need to do all my fluids, I don't think they've ever been done (besides motor oil)
yeah its good to do. i guess i got stuck at the right time lol. I did my coolant like a month ago
Reply With Quote
  #598  
Old 06-18-2012
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Quote:
Originally Posted by 99offroadrngr View Post

carnage from last night


NOW I see exactly what happened!! On the phone I couldn't exactly tell...I just assumed you rounded off the hole! lol. The bastard snapped on ya.
Reply With Quote
  #599  
Old 06-18-2012
99offroadrngr's Avatar
TOYOTA
Thread Starter
iTrader: (37)
 
Join Date: Jul 2007
Location: Massachusetts
Posts: 11,728
Quote:
Originally Posted by Fx4wannabe01 View Post
NOW I see exactly what happened!! On the phone I couldn't exactly tell...I just assumed you rounded off the hole! lol. The bastard snapped on ya.
yeah haha. its still there as a souvenir
Reply With Quote
  #600  
Old 06-21-2012
Mcleary316's Avatar
Member

 
Join Date: May 2010
Location: Lawrence, Kansas
Posts: 2,322
Quote:
Originally Posted by 99offroadrngr View Post
yeah haha. its still there as a souvenir
What about next time you gotta change your fluid?!
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mike's aka "Mcleary316" 2004 Build Thread Mcleary316 Project Logs 348 03-28-2016 09:28 PM
RLong31's 2004 4x4 Edge Build Thread RLong31 Project Logs 155 12-26-2015 04:28 PM
99offroadrngr's "new" ranger 99offroadrngr Project Logs 130 05-26-2011 01:55 PM
2004 giveaway picture thread thing HighRollerII Snapshots 3 03-09-2010 04:59 PM
99offroadrngr seed60 Ranger Products, Company, & Member Reviews 0 06-10-2009 12:11 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 01:50 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.