A slow video for you guys. - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Vehicle & Meet Videos Share videos of vehicles and/or meet and greets in this sub-forum.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-19-2011
Vonhanson's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (5)
 
Join Date: Sep 2009
Location: Glencoe, Minnesota
Posts: 1,609
A slow video for you guys.

it isn't to bad for 33'' tires and 3.73 gears, not ideal but it works.

when i get off the gas, listen how loud my tires are. ha

YouTube - 5.0 ranger with cold tires.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-19-2011
kiltro's Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2010
Location: Atlanta
Posts: 376
dang that's revving high!!
Reply With Quote
  #3  
Old 01-19-2011
RLong31's Avatar
The Ban Hammer
iTrader: (5)
 
Join Date: Jul 2009
Location: Monrovia, IN
Posts: 2,629
Dude, no kidding... is that tach not calibrated for the 5.0? Wtf? Haha.
Reply With Quote
  #4  
Old 01-19-2011
Tys 4x4 FTW's Avatar
RF Veteran
iTrader: (8)
 
Join Date: Jul 2008
Location: Las Vegas, Nevada
Posts: 6,575
looks slower then my geared 4.0.. lol regear that sumbitsh
Reply With Quote
  #5  
Old 01-20-2011
Vonhanson's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (5)
 
Join Date: Sep 2009
Location: Glencoe, Minnesota
Posts: 1,609
yeah i didn't change the wire, so its like 33% higher than normal. ha should of mentioned that.

i need to regear but a sas is in the future, so less i have to pay for the ifs and current axles the better.

and stock isn't the 4.0 like 210 hp and the 5.0 215?

its not full throttle though.

i tired to do a exhaust video but the phone doesn't really pick it up.
Reply With Quote
  #6  
Old 01-20-2011
Tys 4x4 FTW's Avatar
RF Veteran
iTrader: (8)
 
Join Date: Jul 2008
Location: Las Vegas, Nevada
Posts: 6,575
ah damn well get all that fixed and then do another vid! i'd like to see the difference between the 5.0 and a SOHC lol
Reply With Quote
  #7  
Old 01-20-2011
ranger024x4's Avatar
RF Veteran
iTrader: (6)
 
Join Date: Aug 2004
Location: nova
Posts: 5,061
at least i wasnt the only one thinking it was no quicker than a 4.0.. lol

sounds good though!
Reply With Quote
  #8  
Old 01-20-2011
Vonhanson's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (5)
 
Join Date: Sep 2009
Location: Glencoe, Minnesota
Posts: 1,609
From some googling.

With a 16-valve overhead camshaft configuration and a sequential electronic fuel-injection system, the "5.0L" engine of the 1999 Mercury Mountaineer generates 215 horsepower at 4,200 rpm and 288 foot-pounds of torque at 3,300 rpm.


SOHC:
It features a variable length intake manifold and produces 210 hp (157 kW) and 254 lbft (344 Nm)

so 5 more hp and 34 more torque.

so bad gears + 33'' i can see why its slow :P haha
Reply With Quote
  #9  
Old 01-20-2011
ranger024x4's Avatar
RF Veteran
iTrader: (6)
 
Join Date: Aug 2004
Location: nova
Posts: 5,061
Quote:
Originally Posted by Vonhanson View Post


so 5 more hp and 34 more torque.

so bad gears + 33'' i can see why its slow :P haha
you have something that the 4.0sohc lacks....

good aftermarket support... and a great sounding engine lol
Reply With Quote
  #10  
Old 01-20-2011
Bird76Mojo's Avatar
Member
iTrader: (2)
 
Join Date: Dec 2009
Location: Central, IL.
Posts: 1,264
^^^ Don't forget that it's a reliable engine and nothing replaces a V8s torque. ^^^



GB :)
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Made a video for you guys Vonhanson Vehicle & Meet Videos 1 02-25-2013 11:05 PM
Made a video today for you guys. Vonhanson Vehicle & Meet Videos 12 11-22-2011 05:49 PM
Fan video, and pinging video. Hawklore General Technical & Electrical 0 04-28-2010 01:59 PM
RangerNDog's Slow Slow Build RangerNDog Project Logs 25 09-10-2009 04:18 AM
The 3.Slow? More like my 2.9 extreme slow phreaky728 2.9L & 3.0L V6 Tech 7 03-20-2005 05:09 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 03:24 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.