U joints :( - Page 3 - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Drivetrain Tech General discussion of drivetrain for the Ford Ranger.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #51  
Old 10-29-2007
Member
 
Join Date: Oct 2005
Location: Havre De Grace,Md
Posts: 3,262
still didnt get it.........? HEATTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!
Reply With Quote
  #52  
Old 10-29-2007
Sparki's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: May 2005
Location: Richmond, Tx
Posts: 322
yep - thanks to my strong bf - he muscles the bolts off - i beat the crap out of the rear end... and bam its off... yay
Reply With Quote
  #53  
Old 10-29-2007
Roach2004's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: May 2005
Location: Houston, TX
Posts: 8,320
Yay and it only took a week!!!! j/j lol
Reply With Quote
  #54  
Old 10-29-2007
Sparki's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: May 2005
Location: Richmond, Tx
Posts: 322
hey it wasnt a constant week mr... i was studying for school and being pissed off all week. lol. the men in my family couldnt make time for me. lol. jerks.

now comes the fun task or removing the u joints themselves... dads vice is very hard to access so im gonna try a C clamp (thats what i call it anyway)
Reply With Quote
  #55  
Old 10-29-2007
Sparki's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: May 2005
Location: Richmond, Tx
Posts: 322
ok - so theyre just as rusted as the bolts... so - i heard using penetrating lube stuff was a good idea... now - here is a blond question -- (please no jokes lol - punks!!! :D) anyway -- whats the best kinda lube to use?

man ive tried WD-40, brake cleaner, and PB catalyst stuff... and my neighbor (who insisted on helping lol) got one semi punched out...

so.. help... please :D thanks guys!!!
Reply With Quote
  #56  
Old 10-29-2007
TireIron's Avatar
Member
 
Join Date: Feb 2006
Location: Methuen, MA
Posts: 790
I use PB on most things, another real good one is Kroil but it's pretty tough to find. one of the best ways for removing u-joints is to use two sockets and a 4 or 5 pound mallet. use one socket larger than the u-joint cap under the joint, one use one smaller than the cap on top of the joint and just wail on the top of it with the hammer and it should push the joint right down into the larger socket. Then when its hammered down one way you can grab some pliers and work the cap out then flip it over and hammer the joint back the other way to get the cap out on the other side. Oh and be sure you remove all 4 clips from each u-joint before you try and get them to move...
Reply With Quote
  #57  
Old 10-29-2007
Roach2004's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: May 2005
Location: Houston, TX
Posts: 8,320
Well you said no jokes so I will just say "You are not done yet?" lol I am just messin with you. I hate WD40 and PB I use this stuff from DuPont I cant remember what it is though at the auto store they should have all the DuPont stuff together.














Or the stuff in the nightstand.
Reply With Quote
  #58  
Old 10-29-2007
Sparki's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: May 2005
Location: Richmond, Tx
Posts: 322
Quote:
Originally Posted by Roach2004

Or the stuff in the nightstand.
i cant... its empty lol (jk)

and ive tried beating the snot out of it... ive removed all 8 clips (that by far was the easiest part - and none of them broke yay) -- i tried the socket thing but was scared to damage them... my dad would my @ss lol - i need his vice... but its on a table, at an angle, and i have no where to put the shaft.... plus its so messy in there - i can barely walk. ill just have him do it later...
Reply With Quote
  #59  
Old 10-29-2007
Sparki's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: May 2005
Location: Richmond, Tx
Posts: 322
ok i retract my previous statement... its about half way done now... i finally got those joints out... just gotta put it back together... i think that will be tomorrows task! im cleanin up now... phew..

thanks for all the support guys!!
Reply With Quote
  #60  
Old 10-29-2007
Roach2004's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: May 2005
Location: Houston, TX
Posts: 8,320
Glad you got it half way done!
Reply With Quote
  #61  
Old 10-29-2007
Roach2004's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: May 2005
Location: Houston, TX
Posts: 8,320
I just hope the rest goes smooth for you.
Reply With Quote
  #62  
Old 10-29-2007
Sparki's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: May 2005
Location: Richmond, Tx
Posts: 322
ha me too.. ive got all day tomorrow
Reply With Quote
  #63  
Old 10-31-2007
WowMike2001's Avatar
Member
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stevenson, WA
Posts: 2,583
So any luck for ya yet? Or is it too early in the AM? I plan on switchign out to an aluminum shaft here pretty soon myself, save a few pounds.. this dang October weather is a tad chilly nowadays, but the best part is.. I dont have the wind up here near as much as you down there.. sucker :-p

Keep us informed, I woudl have commented earlier.. but have been a tad too busy with all these halloween parties to attend too *rolsl eyes* I actually had to go as 'A United States Work Force Employee" by a lady friend of mine.. was at work until midnight and didnt feel like changing sooo yeah..


Happy Halloween folks!
Reply With Quote
  #64  
Old 11-01-2007
Sparki's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: May 2005
Location: Richmond, Tx
Posts: 322
lol thats awesome.. and yes - thankfully its complete.... dad finally helped me knock everything into place... the thing that gave me tho most trouble were the da*n needle bearings... they kept falling out or into the cap, like sliding off the wall and gettin stuck and breaking. but finally we figured out the best way and got it done. truck rides smooth now... odd as it is... it feels weird for it to be smooth. lol. i like it tho :)

as for the wind... chea... we have alot and it really does suck!!! so bad!!!
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
U-joints or Cv-joints?? blackbetty Drivetrain Tech 7 01-29-2007 09:32 PM
Found a good deal on new lower ball joints n3elz Suspension Tech 36 06-03-2005 11:10 PM
Lower Ball joints and Strut Problems FORZDA Suspension Tech 2 05-19-2005 02:30 AM
Checking your ball joints (courtesy of 04_Edge) n3elz Suspension Tech 19 05-18-2005 05:58 AM
torsion bars, ball joints...help TippnOver Suspension Tech 5 12-06-2004 06:30 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 11:24 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.