Cab Light Install - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Exterior Semi-Tech General discussion of exterior for the Ford Ranger.
Sponsored by:
Sponsored by:

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-18-2007
blackbetty's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Nov 2006
Location: aurora, ontario, CANADA
Posts: 904
Cab Light Install

Well today im going to start drillin some more holes in the ranger...): i bought cab lights from a super duty at my dealership and bought aftermarket replacement smoke lense. I threw in some white led bulbs, so overall it should look sweet. Here are pics of the lights and the dman wiring harness i had to make up...P.S. for whoever wants to know im using a parallel circuit type for this, so if one bulb goes out the rest of them wont and i can easily replace it.








more pics later when its done
Reply With Quote
  #2  
Old 03-18-2007
04lvl2's Avatar
RF Veteran
 
Join Date: Jun 2004
Location: Palm Bay, FL
Posts: 5,600
Please tell me you are putting them on a SD and not the ranger. Personally dont think they will look right on a ranger, they are toooo big.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-18-2007
blackbetty's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Nov 2006
Location: aurora, ontario, CANADA
Posts: 904
They are going on the ranger...im only using four though cuz five is too much, the ranger isnt as wide obviously. Whats wrong with the lights on the ranger? lol i think it will look great.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-18-2007
SteveOh's Avatar
Member
 
Join Date: Mar 2005
Location: Ft. Campbell Kentucky
Posts: 4,585
Quote:
Originally Posted by blackbetty
They are going on the ranger...im only using four though cuz five is too much, the ranger isnt as wide obviously. Whats wrong with the lights on the ranger? lol i think it will look great.
i have to see this when its done.......i personally dont like em but to each their own
Reply With Quote
  #5  
Old 03-18-2007
04lvl2's Avatar
RF Veteran
 
Join Date: Jun 2004
Location: Palm Bay, FL
Posts: 5,600
Its personal preference I guess, do you have any need for them???? Maybe a smaller light for a smaller truck. Have to wait and see what they look like I guess.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-18-2007
blackbetty's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Nov 2006
Location: aurora, ontario, CANADA
Posts: 904
Yep
Reply With Quote
  #7  
Old 03-18-2007
Biz's Avatar
Biz Biz is offline
Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: los angeles,California
Posts: 2,120
damn black betty...your satan =/ look how many post you got....666..and nice lights!...hopefully they dont look to bright..it will look like a super market..lol..otherwise they look sweetness
Reply With Quote
  #8  
Old 03-18-2007
evnmn3's Avatar
Member
 
Join Date: Jan 2006
Location: Buffalo, NY
Posts: 871
im personally really interested to see how these will turn out

cant wait for some pictures
Reply With Quote
  #9  
Old 03-18-2007
lifted97ranger's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2005
Location: Charlestown, IN
Posts: 1
Quote:
Originally Posted by 04lvl2
Please tell me you are putting them on a SD and not the ranger. Personally dont think they will look right on a ranger, they are toooo big.
Reply With Quote
  #10  
Old 03-18-2007
Machine090767's Avatar
RF Veteran
 
Join Date: May 2006
Location: Minnesota
Posts: 6,410
Quote:
Originally Posted by blackbetty
They are going on the ranger...im only using four though cuz five is too much, the ranger isnt as wide obviously. Whats wrong with the lights on the ranger? lol i think it will look great.
hey, if you want big lights, go for it!
Reply With Quote
  #11  
Old 03-18-2007
blackbetty's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Nov 2006
Location: aurora, ontario, CANADA
Posts: 904
UPDATE!!!!!

ok my camera is acting up in the dark and doesnt wanna take some decent shots so posted the the good ones, but i also got some pics while i was drilling and installing them while there was light out.
















i love em! i think it fits just perfect.

And i thought i would throw these in too. I got a hood scoop from a friend for $40 and put it on my ranger.




and yes i know theres a gap in the scoop, its cuz theres a little dent in the hood.

Last edited by blackbetty; 03-18-2007 at 08:35 PM.
Reply With Quote
  #12  
Old 03-18-2007
SteveOh's Avatar
Member
 
Join Date: Mar 2005
Location: Ft. Campbell Kentucky
Posts: 4,585
they dont look bad... but still not my taste...
Reply With Quote
  #13  
Old 03-18-2007
Member
 
Join Date: Oct 2004
Location: ***
Posts: 2,099
i LOVE how cab lights look on this truck, I'm still debating on whether I should do it or not if i can get clear lenses or not. I'm interested to see how the ones you have look on a ranger



Reply With Quote
  #14  
Old 03-18-2007
l2en's Avatar
Member
 
Join Date: Dec 2005
Location: The Keystone State
Posts: 4,521
Quote:
Originally Posted by Lone Ranger 93
i LOVE how cab lights look on this truck, I'm still debating on whether I should do it or not if i can get clear lenses or not. I'm interested to see how the ones you have look on a ranger



Those are sweet! I'd do this to my truck if I could find smaller clearance lights.


Those SD ones look a lil big, looks good on your truck though. I'd go with amber bulbs though.
Reply With Quote
  #15  
Old 03-18-2007
lifted97ranger's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2005
Location: Charlestown, IN
Posts: 1
i dont like them........not on a Ranger.....not even on a 1/2 ton truck......only on 3/4 ton and larger trucks...
Reply With Quote
  #16  
Old 03-18-2007
blackbetty's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Nov 2006
Location: aurora, ontario, CANADA
Posts: 904
Quote:
Originally Posted by Biz
damn black betty...your satan =/ look how many post you got....666..and nice lights!...hopefully they dont look to bright..it will look like a super market..lol..otherwise they look sweetness

lol i was the devil for about 4 hours :Spam:
Reply With Quote
  #17  
Old 03-18-2007
Mr. Special's Avatar
Member
 
Join Date: May 2005
Location: Irvine, CA
Posts: 3,411
I think they look really good. Kinda gives it a cooler look.


ona side note. What is the point of them on a SD? like is it for extra visability for other cars to see it or what????
Reply With Quote
  #18  
Old 03-18-2007
Level III Supporter
iTrader: (2)
 
Join Date: Jun 2004
Location: usa
Posts: 24,936
there clearness lights.. pretty much just for looks make it look like a big rig
Reply With Quote
  #19  
Old 03-18-2007
blackbetty's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Nov 2006
Location: aurora, ontario, CANADA
Posts: 904
Quote:
Originally Posted by Redneckstone
there clearance lights.. pretty much just for looks make it look like a big rig
SOOO! lol

One of the reasons why i did it with my truck is because of the body style...it looks like the older f-150-250's jus shrunken down.
Reply With Quote
  #20  
Old 03-18-2007
l2en's Avatar
Member
 
Join Date: Dec 2005
Location: The Keystone State
Posts: 4,521
Quote:
Originally Posted by blackbetty
SOOO! lol

One of the reasons why i did it with my truck is because of the body style...it looks like the older f-150-250's jus shrunken down.
Don't all rangers?
Reply With Quote
  #21  
Old 03-19-2007
blackbetty's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Nov 2006
Location: aurora, ontario, CANADA
Posts: 904
Quote:
Originally Posted by l2en
Don't all rangers?

well no because the rangers from 93 and up have rounded edges curved surfaces (round tailights, round side mirrors) but anything 92 and older is more boxy/squarish type.
Reply With Quote
  #22  
Old 03-19-2007
Rolldogg's Avatar
Member
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ottawa, Ontario
Posts: 3,424
I really thought that the SD ones would be too big, but in all honesty, it doesn't look bad at all. The smoked lenses look pretty good too.
Reply With Quote
  #23  
Old 03-19-2007
blackbetty's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Nov 2006
Location: aurora, ontario, CANADA
Posts: 904
Quote:
Originally Posted by Lone Ranger 93
i LOVE how cab lights look on this truck, I'm still debating on whether I should do it or not if i can get clear lenses or not. I'm interested to see how the ones you have look on a ranger




my suggestion is dont get clear lense, they dont reeally look that great and they wont look as good cuz clear anything fades. With the smoke it atleast "hides" some of the internals of the cab light base.
Reply With Quote
  #24  
Old 03-19-2007
blackbetty's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Nov 2006
Location: aurora, ontario, CANADA
Posts: 904
Quote:
Originally Posted by Rolldogg
I really thought that the SD ones would be too big, but in all honesty, it doesn't look bad at all. The smoked lenses look pretty good too.


Thanks.
Reply With Quote
  #25  
Old 03-19-2007
2ranger2's Avatar
Member
 
Join Date: Jan 2005
Location: Ringgold, Georgia
Posts: 268
Didn't think they would look good at first....but they look awesome! Turned out well
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Cab light/glove box light White Lighting General Technical & Electrical 1 04-04-2012 09:18 PM
light mount built in with rear cab light Downey Exterior Semi-Tech 13 12-08-2008 12:36 AM
3 light brake light above the cab. PlasticHero General Technical & Electrical 3 07-23-2008 12:15 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 02:02 PM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.