poll: What size light will be alright? - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Exterior Semi-Tech General discussion of exterior for the Ford Ranger.
Sponsored by:
Sponsored by:

View Poll Results: Which lights should I go with
5" lights 3 23.08%
6" lights 9 69.23%
go for HIDs, they're pretty damn bright 1 7.69%
Voters: 13. You may not vote on this poll

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-28-2005
winks's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (5)
 
Join Date: May 2005
Location: Jackson, New Jersey
Posts: 4,872
poll: What size light will be alright?

Jen bought me some 6" Navigator NV331 driving lights for Christmas, but I am looking into 5" KC's for quality and for the asthetics of a smaller light. These are what I am starting to looking into: 4.75" KC lights

Below are some quick (crappy) pics taken this morning and photoshops of 5" and 6" lights. Please let me know which ones you like the best, and if you have any input as to technical differences, that would be appreciated. Also, if you know of any good brands to go with, that would be great as well.

The first pic is 5" and the second one is 6".
Reply With Quote
  #2  
Old 12-28-2005
Member
 
Join Date: Nov 2005
Location: Aberdeen and Salisbury MD
Posts: 1,840
the six's def look better. couldnt you just put in HID bulbs to give it that look?
Reply With Quote
  #3  
Old 12-28-2005
SanityAside's Avatar
Member
 
Join Date: Aug 2005
Location: Houston, Tx
Posts: 2,199
i like the way the 5" looks better
Reply With Quote
  #4  
Old 12-28-2005
Member
 
Join Date: Oct 2005
Location: Havre De Grace,Md
Posts: 3,262
5"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jus but different h3 bulbs like me!!!! 5" looks good! IMO BUDD
Reply With Quote
  #5  
Old 12-28-2005
Level III Supporter
iTrader: (2)
 
Join Date: Jun 2004
Location: usa
Posts: 24,936
john...i want to smack you i will say this once and only once. then i am done with the thread... 6" KC slims do it right the first time...

^ 6" kc slims...
Reply With Quote
  #6  
Old 12-28-2005
winks's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (5)
 
Join Date: May 2005
Location: Jackson, New Jersey
Posts: 4,872
Ha, com'mon down Zach, you got one free shot, then may God have mercy on your soul Seriously though, it looks as if my photoshop isn't too accurate from that picture, any photos from the front of the truck?
Reply With Quote
  #7  
Old 12-28-2005
Member
 
Join Date: Oct 2005
Location: Havre De Grace,Md
Posts: 3,262
john...i want to smack you i will say this once and only once. then i am done with the thread... 6" KC slims do it right the first time...


ouch Ka bibbles!
Reply With Quote
  #8  
Old 12-28-2005
winks's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (5)
 
Join Date: May 2005
Location: Jackson, New Jersey
Posts: 4,872
Reply With Quote
  #9  
Old 12-28-2005
Level III Supporter
iTrader: (2)
 
Join Date: Jun 2004
Location: usa
Posts: 24,936
Quote:
Originally Posted by winks
Ha, com'mon down Zach, you got one free shot, then may God have mercy on your soul Seriously though, it looks as if my photoshop isn't too accurate from that picture, any photos from the front of the truck?
btw this is Swoops(adam the crazy mans truck)
Name:  Brock_Ridge026.jpg
Views: 2
Size:  73.7 KB
Name:  Brock_Ridge079.jpg
Views: 3
Size:  180.0 KB
Name:  Brock_Ridge046.jpg
Views: 3
Size:  89.0 KB
Name:  Brock_Ridge_017_Small.jpg
Views: 3
Size:  67.7 KB
Name:  Brock_Ridge_019_Small.jpg
Views: 4
Size:  75.5 KB
Reply With Quote
  #10  
Old 12-28-2005
Mr. Special's Avatar
Member
 
Join Date: May 2005
Location: Irvine, CA
Posts: 3,411
well in that Photoshop, IMO the 6" just look too bbig for the frint end, and the 5" just looks right. ALthough it may just be the PS and in real life the 6" may not look too big for the front end(in that spot)
Reply With Quote
  #11  
Old 12-28-2005
winks's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (5)
 
Join Date: May 2005
Location: Jackson, New Jersey
Posts: 4,872
From looking at Swoop's truck (nice one btw) I can see the photoshop was off. Those 6" lights look good, I think I'll see what I can do so that Zach doesn't have the urge to kill somebody
Reply With Quote
  #12  
Old 12-28-2005
Level III Supporter
iTrader: (2)
 
Join Date: Jun 2004
Location: usa
Posts: 24,936
Quote:
Originally Posted by winks
From looking at Swoop's truck (nice one btw) I can see the photoshop was off. Those 6" lights look good, I think I'll see what I can do so that Zach doesn't have the urge to kill somebody
btw your PS was more on par with a 8" rally light....
Reply With Quote
  #13  
Old 12-28-2005
Mr. Special's Avatar
Member
 
Join Date: May 2005
Location: Irvine, CA
Posts: 3,411
Quote:
Originally Posted by winks
From looking at Swoop's truck (nice one btw) I can see the photoshop was off. Those 6" lights look good, I think I'll see what I can do so that Zach doesn't have the urge to kill somebody
hah yea, i saw that post after i posted mine. They do look quite good(and not too big). lol humor Zach and get some 6" KCs, you would be getting a good light and making Zach happy all in one. LOL
Reply With Quote
  #14  
Old 12-28-2005
winks's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (5)
 
Join Date: May 2005
Location: Jackson, New Jersey
Posts: 4,872
Quote:
Originally Posted by Redneckstone
btw your PS was more on par with a 8" rally light....
Yeah, you ain't kiddin. lol.
Reply With Quote
  #15  
Old 12-28-2005
SanityAside's Avatar
Member
 
Join Date: Aug 2005
Location: Houston, Tx
Posts: 2,199
those 6" KC Slims look awsome. Ive changed my mind lol. id go with those like on the blue truck
Reply With Quote
  #16  
Old 12-28-2005
Flyinfx4's Avatar
Member
 
Join Date: May 2005
Location: Colora, Maryland
Posts: 716
Hey john i will have some pics for ya tommorrow after i move my 6" slim lights onto the light tabs i just got. But definetly go with the KC Slim lights.
Reply With Quote
  #17  
Old 12-28-2005
LILBLUE04FX4L2's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2004
Location: Exit 105 New Jersey
Posts: 2,409
get the KC HID.... j/k retail $799
I have the Titanium Slim Lights with the 130 watt bulb John - driving lens
but the 5" model looks interesting too - is that series new?
Name:  KCfrontviewon.jpg
Views: 3
Size:  189.0 KB
Name:  KCfrontviewon.jpg
Views: 3
Size:  189.0 KB
Name:  KCsideviewonL.jpg
Views: 1
Size:  138.9 KB
Name:  KCSlimlites.jpg
Views: 3
Size:  87.1 KB
Name:  KCSlimlites4.jpg
Views: 3
Size:  127.0 KB
Attached Images
File Type: jpg KCfrontviewon.jpg (189.0 KB, 2 views)
Reply With Quote
  #18  
Old 12-30-2005
winks's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (5)
 
Join Date: May 2005
Location: Jackson, New Jersey
Posts: 4,872
I'm not sure if the 5" is new or not Neil, but thanks for the info. The 6" is definite for me now.
Reply With Quote
  #19  
Old 12-30-2005
Flyinfx4's Avatar
Member
 
Join Date: May 2005
Location: Colora, Maryland
Posts: 716
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Cant decide on size tires...poll SouthernMudSlinger General Ford Ranger Discussion 18 04-10-2011 02:27 PM
alright, alright dont laugh STUPIDHEAD11 New Ideas 16 10-24-2010 05:16 PM
Alright, Alright... I Made Up My Mind! Ford'sFORD Suspension Tech 4 06-05-2007 02:23 AM
Wheel size poll. bryanjints General Ford Ranger Discussion 27 07-07-2006 04:56 PM
POLL:: What size Torx are your bed bolts? rngprerunner General Technical & Electrical 11 06-06-2005 03:54 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 10:23 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.