Mazda/Ranger? - Page 2 - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


General Ford Ranger Discussion General discussion of the Ford Ranger that does not fit in any other sub-forum.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #26  
Old 04-03-2010
rstangboi's Avatar
Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Davis, Ca
Posts: 2,583
Quote:
Originally Posted by silverfox View Post
i see what hes tripping on the doors notice all the ext cab pics he posted are 2000 and older trucks that have the ugly black crap on the doors i think they did away with the black crap in 01 but dont qoute me on it
ya....kinda just said that...btw
Reply With Quote
  #27  
Old 04-03-2010
silverfox's Avatar
Member
 
Join Date: Jul 2008
Location: Taft, Ca
Posts: 1,040
Quote:
Originally Posted by rstangboi View Post
ya....kinda just said that...btw
lol i didnt see it till after i posted it
Reply With Quote
  #28  
Old 04-03-2010
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Did some searching while writing this reply...searching only for years. lol. so i'm totally not skipping out on this post i work so hard on making! lol. hahahaha.

Quote:
Originally Posted by rstangboi View Post
ya...and with the extnded cabs....i can understand why hes saying the doors need to be changed too, cuz of the chrome ring around the windows and the black paint....otherwise...ya, one would think....lol


CRAP. I suck. OKAY.....xcab doors do have holes for the molding. I'll admit it that I totally spaced that point. I believe 98-05 got the black crap....and if it's got the black crap, it'll have holes.

Here's Brenton's old Maz...
Name:  DSC01080.jpg
Views: 16
Size:  134.6 KB




BTW....FWIW.....he's one that always jumps out as odd to me..... As far as I know, all 06+ come WITHOUT black crap...
Name:  IMG_1702.jpg
Views: 23
Size:  56.0 KB

bed arguement can't be had without a bed pic!
Name:  IMG_1706.jpg
Views: 15
Size:  69.0 KB
Reply With Quote
  #29  
Old 04-03-2010
silverfox's Avatar
Member
 
Join Date: Jul 2008
Location: Taft, Ca
Posts: 1,040
man i wounder how much drilling i would have to do to make those flares fit my truck im digging those

these are the only ones i can find aftermarket and they are gayish

http://www.pickupspecialties.com/Fen...zda_trucks.htm
Reply With Quote
  #30  
Old 04-03-2010
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Quote:
Originally Posted by silverfox View Post
man i wounder how much drilling i would have to do to make those flares fit my truck im digging those

these are the only ones i can find aftermarket and they are gayish

Fender Flares Mazda Trucks
3M foamy double sticky tape.....or this scotch stuff I got at the big orange toy store...

Name:  P3130371.jpg
Views: 15
Size:  119.4 KB

Similar stuff I used on my emblems...
Name:  P1150056.jpg
Views: 20
Size:  152.3 KB
Reply With Quote
  #31  
Old 04-03-2010
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
I just wanted to say that I'm very intrigued by the little subtle differences between Rangers and B-series. It's like a nice little game because most of the time, whenever I start really looking at them, just about everytime I notice something different between the two.

Heck....even made a thread dedicated to it(which I hope you post in Mike!)... https://www.ranger-forums.com/f40/ma...details-81238/

01-03 Maz have light gray interior and dark grey trim inside...where as ranger had dark grey with black trim. 04 is when Maz went to dark grey. The 04+ gauges are ( .Y. )'s! Belive they're black face w/ silver trim and another is white face with silver trim. Pretty neat all the little tiny differences are. Heck...I must've forgot that maz's still have chrome rear bumpers. 05 was ranger's last year of chrome rear bumpers.
Reply With Quote
  #32  
Old 04-03-2010
silverfox's Avatar
Member
 
Join Date: Jul 2008
Location: Taft, Ca
Posts: 1,040
hmmm ima have to find me some flares
Reply With Quote
  #33  
Old 04-03-2010
silverfox's Avatar
Member
 
Join Date: Jul 2008
Location: Taft, Ca
Posts: 1,040
Quote:
Originally Posted by Fx4wannabe01 View Post
I just wanted to say that I'm very intrigued by the little subtle differences between Rangers and B-series. It's like a nice little game because most of the time, whenever I start really looking at them, just about everytime I notice something different between the two.

01-03 Maz have light gray interior and dark grey trim inside...where as ranger had dark grey with black trim. 04 is when Maz went to dark grey. The 04+ gauges are ( .Y. )'s! Belive they're black face w/ silver trim and another is white face with silver trim. Pretty neat all the little tiny differences are. Heck...I must've forgot that maz's still have chrome rear bumpers. 05 was ranger's last year of chrome rear bumpers.
heres mine when it was new for compairison

Name:  100_0194.jpg
Views: 16
Size:  103.4 KB
Name:  100_0193.jpg
Views: 15
Size:  127.0 KB
Name:  100_0195.jpg
Views: 14
Size:  132.6 KB
Name:  100_0196.jpg
Views: 15
Size:  122.4 KB
Name:  100_0198.jpg
Views: 21
Size:  138.1 KB
Name:  100_0197.jpg
Views: 16
Size:  90.0 KB
Reply With Quote
  #34  
Old 04-03-2010
--weezl--'s Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Sep 2009
Location: Calgary AB, Canada
Posts: 3,139
look at the pic right above this, the body line is shown well in that pic... about 2-3 inches below the top of the tailgate, there is a body line, on the mazda, it's a single bevel, on the fords, it's a double bevel, the mazda is much less noticable... here is one of my truck, being the mazda has 1 sharp edge, the other sloped, the ford is sharp on both

this can be seen on the box also, it's a very subtle difference...

Name:  photo3-16.jpg
Views: 15
Size:  94.2 KB

doors may be the same, i said they were different, because of the body line... i could be wrong on that

can be seen here too

Name:  DSC01080.jpg
Views: 15
Size:  134.6 KB

Last edited by --weezl--; 04-03-2010 at 07:15 AM.
Reply With Quote
  #35  
Old 04-03-2010
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
ohhhhhhhhhhhh Randy Gee.... Where you be?




I'm convinced. This guys blind and has never heard of shadows.
Reply With Quote
  #36  
Old 04-03-2010
silverfox's Avatar
Member
 
Join Date: Jul 2008
Location: Taft, Ca
Posts: 1,040
WEEZL IT IS THE SAME LINE THE ONLY ONLY THING DIFFERENT I SEE IS THE LITTLE GAY HAT ON YOUR TRUCK
Reply With Quote
  #37  
Old 04-03-2010
steveo1271's Avatar
Member
 
Join Date: Oct 2009
Location: lexington,sc
Posts: 780
i'm gonna jump in on this one, to me some body panels are a little different but the body lines still match up
Reply With Quote
  #38  
Old 04-03-2010
Member
 
Join Date: Jun 2007
Location: Killafornia
Posts: 1,523
this thread delivers
Reply With Quote
  #39  
Old 04-03-2010
Dangerranger01's Avatar
Member
iTrader: (6)
 
Join Date: Nov 2005
Location: Boring/Corvallis, Oregon
Posts: 2,011
lol wut? wat make this truk
Name:  059.jpg
Views: 14
Size:  48.9 KB
Reply With Quote
  #40  
Old 04-03-2010
--weezl--'s Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Sep 2009
Location: Calgary AB, Canada
Posts: 3,139
i'm going to say that one is a mazda
Reply With Quote
  #41  
Old 04-03-2010
Dangerranger01's Avatar
Member
iTrader: (6)
 
Join Date: Nov 2005
Location: Boring/Corvallis, Oregon
Posts: 2,011
strictly based off the body lines, right?
Reply With Quote
  #42  
Old 04-03-2010
--weezl--'s Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Sep 2009
Location: Calgary AB, Canada
Posts: 3,139
no, that one, it's obvious for other reasons, the body lines on that truck look the same as the stx... as do a fair number of the mazda beds, which i realized after i was looking through pictures of the mazdas, but i do stand firm that some have the soft line which i was talking about
Reply With Quote
  #43  
Old 04-03-2010
silverfox's Avatar
Member
 
Join Date: Jul 2008
Location: Taft, Ca
Posts: 1,040
Quote:
Originally Posted by --weezl-- View Post
no, that one, it's obvious for other reasons, the body lines on that truck look the same as the stx... as do a fair number of the mazda beds, which i realized after i was looking through pictures of the mazdas, but i do stand firm that some have the soft line which i was talking about
stand firm all ya want your still wrong fords not going to retool to make 2 different mazda beds so that the lines are soooo suddel that only a weezl can tell them apart you have hade not one but two mazda owners tell you and shane (a RBV guru) tell you that YOUR WRONG and you still refuse to admit YOU ARE WRONG before you said hard lines now you are saying soft lines
the orignial start of all this was what i post on turning my 08 mazda into a 08 ranger all the pics to prove stuff have been older mazdas (all the ext cabs were 00 or older look at the grill and headlights) and jugging buy the wheels on the single cab you posted it was like a 02(i could be wrong and ill admit it when i am)

BUY A MAZDA OR GTFO
Reply With Quote
  #44  
Old 04-03-2010
black05edge's Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brantford
Posts: 162
As for tailgate wise they are identical I'm trying to find a pic of my old 94 Ranger with a Mazda tailgate on it that the body lines lined up and matched perfectly.
Reply With Quote
  #45  
Old 04-03-2010
silverfox's Avatar
Member
 
Join Date: Jul 2008
Location: Taft, Ca
Posts: 1,040
Quote:
Originally Posted by black05edge View Post
As for tailgate wise they are identical I'm trying to find a pic of my old 94 Ranger with a Mazda tailgate on it that the body lines lined up and matched perfectly.
i wouldnt waist your time he will still say he is right and we are wrong and that they match those years and not the new ones and that the hard lines on the new ones match and the soft lines dont bla bla bla bla bla bla
Reply With Quote
  #46  
Old 04-03-2010
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Quote:
Originally Posted by --weezl-- View Post
no, that one, it's obvious for other reasons, the body lines on that truck look the same as the stx... as do a fair number of the mazda beds, which i realized after i was looking through pictures of the mazdas, but i do stand firm that some have the soft line which i was talking about
Name:  1247821763928.jpg
Views: 14
Size:  30.4 KB






THEY ARE CALLED SHADOWS!!!!! Learn them...get familiar with them....



























tHANKS aGAIN, sILVERFOX....FOR FURTHERING THE TRUTH TO THE BLIND. cAPSLOCK ftw! LOL.
Reply With Quote
  #47  
Old 04-03-2010
99MazdaB4000's Avatar
Member
 
Join Date: Apr 2008
Location: Kutztown, PA
Posts: 1,980
Quote:
Originally Posted by Dangerranger01 View Post
lol wut? wat make this truk
HEY HEY HEY! Don't hate on the tall kid with a 1999 FX4 Mazda Mountaineer! (Level II hooks are on BTW)
Reply With Quote
  #48  
Old 04-03-2010
rstangboi's Avatar
Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Davis, Ca
Posts: 2,583
Quote:
Originally Posted by Fx4wannabe01 View Post
ohhhhhhhhhhhh Randy Gee.... Where you be?




I'm convinced. This guys blind and has never heard of shadows.
what do u want now? lol

and also, shane you are right about the mazda bumper.

Name:  100_0889.jpg
Views: 15
Size:  97.7 KB

i actually like it a lil more....but ya, definitely different




**double edit, as for the chrome around the window, on a single cab it would not flow right because the oem version is meant to also circle around the extended cab's window....single cabs never had the chrome trim around the windows.

Last edited by rstangboi; 04-03-2010 at 10:57 PM.
Reply With Quote
  #49  
Old 04-03-2010
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Quote:
Originally Posted by 99MazdaB4000 View Post
HEY HEY HEY! Don't hate on the tall kid with a 1999 FX4 Mazda Mountaineer! (Level II hooks are on BTW)
No hatin'....this is the best compliment ever!!!

Name:  P7040261-1copy.png
Views: 14
Size:  1.05 MB

Name:  P7040261-1.jpg
Views: 15
Size:  98.5 KB

Quote:
Originally Posted by rstangboi View Post
what do u want now? lol
HAHAHAHA...I was totally expecting like a side by side of lowered B vs lifted danger to prove you know who wrong on these differing bodylines. lol.
Reply With Quote
  #50  
Old 04-03-2010
rstangboi's Avatar
Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Davis, Ca
Posts: 2,583
Quote:
Originally Posted by Fx4wannabe01 View Post
HAHAHAHA...I was totally expecting like a side by side of lowered B vs lifted danger to prove you know who wrong on these differing bodylines. lol.
u mean this pic??

Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
mazda rear bumper on a ranger 01Blueedge Exterior Semi-Tech 10 01-04-2007 10:49 PM
Mazda vs Ranger Door Panels FORZDA Interior Semi-Tech 6 09-23-2006 04:13 PM
Ford Ranger Made by mazda? sonic_blue_tremor02 General Ford Ranger Discussion 34 05-18-2006 08:07 AM
Mazda B on ranger forums i_love_paintbal General Ford Ranger Discussion 14 12-25-2005 01:45 PM
'06 Mazda B-series....no changes??? More seperation from Ranger?? Fx4wannabe01 General Ford Ranger Discussion 10 12-22-2005 03:19 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 03:43 PM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.