ran my truck in the 1/4 mile LOL - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


General Ford Ranger Discussion General discussion of the Ford Ranger that does not fit in any other sub-forum.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-01-2009
Tys 4x4 FTW's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Jul 2008
Location: Las Vegas, Nevada
Posts: 6,575
ran my truck in the 1/4 mile LOL

had a best time, of 18.4 @ 76mph hahaha

33's with 3.73's and 100+ degree temps don't help any lmao

but it sure was fun :)

Name:  photo2-3.jpg
Views: 1
Size:  49.2 KB

raped the explorer btw lol

Last edited by Tys 4x4 FTW; 08-01-2009 at 04:11 AM.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-01-2009
Tys 4x4 FTW's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Jul 2008
Location: Las Vegas, Nevada
Posts: 6,575
.

Last edited by Tys 4x4 FTW; 08-01-2009 at 04:11 AM.
Reply With Quote
  #3  
Old 08-01-2009
karrbass4life's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2004
Location: Cincinnati, Ohio
Posts: 3,072
Well at least you beat the car in the other lane.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-01-2009
sullys_ranger's Avatar
Member
 
Join Date: Mar 2006
Location: NewLexington, Ohio
Posts: 3,615
haha thats awesome! I wanna take mine down the track bad! I can beat f150's sometimes, just kinda curious what it would run.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-01-2009
cchsbuzz19's Avatar
Member
iTrader: (5)
 
Join Date: Jul 2007
Location: North Canton, Ohio
Posts: 2,417
You need to regear. Atleast you beat the Explorer. Once I regear get some headers and a Tuner, I'm definitely going to the local Drag strip
Reply With Quote
  #6  
Old 08-01-2009
Tys 4x4 FTW's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Jul 2008
Location: Las Vegas, Nevada
Posts: 6,575
i did beat an f150 later that night too.

he was running consistent 19's. stock 5.4 with exhaust.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-01-2009
Trigger01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (2)
 
Join Date: Oct 2005
Location: Knoxville, TN
Posts: 18,788
I know mine's slow. I don't really wanna know how slow.
Reply With Quote
  #8  
Old 08-01-2009
Tys 4x4 FTW's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Jul 2008
Location: Las Vegas, Nevada
Posts: 6,575
yeah i knew mine was bad too. but i just had to know, and all my friends with their fast cars were going out to race, so i had to also, even if i dont have my trans am yet lol

thats how i know track prep sucked and so did the weather and altitude.
my best friends 12 sec wrx only ran a 13.8 even with a 1.8 60ft

i'll post my best slip later btw lolol
Reply With Quote
  #9  
Old 08-01-2009
Billy4x4's Avatar
Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Kawartha Lakes
Posts: 626
sounds like you had fun!!

id like to give it a shot sometime just for sh*ts and giggles, even though im stock..


Tys: whats with the FOR SALE sign?? jumpin ship on us?!?
Reply With Quote
  #10  
Old 08-01-2009
GrafixGuy's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: Jan 2005
Location: Montgomery, AL
Posts: 8,703
ha mine is sad... the 4.10s give it plenty of power its just that not much gets down to the pavement because of there being no weight in the back... it just peals out really bad, lol
Reply With Quote
  #11  
Old 08-01-2009
WowMike2001's Avatar
Member
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stevenson, WA
Posts: 2,583
Although - Track prep wont mean squat for our trucks.. we run so much weight and Im pretty positive with yoru gearing and 33's theres no way you were chirping tires off the line..


Track prep is much more important to boosted vehicles starting up down the line and squiggling left and right..


The big factor is temp, and of course altitude and such... and its a truck :-D haha
Reply With Quote
  #12  
Old 08-01-2009
brianjwilson's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: Hillsboro, Oregon
Posts: 3,650
Sweet. I should have run my sport trac after I had 4.88's with 33's. Would have been sweet off the line, but anything would have run past me after there was a little speed. lol
Reply With Quote
  #13  
Old 08-01-2009
99ranger4x4's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: Jun 2006
Location: Austin, TX
Posts: 12,198
what the ****.. my posts arent showing up lately.

my truck wan an 18.45 on 33s and 4.10s a few years ago.
Reply With Quote
  #14  
Old 08-01-2009
thesoundmaster's Avatar
Member
 
Join Date: Mar 2007
Location: Centennial CO
Posts: 5
Ty, When I had the Ranger on 33's with 4.10's I was running a consistant 18.33-18.38. Thats at 6000 ft elevation with a DA of close to 9000 ft.

The 250 is about a consistant 19.53-19.73. Hard to find my dial when it does that.

Quote:
Originally Posted by WowMike2001 View Post
Although - Track prep wont mean squat for our trucks.. we run so much weight and Im pretty positive with yoru gearing and 33's theres no way you were chirping tires off the line..


Track prep is much more important to boosted vehicles starting up down the line and squiggling left and right..


The big factor is temp, and of course altitude and such... and its a truck :-D haha
You'd be surprised how much track prep effects all vehicles. I know when Bandimere had crappy track prep, my Ranger would spin and get squirrly. My 250 I know when the track is crap cause I'll actually spin going into 3rd. Good prep I won't
Reply With Quote
  #15  
Old 08-01-2009
Tys 4x4 FTW's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Jul 2008
Location: Las Vegas, Nevada
Posts: 6,575
yeah she spun a bit on my first run.

and well, the next run.. 4wd fixed that problem lol

improved my time by about 3 tenths or so
Reply With Quote
  #16  
Old 08-01-2009
03bamaGT's Avatar
Member
 
Join Date: Aug 2006
Location: B'ham, AL
Posts: 1,752
Quote:
Originally Posted by Tys 4x4 FTW View Post
yeah i knew mine was bad too. but i just had to know, and all my friends with their fast cars were going out to race, so i had to also, even if i dont have my trans am yet lol

thats how i know track prep sucked and so did the weather and altitude.
my best friends 12 sec wrx only ran a 13.8 even with a 1.8 60ft

i'll post my best slip later btw lolol
That is what 100+F does to turbo cars...at our Muscle vs Hustle meet it was similar weather and the turbo cars just couldn't perform.
Reply With Quote
  #17  
Old 08-01-2009
Tys 4x4 FTW's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Jul 2008
Location: Las Vegas, Nevada
Posts: 6,575
yup exactly.

they're all stoked for the winter time lol
Reply With Quote
  #18  
Old 08-01-2009
Trigger01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (2)
 
Join Date: Oct 2005
Location: Knoxville, TN
Posts: 18,788
Why are you selling your truck?
Reply With Quote
  #19  
Old 08-01-2009
98rangerxlt's Avatar
Member
 
Join Date: Mar 2009
Location: Bakersfield, CA
Posts: 725
Quote:
Originally Posted by Trigger01 View Post
Why are you selling your truck?
Because he wants a POS chevy.
Reply With Quote
  #20  
Old 08-01-2009
04blackedge's Avatar
RF Veteran
iTrader: (13)
 
Join Date: Jan 2007
Location: Durham, NC
Posts: 23,426
When did Chevy start making the trans am?
Reply With Quote
  #21  
Old 08-01-2009
silverbullet32's Avatar
Member
 
Join Date: Jan 2009
Location: Skagit Valley, Washington
Posts: 1,175
Quote:
Originally Posted by 98rangerxlt View Post
Because he wants a POS chevy.
thats sad, they need a medication for that, everyone is wanting a chevy, and they are JUNK
Reply With Quote
  #22  
Old 08-01-2009
silverbullet32's Avatar
Member
 
Join Date: Jan 2009
Location: Skagit Valley, Washington
Posts: 1,175
Quote:
Originally Posted by 04blackedge View Post
When did Chevy start making the trans am?
because they wanted to make a car after the type of people they were, tranvestites in the morning, if you catch my drift
Reply With Quote
  #23  
Old 08-01-2009
Tys 4x4 FTW's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Jul 2008
Location: Las Vegas, Nevada
Posts: 6,575
lol riiiiight.

im tired of driving an ancient truck slow truck.

and stock for stock, an ls1 fbody will still take an 05+ GT.

good enough for me.
Reply With Quote
  #24  
Old 08-01-2009
Tys 4x4 FTW's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Jul 2008
Location: Las Vegas, Nevada
Posts: 6,575
Quote:
Originally Posted by 98rangerxlt View Post
Because he wants a POS chevy.
says the guy with an old POS ranger.
Reply With Quote
  #25  
Old 08-01-2009
Trigger01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (2)
 
Join Date: Oct 2005
Location: Knoxville, TN
Posts: 18,788
Keep the truck and get the car!
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Truck i ran into at Ft Lee God,Country,FORD Ford Snapshots & Videos 14 09-12-2010 07:10 PM
great clean shot and how many mile i actually put on truck..lol hozII Snapshots 18 03-29-2009 01:38 PM
What do you think my truck ran on the 1/8? EdGe_wannabe 4.0L OHV & SOHC V6 Tech 37 11-18-2005 05:23 AM
Ran the Trailer Queen at the drag strip Wowak General Ford Ranger Discussion 20 12-22-2004 02:39 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 01:12 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.