Ranger Vs Wrangler - Page 2 - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


General Ford Ranger Discussion General discussion of the Ford Ranger that does not fit in any other sub-forum.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #26  
Old 04-06-2011
JoshK's Avatar
Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: CC, Indiana
Posts: 3,832
Quote:
Originally Posted by PAShooter View Post
LMAO perfect use of a crappy axle.

While i fully agree that because jeeps are made to be wheeled compared to the ranger thats made to tow and be driven on road. I still have a hard time imagining that his stock jeep is a ton better than my ranger comparatively. That being said a jeep would outwheel a ranger if they put the same amount of money into it, its just plain cheaper to build a jeep than a ranger.
Ive seen stock ZJs beat up on modified rangers before. They have more ground clearance, being a SA helps a lot too. If I remember right the turning radius was awesome on the jeep.

The IFS just does not flex, and the ranger just sits really low, seems like the frame was always hitting.

Hope your locked or limited slip at least. I think most jeeps are locked in 4-lo, at least both of mine are.
Reply With Quote
  #27  
Old 04-06-2011
ranger024x4's Avatar
RF Veteran
iTrader: (6)
 
Join Date: Aug 2004
Location: nova
Posts: 5,061
I myself have ridden in a pretty stock tj except it was on 31's and I will have to admit, the thing suprised me in a good way. I cant believe we are compairing a ranger to a tj lol.


But with that being said, imo, the wrangler has got to be the most impractical car/truck thing ever. For day to day use, the ranger > wrangler.
Reply With Quote
  #28  
Old 04-06-2011
Masteratarms93's Avatar
Member
iTrader: (8)
 
Join Date: Mar 2010
Location: Goose Creek SC
Posts: 4,685
Quote:
Originally Posted by 04RangerDave View Post
most of the jeepers are running 8.8s.
Yeah the smart ones put an Expo 8.8 under there.

Quote:
Originally Posted by buckgnarly View Post
Eh, the 31 spline 8.8 is a very nice axle to swap out, would say a dead even match with a D44.

As for Jeepers running them, I guarantee that none are swapping out a D44 for an 8.8. Ditching the D35 is a no brainer, that axle is about as useless as the ford 7.5.....though I have found a good use for the D35 "boat anchor".....

Oh yeah agree no one would swap out there D44 for an 8.8 but yeah they are damn close in strength.

I have that mailbox haha. It doesn't look like that but the box is the same!! Anyone who gets boxes all the time has to have one. I totally want to do that with my 7.5 now.
Reply With Quote
  #29  
Old 04-06-2011
Member
iTrader: (2)
 
Join Date: Mar 2010
Location: C
Posts: 661
unless its a rubicon id says its pretty even, a jeep sits dam near on the ground, do jeeps even come with a lsd? most ive seen were open difs.

Last edited by 05Level2; 04-06-2011 at 01:08 PM.
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ranger Or Wrangler t5cents General Ford Ranger Discussion 26 05-16-2009 01:21 PM
95 Wrangler wheels on a 00 ranger chevyslayer925 Wheels & Tires Semi-Tech 3 01-31-2009 10:57 PM
Crappy Wrangler RT/S pics inside 0RangerEdge2 Wheels & Tires Semi-Tech 8 09-07-2005 07:53 PM
Goodyear Wrangler AT/S PharmRanger4x4 Wheels & Tires Semi-Tech 10 08-04-2005 10:48 AM
goodyear wrangler mt/r detroitmuscle36 Wheels & Tires Semi-Tech 5 03-21-2005 01:19 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 07:29 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.