Window rain/wind deflectors question! - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


General Ford Ranger Discussion General discussion of the Ford Ranger that does not fit in any other sub-forum.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-27-2010
Member
Thread Starter
iTrader: (2)
 
Join Date: Mar 2010
Location: C
Posts: 661
Window rain/wind deflectors question!

Ive been wanting some for my 05 and ive tried the weather techs from my 93 and the passenger side doesnt work right, i think the window molding is different. Which brings me to my Problem. At autozone i seen a different brand and it says 93-07, has anyone else used them? Not sure on the brand but it the it is avm or something similar.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-27-2010
Scrambler82's Avatar
Old Guy User… ltr
iTrader: (12)
 
Join Date: Jul 2009
Location: SoCal
Posts: 6,769
Wade has one that is a little wider than the regular one but not as wide as the Pre-Runner type.
The water drips off of these and misses the inside of the window.
Look at pics of my truck and you will see them.
The p/n I do not remember and would have to look up.

ltr
Reply With Quote
  #3  
Old 05-27-2010
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Nothing has changed gutter or window wise since '93...



Personally, NOTHING beats the looks of the AVS(Auto Vent Shade) in-channel brand ones.



And....gotta ***** mine... AVS in-channel, part # 192083 Click me, I'm a LINK!!
Name:  DSC_0188edit.jpg
Views: 11
Size:  103.9 KB
Reply With Quote
  #4  
Old 05-27-2010
darkstar_420's Avatar
Member
 
Join Date: Feb 2008
Location: sk
Posts: 621
Quote:
Originally Posted by Fx4wannabe01 View Post
Nothing has changed gutter or window wise since '93...



Personally, NOTHING beats the looks of the AVS(Auto Vent Shade) in-channel brand ones.
very true i have the same ones
Reply With Quote
  #5  
Old 05-27-2010
Member
Thread Starter
iTrader: (2)
 
Join Date: Mar 2010
Location: C
Posts: 661
Stop posting pictures of your truck, it makes me jealous :(. What up with the 4 piece ones ive seen for the back windows? I just looked online and autozone sells the auto ventshade ones for 40 bucks and i have 20 off on my card so i may just pick some up today, got to love the northwest and the rain all over my inside!
Reply With Quote
  #6  
Old 05-27-2010
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Quote:
Originally Posted by 05Level2 View Post
Stop posting pictures of your truck, it makes me jealous :(. What up with the 4 piece ones ive seen for the back windows? I just looked online and autozone sells the avs ones for 40 bucks and i have 20 off on my card so i may just pick some up today, got to love the northwest and the rain all over my inside!
HAHA! MAKE ME STOP!! lol.


The 4 piece ones just have a cosmetic one that goes over the back window with like a $20 add-on in price. I wanted to add them to mine and even got a set of them, but found out the visors are totally different style visors, even though they're the same brand. My guess is that they're different model lines....like the 4dr vents I got came from a outside stick-on and not an in-channel front kit.

Mine are about 5 years old and have a white logo on them...I think newer years just have a raised logo on them.

Just order up an in-channel set from autozone if they don't have them in-stock, then use that card! lol. Believe me, you WANT in-channel especially on the newer truck. Stick on the outside ones just look goofy as hell.




Are you in the PNW?
Reply With Quote
  #7  
Old 05-27-2010
01_ranger_4x4's Avatar
Member
iTrader: (4)
 
Join Date: Mar 2009
Location: Muskegon, Michigan
Posts: 3,585
i forget what kind i have but i think they are the AVS ones like shane's, they fit in the channel. they are nice.
Reply With Quote
  #8  
Old 05-27-2010
GrafixGuy's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: Jan 2005
Location: Montgomery, AL
Posts: 8,703
I have the AVS in-channel guards too... but I took some brake fluid the logos so they are no longer on there :-)

Reply With Quote
  #9  
Old 05-27-2010
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Quote:
Originally Posted by GrafixGuy View Post
I have the AVS in-channel guards too... but I took some brake fluid the logos so they are no longer on there :-)

Thank you Cody. Guess what I'm about to go out and do!?!??
Reply With Quote
  #10  
Old 05-27-2010
GrafixGuy's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: Jan 2005
Location: Montgomery, AL
Posts: 8,703
haha. your welcome it works amazingly well. took me like 5 mins.
Reply With Quote
  #11  
Old 05-27-2010
Member
Thread Starter
iTrader: (2)
 
Join Date: Mar 2010
Location: C
Posts: 661
Ok thanks for the help guys, im gonna go get them when i get off they are the in channel ones i seen there, they want 39 and i can get them for 19 using the vatozone point thing, fx4wannabe01 i am up in central washington, we dont get much rain but the past month has been raining alot and im tired of wiping water up trying to drive down the road lol.
Reply With Quote
  #12  
Old 05-27-2010
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
haha... like Moses Lake or Evansville area?
Reply With Quote
  #13  
Old 05-27-2010
Member
Thread Starter
iTrader: (2)
 
Join Date: Mar 2010
Location: C
Posts: 661
More south toward tricities

Last edited by 05Level2; 05-28-2010 at 09:39 AM.
Reply With Quote
  #14  
Old 05-27-2010
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
ah...gotcha. it's been coming down like cats and dogs last week and into last weekend. But now, its actually quite pleasant. lol. I'm here in the valley a little outside Portland.
Reply With Quote
  #15  
Old 05-27-2010
Member
Thread Starter
iTrader: (2)
 
Join Date: Mar 2010
Location: C
Posts: 661
Oh sweet, do you come up here much? You should give me a call sometime and we will go up wheelin a bit in the mountains, i just dont wana bang her up much yet haha still payin for the ol girl, i bought it in gladstone though at the toyota dealer! A couple places up this way on a clear day on darland mt you can see mt hood in oregon, and rainier and adams right next to you and st helens in the back. Everyone around here thinks toyotas are the **** i dont have any ranger friends lol although i usually end up pulling toys out, dam i wish i had the pic of my old ranger hooked up to 2 toyotas haha that was classic!
Reply With Quote
  #16  
Old 05-27-2010
GrafixGuy's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: Jan 2005
Location: Montgomery, AL
Posts: 8,703
there is a town called Yakima?! lol... Like the roof racks. haha
Reply With Quote
  #17  
Old 05-27-2010
Member
Thread Starter
iTrader: (2)
 
Join Date: Mar 2010
Location: C
Posts: 661
Yea lmao, we usually call it crackima though all the gdam gangs and **** im glad its 20 miles from me lol.
Reply With Quote
  #18  
Old 05-27-2010
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
HAHA...yeah Cody...like the rack. There's a Spokane that's typically called Spokompton too. lol.

Quote:
Originally Posted by 05Level2 View Post
Oh sweet, do you come up here much? You should give me a call sometime and we will go up wheelin a bit in the mountains, i just dont wana bang her up much yet haha still payin for the ol girl, i bought it in gladstone though at the toyota dealer! A couple places up this way on a clear day on darland mt you can see mt hood in oregon, and rainier and adams right next to you and st helens in the back. Everyone around here thinks toyotas are the **** i dont have any ranger friends lol although i usually end up pulling toys out, dam i wish i had the pic of my old ranger hooked up to 2 toyotas haha that was classic!
haha...I don't make my way up there much at all. Never have really gone into Mid-Eastern Wa, more of a Western, Wa cruiser. You know, not in the sticks. lol.

That's pretty cool you bought it from Gladstone Toyota so you sorta know my areaish. Gladstones like 20mins away from me and PDX is like 20mins away. lol.
Reply With Quote
  #19  
Old 05-27-2010
Member
Thread Starter
iTrader: (2)
 
Join Date: Mar 2010
Location: C
Posts: 661
Ive been down that way alot i know my way around, its best out in the sticks the ranger was so badass looking in a sea of toyots the guys like o well we can get you one of these brand new tacomas with this and that i stopped him right there! Where in oregon do you wheel? You have to go out in the sticks somewhat dont ya?

Last edited by 05Level2; 05-27-2010 at 04:04 PM.
Reply With Quote
  #20  
Old 05-27-2010
Scrambler82's Avatar
Old Guy User… ltr
iTrader: (12)
 
Join Date: Jul 2009
Location: SoCal
Posts: 6,769
The Wade In-Channel Shades I believe stick out a little more than the AVS.
The standard one don’t stick out enough and drip in the window opening.

Reply With Quote
  #21  
Old 06-01-2010
Member
Thread Starter
iTrader: (2)
 
Join Date: Mar 2010
Location: C
Posts: 661
Well i got them but i dont like how they go in, is that tape they use really supposed to stick it to the felt?
Reply With Quote
  #22  
Old 06-02-2010
Scrambler82's Avatar
Old Guy User… ltr
iTrader: (12)
 
Join Date: Jul 2009
Location: SoCal
Posts: 6,769
YES !
Mine are stuck in there, they also have to be kind-of twisted a little to fit.
Follow directions… on install.

Roll the window up and leave it up for a while again by the directions.
Maybe push up on the windows from both sides to make sure it is up all the way.
I hope you have air conditioning.
Reply With Quote
  #23  
Old 06-02-2010
eernger's Avatar
Member
 
Join Date: May 2010
Location: Petoskey, MI
Posts: 203
I run AVS and i love em, they work great and i have not had any problems with them.

Reply With Quote
  #24  
Old 06-02-2010
Member
Thread Starter
iTrader: (2)
 
Join Date: Mar 2010
Location: C
Posts: 661
I just hope they stick after awhile, they seem like they are holding good though, its raining here this morning they worked awesome, no more water all over my door controls!
Reply With Quote
  #25  
Old 06-02-2010
Scrambler82's Avatar
Old Guy User… ltr
iTrader: (12)
 
Join Date: Jul 2009
Location: SoCal
Posts: 6,769
Quote:
Originally Posted by 05Level2 View Post
I just hope they stick after awhile, they seem like they are holding good though, its raining here this morning they worked awesome, no more water all over my door controls!
What manufacturer did you buy ?
it is a compromise between the sticky tape and the pressure of the fit.
The adhesive should bind with the felt and they should stay in place, mine have not for some time, (knock on wood)…

ltr
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Rain leaks in the rear window? NickjhEDGE General Ford Ranger Discussion 10 12-15-2012 10:16 PM
AVS rain deflectors mldehan Exterior Semi-Tech 2 02-19-2012 07:09 PM
Wind through closed passenger window timbits588 Interior Semi-Tech 3 01-06-2012 07:49 PM
Rain deflector for the back window? canadianrangerbc Exterior Semi-Tech 8 02-17-2011 01:51 PM
Wind/Rain Guards SKINSFAN Exterior Semi-Tech 11 08-16-2008 02:05 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 01:32 PM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.