Ford Relay - Page 4 - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


General Technical & Electrical General technical and electrical discussion for the Ford Ranger that does not fit in any other sub-forum.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #76  
Old 03-12-2011
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: aspers, PA
Posts: 801
oh never mind then kinda sucks its in such poor shape,
yeah i bet i know i wouldn't want to destroy a perfectly good engine, and thats bull**** that they bought cars for people on welfare, half the people one don't need and have becase they are too lazy to work and then the people that rally need it cn't get on it, and thats also kind of a wast of tax payer money especially when they could of just given them a "clunker" instead,
and i hung out with my buddy with the 79 150 today and talked more about his truck apperently the truck had a ton of miles on the engine and it spun a bearing, so thats why he upgraded, we were hauling wood today talk about a monster elm tree, at the base of the tree the logs were a 40 inch diameter and talk about heavy. we had two tons easy in my girl friends dads 150 on the first load some of the logs took all three of us to lift and the biggest ones we could even lift and had to roll them onto his trailer
Reply With Quote
  #77  
Old 03-15-2011
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oklahoma
Posts: 67
Hum the 66 might make a good racing project since their is no trunk, might as well tub it, and make a place for a fuel cell. Who needs shackles, add a 4link setup lol. Yeah I hate to see a good engine go to waste.

Sounds like a heavy load there. Every time I would go out to the woods with my grandpa we would bring the splitting mal, I split plenty of those big round pieces from the base of the tree.

That stinks about the spun bearing, but if it wasn't to bad, could always ground the crank and get some new bearings. Something about a straight six with a turbo makes sense lol.
Reply With Quote
  #78  
Old 03-16-2011
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: aspers, PA
Posts: 801
it does, it would be something to try fro sure, they just decided instead of replacing the bearing and spending money on the rebuild and then building up the engine they just went with the 351 for more power, i think they should of just put a 390 in though, damn, love that engine.
Reply With Quote
  #79  
Old 03-17-2011
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oklahoma
Posts: 67
Ehh a good 300-I6 with a good turbo, intercooler, and fuel system would easily reach the horsepower and torque potential needed. I do like the 351W though especially seeing as you can create a 427 stroker and easily make big block power out of a small block.
Reply With Quote
  #80  
Old 03-17-2011
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: aspers, PA
Posts: 801
yeah it is a good engine, he still needs the started and clutch, the starter was getting bad but the pressure plate pretty much exploded when he his dad had to tow him home after his synchronizer went out that day, i still like his dads bored out 351 though,
Reply With Quote
  #81  
Old 03-17-2011
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oklahoma
Posts: 67
Yeah it's funny to if you compare the 302-351W to the 4.6-5.4 2V OR 4V it looks much smaller yet it posses more cubic inches. Overhead cam motors though are getting hard to beat, with all the new tech going into them.
Reply With Quote
  #82  
Old 03-18-2011
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: aspers, PA
Posts: 801
yeah but you gotta love the oldies though, the new ones got the technologie, but the old ones got the character, and in my opinion there are more things you can do to an older engine that are more cost effective and done right is just like sticking a tuner or chip in
Reply With Quote
  #83  
Old 03-18-2011
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oklahoma
Posts: 67
Well as far as oldies I would love to see a genuine Ford 427 Sohc, 600 horsepower stock and that was with a single 4barrel carb, dual carbs, made even more. I saw some article can't remember where, a guy bought a new mustang like 2005-2009 model and pulled the motor, to drop a genuine 427 sohc in, it was a wicked car to.
Reply With Quote
  #84  
Old 03-18-2011
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: aspers, PA
Posts: 801
ohh i bet that sounds like a pretty sweet engine, i like the 460's too but they are such gas guzlers its not even funny a guy i know that had one got like 6 miles to the gallon but that thing got up and went, i wouldn't mind putting that 427 in my ranger, that ranger be a bat outa hell lol
Reply With Quote
  #85  
Old 03-19-2011
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oklahoma
Posts: 67
Keith Craft racing engines had a big block ford stroker 600 cubic inch made like 1000, or 1100 horsepower on motor alone, no power adders. I forget what mustang magazine that was in with the new mustang with the old 427sohc, I will have to find that article again, it's a really nice mustang, perfect mix of new and old.I think it might have been 5.0 mustangs and super fords not sure.

Here is the mustang I was talking about.

http://www.mustang50magazine.com/fea...427/index.html

Last edited by onlyme; 03-19-2011 at 12:59 PM.
Reply With Quote
  #86  
Old 03-19-2011
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: aspers, PA
Posts: 801
that is pretty sick, i wouldn't mind to take that around the block, yeah if i had the room under the hood i would def big block it, that would be nice, but ashame that will never happen
Reply With Quote
  #87  
Old 03-19-2011
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oklahoma
Posts: 67
Big blocks are nice but I kinda like the idea of a small block with a power adder. With a power adder, the sky is the limit, or really the wallet is lol.
Reply With Quote
  #88  
Old 03-20-2011
04XLTFX4's Avatar
Member
 
Join Date: Jan 2011
Location: Huntingdon,Pa
Posts: 191
Wait till you get to drive an Ecotech they are pretty nice. I d like one in a Ranger please Mr. Ford. 16- 21 mileage, make me hate my Ranger. In a pickup or a SHO it makes me smile.
Reply With Quote
  #89  
Old 03-21-2011
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: aspers, PA
Posts: 801
yeah key phrase is the wallet is the limit, which for the time being is a very small limit lol
Reply With Quote
  #90  
Old 03-21-2011
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oklahoma
Posts: 67
I hear ya there lol. Yeah the new ecoboost is pretty cool. I saw 1 article where a hotrod guy took one of the new V6-ecoboost motors and dropped it in a 30's Ford coupe. They said tuned it was making 400 horsepower and I am not sure on the torque but it was close. That would be really nice to have in a ranger, might see a lot more rangers at the track then.
Reply With Quote
  #91  
Old 03-21-2011
04XLTFX4's Avatar
Member
 
Join Date: Jan 2011
Location: Huntingdon,Pa
Posts: 191
Yea, ecoboost haha dedede. Times sure have changed that a turbo motor is called ecoboost. to make it look all green and flowers.
I guess since the Explorer is front drive now the 4.0 wasnt worth building for the Ranger and the 3.5 isnt designed for reardrive use its easier to kill the Ranger. Plus its crap mileage. It would be nice to see the 3.5 boost in the Ranger as dated as it is.
Reply With Quote
  #92  
Old 03-21-2011
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: aspers, PA
Posts: 801
haha i like that definitions of eco boost, i was just about to ask what the hell that was lol, yeah its gay, ford kinda pisses me off with discontinuing the ranger, wish they could of just redesinged it, oh well, just as long as my vintage ranger last.
Reply With Quote
  #93  
Old 03-27-2011
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oklahoma
Posts: 67
Yeah that makes no sense to kill the ranger. Ranger has been a popular mid size truck for years. It be nice to see someone drop a 3.5TT into a ranger, maybe somebody will take the challenge to do it. If they can drop a 5.0, a 2.3T, even a big block, why not go for a 3.5TT.
Reply With Quote
  #94  
Old 03-27-2011
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: aspers, PA
Posts: 801
yeah, everybody talks like its because they haven't redesigned the ranger in a while, which it is always nice to see what they do next, i like older trucks though, and besides the 3.5TT would a solution since turbocharged engines are good with gas and power its the best in both fields and is what people are looking for now and days
Reply With Quote
  #95  
Old 03-28-2011
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oklahoma
Posts: 67
Well with a turbo you can make bigblock power out a 4 or 6 cylinder motor, and be more efficient and have more space to work in the engine bay. I imagine the 3.5tt spools pretty quickly, cause the torque curve looks nice and flat.
Reply With Quote
  #96  
Old 03-28-2011
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: aspers, PA
Posts: 801
i bet though if the really tried though they could probably design one that doesn't spool out quickly and would be more practical for towing, if the did that might even be practical for the f-150, making it more practical for towing and with the fuel efficiency and horse power people would jump on that, though i would still like to see them bring the ranger back and drop one in.
Reply With Quote
  #97  
Old 04-01-2011
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oklahoma
Posts: 67
With towing I would want as much low end torque as possible, so I would want a turbo to spool in the low rpms, but you can always run compound boost and run a smaller turbo into a larger turbo for upper end to. Low, mid range torque though would be my ideal for a turbo.
Reply With Quote
  #98  
Old 04-01-2011
Member
 
Join Date: Oct 2010
Location: aspers, PA
Posts: 801
yeah thats where you really want the toque if your towing you not going to want to keep the tach up to have enough to pull the trailer doing that will throw what gas milage you do get with a trailor out the window,
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
new type of relay/fuse panel and heavy duty relay cheese_man General Technical & Electrical 1 07-18-2014 04:25 AM
OEM Ford relay amp rating?? buggman General Technical & Electrical 0 06-08-2010 11:03 PM
Flasher Relay? Flashers are dead.. help rngprerunner General Ford Ranger Discussion 15 07-04-2007 07:01 PM
Relay sockets for your mods V8 Level II General Technical & Electrical 33 08-23-2006 11:15 AM
Using underhood relay box as a power source?? mjktg99 General Technical & Electrical 8 02-03-2006 09:31 AM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 02:20 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.