Whats your favorite exhaust? - Page 2 - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


2.9L & 3.0L V6 Tech General discussion of 2.9L and 3.0L V6 Ford Ranger engines.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #26  
Old 03-18-2011
RANGER_620's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: Southpittsburg,Tennessee
Posts: 410
Quote:
Originally Posted by Taylor View Post
Do not run TRUE duals. Your truck will be gutless from a standstill.

You can run the pipe setup, but run it off of 1 muffler.
so what should i do lol
Reply With Quote
  #27  
Old 03-18-2011
Taylor's Avatar
Ive been dubbed....an old volk
iTrader: (18)
 
Join Date: Mar 2010
Location: Nashville, NC
Posts: 7,110
Quote:
Originally Posted by RANGER_620 View Post
im thinking about getting a thrush welded or flowmaster 40 series single in/dual out with the 2.25" pipes coming out behind the tires at a 45 with some nice stainless steel tips haha.
There ya go.

Run only onle muffler. The muffle (thrush or flowmaster) should be single in/dual out. Then run your dual pipe setup out of the muffler.

Oh, and spring for the stainless steel. If you get the chrome tips, you will have to constantly clean them to keep them from rusting.
Reply With Quote
  #28  
Old 03-18-2011
RANGER_620's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: Southpittsburg,Tennessee
Posts: 410
Quote:
Originally Posted by Taylor View Post
There ya go.

Run only onle muffler. The muffle (thrush or flowmaster) should be single in/dual out. Then run your dual pipe setup out of the muffler.

Oh, and spring for the stainless steel. If you get the chrome tips, you will have to constantly clean them to keep them from rusting.
alright i can do that lol 2.5 or 2.25 pipes?
Reply With Quote
  #29  
Old 03-18-2011
Taylor's Avatar
Ive been dubbed....an old volk
iTrader: (18)
 
Join Date: Mar 2010
Location: Nashville, NC
Posts: 7,110
2.5 would be fine.

It will give you slightly more echo in the pipes, giving it a little more sound. Not sure how much though.

I doubt there would be a noticeable difference in the pipe size, but I went with 2.5 I think. lol.
Reply With Quote
  #30  
Old 03-19-2011
Member
 
Join Date: Dec 2010
Location: Windsor,Virginia
Posts: 31
ya a single in/dual out will be the easiest. i think the cherry bomb extreme or flowmaster 10 would be pretty nasty. it would deff be a huge improvement over the thrush turbo
Reply With Quote
  #31  
Old 03-19-2011
07rangersport's Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Mar 2008
Location: Maple Ridge CANADA
Posts: 800
Quote:
Originally Posted by Taylor View Post
Do not run TRUE duals. Your truck will be gutless from a standstill.
Couldn't disagree more. If the pipes are sized properly there will be NO issues
Reply With Quote
  #32  
Old 03-19-2011
Taylor's Avatar
Ive been dubbed....an old volk
iTrader: (18)
 
Join Date: Mar 2010
Location: Nashville, NC
Posts: 7,110
Quote:
Originally Posted by 07rangersport View Post
Couldn't disagree more. If the pipes are sized properly there will be NO issues
Yeah....sized REALLY small.

TRUE duals...IMO...are only suitable for a V8.

But hey, like I said before, its up to the OP. Let it be his learning experience.
Reply With Quote
  #33  
Old 03-19-2011
07rangersport's Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Mar 2008
Location: Maple Ridge CANADA
Posts: 800
Quote:
Originally Posted by Taylor View Post
Yeah....sized REALLY small.

TRUE duals...IMO...are only suitable for a V8.

But hey, like I said before, its up to the OP. Let it be his learning experience.
Yepp I would think 2" MAX. I wouldn't waste the money on true duals on a ranger. Unless it was boosted some how
Reply With Quote
  #34  
Old 03-19-2011
RANGER_620's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: Southpittsburg,Tennessee
Posts: 410
Yeah i dont wanna waste my money on true duals...i think iv made my mind up on what im going to get lol
Reply With Quote
  #35  
Old 03-19-2011
Taylor's Avatar
Ive been dubbed....an old volk
iTrader: (18)
 
Join Date: Mar 2010
Location: Nashville, NC
Posts: 7,110
Quote:
Originally Posted by RANGER_620 View Post
Yeah i dont wanna waste my money on true duals...i think iv made my mind up on what im going to get lol
Do tell
Reply With Quote
  #36  
Old 03-19-2011
RANGER_620's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: Southpittsburg,Tennessee
Posts: 410
Quote:
Originally Posted by Taylor View Post
Do tell
haha sorry about that i forgot to earlier and i plan on running flowmaster 40 series si/do with 2.25" pipes and 3" tips at a 45 degree angle behind the tires
Reply With Quote
  #37  
Old 03-19-2011
98 98 is offline
Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: waldorf MD
Posts: 62
I ended up going with a flow master 40 series coming out in front of the passenger side rear tire.

2 1/2 piping going out sounds deep...would anyone like a video?
Reply With Quote
  #38  
Old 03-19-2011
RANGER_620's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: Southpittsburg,Tennessee
Posts: 410
Quote:
Originally Posted by 98 View Post
I ended up going with a flow master 40 series coming out in front of the passenger side rear tire.

2 1/2 piping going out sounds deep...would anyone like a video?
yes!!!! lol
Reply With Quote
  #39  
Old 03-19-2011
98 98 is offline
Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: waldorf MD
Posts: 62
I will try to get one in the morning at 11:49 at night the neighbors may get the enforcement involved haha.
Reply With Quote
  #40  
Old 03-19-2011
Taylor's Avatar
Ive been dubbed....an old volk
iTrader: (18)
 
Join Date: Mar 2010
Location: Nashville, NC
Posts: 7,110
Yeah video please.

And Lucas, I had basically that same setup that you want. Except I had the super 44 (not too big of difference from the 40)

It sounded GREAT. You will like it, trust me.

MAYBE later on ill go back to tips out the back with my super 10 (almost straight pipe)
Reply With Quote
  #41  
Old 03-19-2011
RANGER_620's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: Southpittsburg,Tennessee
Posts: 410
Quote:
Originally Posted by 98 View Post
I will try to get one in the morning at 11:49 at night the neighbors may get the enforcement involved haha.
haha good point
Reply With Quote
  #42  
Old 03-19-2011
RANGER_620's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: Southpittsburg,Tennessee
Posts: 410
Quote:
Originally Posted by Taylor View Post
Yeah video please.

And Lucas, I had basically that same setup that you want. Except I had the super 44 (not too big of difference from the 40)

It sounded GREAT. You will like it, trust me.

MAYBE later on ill go back to tips out the back with my super 10 (almost straight pipe)
Thank you lol

Does the 40s have a deeper tone or what? iv watched videos on youtube but it basicly sounded the same to me because of of poor video quality
Reply With Quote
  #43  
Old 03-20-2011
Member
 
Join Date: Dec 2010
Location: Windsor,Virginia
Posts: 31
the 40 series i think are suppose to be deeper than the 44 series but the 44 is louder. the 10 seires is the deepest and loudest that flowmaster offer though. When you get your pipes on please take pics of the tips. Im still debating on getting 45's or 90's lol
Reply With Quote
  #44  
Old 03-20-2011
RANGER_620's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: Southpittsburg,Tennessee
Posts: 410
Quote:
Originally Posted by CLJ99ranger View Post
the 40 series i think are suppose to be deeper than the 44 series but the 44 is louder. the 10 seires is the deepest and loudest that flowmaster offer though. When you get your pipes on please take pics of the tips. Im still debating on getting 45's or 90's lol
Okay lol ill take pics it may take a while for me to get the money saved up but ill post em for everyone when i get them
Reply With Quote
  #45  
Old 03-20-2011
98 98 is offline
Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: waldorf MD
Posts: 62
I got a video, but my camera is pretty bad, had to walk down to rev and such.

http://s99.photobucket.com/albums/l3...t=DSCN9036.mp4
Reply With Quote
  #46  
Old 03-21-2011
SconnieHailer's Avatar
Member
 
Join Date: Feb 2011
Location: Wisconsin
Posts: 17
^ nice, not a bad video at all. I actually just cut off my thrush and put on a magflow 2.25 center in center out 5x8x18. So its 24 inches long all together and pretty heavy ha.

the center in center out really is straight damn through haha and i love it! its quite enough that i dont feel bad driving around neighborhoods at night but when your accelerating or hammin it you get a little pop from it. It just sounds really healthy, thats the best way i can put it.

I did a 2.5 to 2.25 reducer from the cat pipe to 18" section of pipe then muffler and exit before rear tire. cost me 83 shipped from ebay "greyhound performance" is where i got it. I also definitly think the low end torque is better with this type of muffler vs chambered.

if ya'l need me to take a vid i will...

M
Reply With Quote
  #47  
Old 03-21-2011
Member
 
Join Date: Feb 2011
Location: Clinton, TN
Posts: 13
I just put a Thrush Welded on mine kicking it out right before the back tire and it sounds great, nice a deep and fairly loud.
Reply With Quote
  #48  
Old 03-22-2011
RANGER_620's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Aug 2010
Location: Southpittsburg,Tennessee
Posts: 410
[QUOTE=98;1829033]I got a video, but my camera is pretty bad, had to walk down to rev and such.

http://s99.photobucket.com/albums/l3...t=DSCN9036.mp4[/QUOTE/]

pretty good video thanks for posting it up lol your truck sounds great btw
Reply With Quote
  #49  
Old 03-22-2011
98 98 is offline
Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: waldorf MD
Posts: 62
Thanks :) was really nervous when getting the part installed.
Reply With Quote
  #50  
Old 03-22-2011
04RangerDave's Avatar
JDM> RANGER

iTrader: (3)
 
Join Date: Jul 2010
Location: RI
Posts: 5,030
[QUOTE=RANGER_620;1829738]
Quote:
Originally Posted by 98 View Post
I got a video, but my camera is pretty bad, had to walk down to rev and such.

http://s99.photobucket.com/albums/l3...t=DSCN9036.mp4[/QUOTE/]

pretty good video thanks for posting it up lol your truck sounds great btw
imo that sounds stock with a rotted muffler
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Whats Your Favorite Grill? Mcleary316 Exterior Semi-Tech 32 02-10-2012 09:36 AM
Tires? Whats your favorite? TazDevil07 Wheels & Tires Semi-Tech 51 05-29-2009 07:19 AM
Whats your Favorite Mod reader585 General Ford Ranger Discussion 65 04-01-2009 02:41 PM
Whats your favorite... jgc2521 Wheels & Tires Semi-Tech 8 11-09-2006 01:43 AM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 08:50 PM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.