Cd Player.. - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Audio & Video Tech General discussion of audio and video for the Ford Ranger.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-19-2006
04BlackFX4's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2006
Location: Maine
Posts: 1,159
Cd Player..

Hey i got this cd player (Alpine) that is basically old looking, and broken LOL.. its in bad shape and some of the numbers on the display screen are messed up.. When i turn the volume up, it either goes up or down Lol and if i turn it down it sometimes goes up (just a junk cd player) it was free lol.. but yeah can anyone help me pick out a decent one?? ill be willing to spend around 100-150.. im also getting sirius sattellite radio sometime.. i just need a nice set up.. Anyone with some good input would be great. Thanks.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-19-2006
Member
 
Join Date: Oct 2005
Location: Havre De Grace,Md
Posts: 3,262
what brand are ya looking for? I have been through many head units in my day! lol i really have tho
Reply With Quote
  #3  
Old 07-19-2006
04BlackFX4's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2006
Location: Maine
Posts: 1,159
Id like pioneer, or kenwood.. anything is better than the thing i have lol ill get a picture of it.. its a classic!
Reply With Quote
  #4  
Old 07-19-2006
Member
 
Join Date: Oct 2005
Location: Havre De Grace,Md
Posts: 3,262
do you want a warranty with it?
Reply With Quote
  #5  
Old 07-19-2006
04BlackFX4's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2006
Location: Maine
Posts: 1,159
Im not sure lol probably.. i really like the pioneers.. any popular models???
Reply With Quote
  #6  
Old 07-19-2006
RudemAn85's Avatar
Member
 
Join Date: Jan 2006
Location: Pittsburgh, Pa
Posts: 232
For that price, I would personally go with a mid-end Alpine. If ya wanna throw a couple more bucks into, I'd go with an Eclipse, like mine... 8455
Reply With Quote
  #7  
Old 07-19-2006
04BlackFX4's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2006
Location: Maine
Posts: 1,159
ANy good pioneers?? i really am liking the pioneers now.. what's a good model from pioneer?
Reply With Quote
  #8  
Old 07-19-2006
Member
 
Join Date: Oct 2005
Location: Havre De Grace,Md
Posts: 3,262
Reply With Quote
  #9  
Old 07-19-2006
04BlackFX4's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2006
Location: Maine
Posts: 1,159
truthfully i didnt want to spend a whole lot on a cd player (100 is good) because i am getting sirius..
Reply With Quote
  #10  
Old 07-19-2006
04BlackFX4's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2006
Location: Maine
Posts: 1,159
hey thanks fletch those look nice! that kenwood is something id consider though
Reply With Quote
  #11  
Old 07-19-2006
Member
 
Join Date: Oct 2005
Location: Havre De Grace,Md
Posts: 3,262
Reply With Quote
  #12  
Old 07-19-2006
Member
 
Join Date: Oct 2005
Location: Havre De Grace,Md
Posts: 3,262
This is the one I got but thats 400 at its cheapest lol:


Reply With Quote
  #13  
Old 07-19-2006
04BlackFX4's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2006
Location: Maine
Posts: 1,159
fletch i like that one too! but hey i have these blue lights under my dash where the floormats are and you think them colors would work best with the green?? what would you do?? i only use these at night so im not sure..
Reply With Quote
  #14  
Old 07-19-2006
Member
 
Join Date: Oct 2005
Location: Havre De Grace,Md
Posts: 3,262
Blue and green should not be bad. Imo i wouldnt care as long as the unit and sounds are good.
Reply With Quote
  #15  
Old 07-19-2006
1 loud truck's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2005
Location: MASS
Posts: 157
i got this kenwood on ebay for $99bucks shipping was free brand new and you can add sirius with the module for sirius....and work's great
Reply With Quote
  #16  
Old 07-19-2006
bwester04's Avatar
Member
 
Join Date: Mar 2006
Location: Round Rock, Tx
Posts: 2,641
Im probably gonna get flamed for this or w/e, but you could get a Panasonic head-unit- they light up blue, sound good, and are pretty cheap.. thats what i have, and I love it.. not sure if they have sirius support though because I have XM on mine, anyways good luck on your decision!
Reply With Quote
  #17  
Old 07-19-2006
Member
 
Join Date: Jul 2006
Location: Newbury, OH
Posts: 20
Look for a mid-low end Kenwood. I bought a KDC-222 about 3 years ago, it was like $160, but dropped to like $140 a few months later. That thing has worked great for as long as I have had it. Its still in the car, but my bro drives it now.


Time to get myself something for the new truck, but i gotta wait till Christmas, because I am gonna do head unit and speakers, but don't have the cash right now since I am going back to school. I will probably go with a kenwood myself, but I am not sure yet.
Reply With Quote
  #18  
Old 07-19-2006
BRENSRANGER's Avatar
Member
 
Join Date: Jul 2006
Location: Minnesota
Posts: 1,308
like my alpine it is 4 years old,LOVE my sirius radio
Reply With Quote
  #19  
Old 07-19-2006
04BlackFX4's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2006
Location: Maine
Posts: 1,159
does pioneer do sirius radio?? and yeah i kinda dont care about the colors either as long as it works and sounds nice.. thanks
Reply With Quote
  #20  
Old 07-19-2006
BRENSRANGER's Avatar
Member
 
Join Date: Jul 2006
Location: Minnesota
Posts: 1,308
im not sure if thay do , if thy dont just buy a sirius reciver
Reply With Quote
  #21  
Old 07-19-2006
GrafixGuy's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: Jan 2005
Location: Montgomery, AL
Posts: 8,703
Pioneer does XM, Kenwood does Sirius, I got a kenwood MP628 it does the job :)
Reply With Quote
  #22  
Old 07-21-2006
Member
 
Join Date: Oct 2005
Location: Havre De Grace,Md
Posts: 3,262
this one here Takes xm or sirus. The decision is up to you but I always have liked the pioneer.

http://www.bestbuy.com/site/olspage....=1134702498131

Reply With Quote
  #23  
Old 07-21-2006
RockysFord's Avatar
Member
 
Join Date: May 2005
Location: Columbus Ohio
Posts: 2,782
If you lived close i would sell you my new alpine for 150, but fletch does know his cd players

Rocky
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
cd player troubles 01BlkEdge Audio & Video Tech 15 06-17-2005 12:16 PM
Adding RCA's To Stock CD Player BaggedEdge Audio & Video Tech 5 12-20-2004 05:48 AM
Looking at a dvd player Rangerboy Audio & Video Tech 4 12-02-2004 09:25 PM
CD player not reading CD jtslmn720 Audio & Video Tech 2 11-24-2004 03:48 PM
CD player install 92 Ranger Audio & Video Tech 2 09-09-2004 09:21 AM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 02:26 PM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.