Hell yeah! Spec Stage 2 & Rebuilt Transmission = Kickarse! - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Drivetrain Tech General discussion of drivetrain for the Ford Ranger.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-13-2009
WowMike2001's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stevenson, WA
Posts: 2,583
Hell yeah! Spec Stage 2 & Rebuilt Transmission = Kickarse!

So, finally had the cash to get my transmission rebuilt at a shop over in Gresham, OR; Billy got to see my truck out there in its worked-on-stage.. Payed $800 for a full rebuild, including installing my Spec Stage 2 Clutch Kit, Slave/Master Cylinders, and all the shifter restoration crap that they do so it shifts smoothly.


Yeah, It feels like freakin silk now; the clutch holds like nothing else.. good amount of slip for when you need it.. and this is with me babying it until I can get it broken in at 500+ miles before I feel like really testing it out.




No pictures of it sadly, as I didnt have time to come in and snap any pictures of it being installed; but needless to say, if you are running a manual transmission, I would look into getting something done like this.. its a night and day difference!!!
Reply With Quote
  #2  
Old 02-14-2009
Sonic04Edge's Avatar
RF Veteran

iTrader: (6)
 
Join Date: Jun 2004
Location: Madison. AL
Posts: 5,715
Nice man. Nothing is better then a smooth shifting manual
Reply With Quote
  #3  
Old 02-14-2009
jaycheetwood's Avatar
Member
 
Join Date: Sep 2008
Location: Ogden, Utah
Posts: 2,218
im hoping my new clutch will make my tranny like this cant wait to get it and get it in even though its not a spec
Reply With Quote
  #4  
Old 02-14-2009
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
HAHA..SWEEEET!! I saw it at Gtown transmssion over there at melvin's shop. good to hear everything was put in.


What did just the trans rebuild run?? I've got that stock '01 i want to rebuild and throw in next time i gotta drop the trans...much better gear ratios than the 07 trans i've got in the truck right now.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-15-2009
WowMike2001's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stevenson, WA
Posts: 2,583
$750 straight, the only reason he charged 800 is because he had a ***** of a time trying to bleed the clutch properly; was being stubborn so I tipped him agood one.. msotly because he installs the clutch kit and extra's for free if you have them :-D


Do it man, trust me.. you wont regret it! Only takes a day and a half for them to finish it up!!
Reply With Quote
  #6  
Old 02-15-2009
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
i think i might stop by on monday and tell him the problems with my trans and maybe it dont need a full rebuild...i'd rather fix it than spend $750 to rebuilt it when only 2nd gear shift rails are messed up. lol.


how you liking the clutch? you need to stop by so i can drive it. lol. it'll be weird driving 4.10s and 33's again. lol.

oh..and melvin's the ****. that bastard is one fuggin' halarous guy to talk and bs with! Gresham Transmission right?

Last edited by Fx4wannabe01; 02-15-2009 at 03:47 AM.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-15-2009
Member
 
Join Date: Jan 2005
Location: North GA
Posts: 590
shifter resto crap?? what all does that include??? Might be something I need to look into on my 95 as sometimes it is a BEAR to pull into gear..
Reply With Quote
  #8  
Old 02-15-2009
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Quote:
Originally Posted by stRanger View Post
shifter resto crap?? what all does that include??? Might be something I need to look into on my 95 as sometimes it is a BEAR to pull into gear..
does your shifter feel super sloppy??? there's rebuild kits for that pivot ball for the shifter...tightens it up.

has NOTHING to do with being hard to get into gear....that's a slave or master issue....
Reply With Quote
  #9  
Old 02-16-2009
WowMike2001's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stevenson, WA
Posts: 2,583
Yep, was Melvin that did the work on it! Todl him I had my gear on the passenger side seat, and give ma a call if anythign happens.. went off good, only took a day and a half.


I figure, the $750 is worth it; its cheaper then pullin out a used tranny, not knowing what needs done to it, and forcing yourself to clean and rebuild it to make sure it runs right.


I'll try to get out there sometime.. the truck really picks up and goes though, lovin it! :-D
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Yeah..Yeah we know Spirochets can't Drive Spirochets General Ford Ranger Discussion 30 10-29-2008 11:27 PM
Yeah..Yeah we know Spirochets can't Drive Spirochets General Technical & Electrical 2 10-28-2008 07:22 PM
Help on Spec Stage II Clutch! Do I have everything??? l2en Drivetrain Tech 12 03-27-2007 12:51 PM
First thoughts of my new spec stage 2 clutch Ranger1 General Ford Ranger Discussion 7 07-18-2006 03:46 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 10:36 PM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.