Big04Ranger's SAS Thread - Page 10 - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Project Logs For detailed builds specific to the Ford Ranger, one thread per vehicle please.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #226  
Old 03-07-2007
Member
Thread Starter
 
Join Date: Nov 2005
Location: Avon, IN
Posts: 756
Quote:
Originally Posted by zabeard
White Lightning... how come i was not updated on its status??? lol

need to know basis... guess you were not on the inform list.....lol
Reply With Quote
  #227  
Old 03-07-2007
zabeard's Avatar
who?
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
ha thanks a lot!
Reply With Quote
  #228  
Old 03-08-2007
Member
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 148
You're gonna need a ladder to get up in that thing. I'll be interested to see how tippy it will be when you're done. Are you keeping the body lift?
Reply With Quote
  #229  
Old 03-08-2007
lifted97ranger's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2005
Location: Charlestown, IN
Posts: 1
na he is going to cut a hole in the floor board like a monster truck and climb in through the there....
Reply With Quote
  #230  
Old 03-08-2007
zabeard's Avatar
who?
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
his truck sits right now with the race tires where mine sits with 35s...
Reply With Quote
  #231  
Old 03-08-2007
redranger4.0's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2004
Location: Firey depths
Posts: 15
hate to be the dick of the group but, your going to end up on your lid with that thing.
Reply With Quote
  #232  
Old 03-08-2007
zabeard's Avatar
who?
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
Quote:
Originally Posted by redranger4.0
hate to be the dick of the group but, your going to end up on your lid with that thing.

i could just tell you were itching to say something
Reply With Quote
  #233  
Old 03-08-2007
l2en's Avatar
Member
 
Join Date: Dec 2005
Location: The Keystone State
Posts: 4,521
Quote:
Originally Posted by Big04Ranger
Damn!!! You're only gonna be runnin 37"s?? Looks like it was built to run 47"s, lol.....at least
Reply With Quote
  #234  
Old 03-08-2007
Member
Thread Starter
 
Join Date: Nov 2005
Location: Avon, IN
Posts: 756
Quote:
Originally Posted by redranger4.0
hate to be the dick of the group but, your going to end up on your lid with that thing.


whelp **** happins
Reply With Quote
  #235  
Old 03-08-2007
redranger4.0's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2004
Location: Firey depths
Posts: 15
Quote:
Originally Posted by Big04Ranger
whelp **** happins
If i may ask whats the reasoning behind having it so tall?
Reply With Quote
  #236  
Old 03-08-2007
lifted97ranger's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2005
Location: Charlestown, IN
Posts: 1
it isn't really going to be much taller than it was before......
Reply With Quote
  #237  
Old 03-08-2007
Member
Thread Starter
 
Join Date: Nov 2005
Location: Avon, IN
Posts: 756
Quote:
Originally Posted by lifted97ranger
it isn't really going to be much taller than it was before......
rear gonna be about 2-3" taller then it was.... front made the biggest change.. it was nose diving hardcore with the RCD installed..(did that from day 1 i dunno) its gonna be about 8" taller then it was... (took 3.5" if front lift to reach level when the RCD was installed)
Reply With Quote
  #238  
Old 03-08-2007
blackbetty's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: aurora, ontario, CANADA
Posts: 904
holy fu*king BIG dude! that is really coming along nicely if i say so my self...lol how is it gonna get out of the garage? my truck with the six inch lift in the front and stock wheels wont fit in my garage be sure to get some mad flexing shots when its done!!!!
Reply With Quote
  #239  
Old 03-08-2007
Member
Thread Starter
 
Join Date: Nov 2005
Location: Avon, IN
Posts: 756
Quote:
Originally Posted by blackbetty
holy fu*king BIG dude! that is really coming along nicely if i say so my self...lol how is it gonna get out of the garage? my truck with the six inch lift in the front and stock wheels wont fit in my garage be sure to get some mad flexing shots when its done!!!!
it drove right in with the RCD and 37s... parked in there everynight.. it will drive out on the race tires
Reply With Quote
  #240  
Old 03-09-2007
Member
Thread Starter
 
Join Date: Nov 2005
Location: Avon, IN
Posts: 756
picked up my new wheels today... 15x10 outlaw 2s.. brand new for $40 each man i love deals

Name:  P1000190.jpg
Views: 1
Size:  112.3 KB
Reply With Quote
  #241  
Old 03-09-2007
blackbetty's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2006
Location: aurora, ontario, CANADA
Posts: 904
lucky sob! *jealous*
Reply With Quote
  #242  
Old 03-09-2007
mudranger96's Avatar
Member
 
Join Date: Oct 2005
Location: Lehigh Acres, FL
Posts: 2,549
very nice man keep up the good work cant wait to see it complete.
Reply With Quote
  #243  
Old 03-09-2007
jrpro130's Avatar
RF Veteran
iTrader: (1)
 
Join Date: Sep 2005
Location: Florida
Posts: 5,057
Quote:
Originally Posted by Big04Ranger
rear gonna be about 2-3" taller then it was.... front made the biggest change.. it was nose diving hardcore with the RCD installed..(did that from day 1 i dunno) its gonna be about 8" taller then it was... (took 3.5" if front lift to reach level when the RCD was installed)
Thats exactly how I'd want mine to sit
Reply With Quote
  #244  
Old 03-09-2007
gumby's Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Nov 2005
Location: indy
Posts: 1,581
Quote:
Originally Posted by redranger4.0
If i may ask whats the reasoning behind having it so tall?
he is a closet texan
Reply With Quote
  #245  
Old 03-09-2007
lifted97ranger's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2005
Location: Charlestown, IN
Posts: 1
looks good! can't wait to see them mounted......i will have to get a picture of them still bright and polished on there before you get them dirty cause that will be the only time they are!
Reply With Quote
  #246  
Old 03-10-2007
Member
Thread Starter
 
Join Date: Nov 2005
Location: Avon, IN
Posts: 756
Quote:
Originally Posted by gumby
he is a closet texan


ya well whats your point
Reply With Quote
  #247  
Old 03-10-2007
SHOman86's Avatar
Member
 
Join Date: Sep 2005
Location: Lakeland, Fl
Posts: 2,469
holy crap thats tall...love the rollers u rollin it around on lol
Reply With Quote
  #248  
Old 03-10-2007
redranger4.0's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2004
Location: Firey depths
Posts: 15
Quote:
Originally Posted by Big04Ranger
ya well whats your point
is there a point of it being so tall? you didnt answer me before when i asked.
Reply With Quote
  #249  
Old 03-10-2007
lifted97ranger's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2005
Location: Charlestown, IN
Posts: 1
Quote:
Originally Posted by redranger4.0
is there a point of it being so tall? you didnt answer me before when i asked.
because that is how he wants it....
Reply With Quote
  #250  
Old 03-10-2007
ScottG's Avatar
Member
 
Join Date: May 2004
Location: Lewiston, Maine
Posts: 4,926
Quote:
Originally Posted by redranger4.0
is there a point of it being so tall? you didnt answer me before when i asked.

i THINK its because hes big into Mudding


and bigger is better in Mudding
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
2002FX4's SAS thread 2002FX4 Suspension Tech 138 11-09-2010 08:39 AM
Zabeards SAS Thread zabeard Project Logs 2167 11-02-2009 11:22 PM
99ranger4x4s SAS thread 99ranger4x4 Project Logs 145 03-25-2009 02:36 PM
Big04ranger.... Im at it again Big04Ranger Project Logs 52 02-07-2008 02:56 PM
gumby's SAS thread gumby Suspension Tech 12 04-02-2007 08:45 AM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 09:11 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.