Fx4wannabe's "Attempt to make Shane's truck kinda cool" Ver. 1.2 - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Snapshots Share photos of vehicles in this sub-forum.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-11-2008
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Fx4wannabe's "Attempt to make Shane's truck kinda cool" Ver. 1.2

So....new mods!

Made a JY run a few weeks back....and got some parts...

THE EVER ELUSIVE Super Duty third brake light!!
Name:  P4110014.jpg
Views: 8
Size:  58.2 KB

Also stole this EDGE floor to replace my nasty *** grey carpet...
Name:  P4110018.jpg
Views: 7
Size:  82.4 KB

Kicks and giggles.....SRT10 Ram....
Name:  P4110019.jpg
Views: 9
Size:  98.3 KB


Now....installed pic and other mods.....

The super duty third brake light at night is incredible! Bright as heck, and even gives the illusion of led's in there with how the cover distributes light. I love it...and i'm the only one here with one....so far.....THANKS Bwester for the info many a time ago!

Super Duty(top) vs. Stock brand spankin' new Ranger/Super Duty third...
Name:  P4120038.jpg
Views: 8
Size:  81.2 KB

Installed...
Name:  P5060134.jpg
Views: 8
Size:  70.7 KB

Edge floor.....installed....
Name:  P4250065.jpg
Views: 70
Size:  78.0 KB

Nifty little Maglite AA mag mounts....
Name:  P4290069.jpg
Views: 7
Size:  42.0 KB

Name:  P4290073.jpg
Views: 9
Size:  47.9 KB

Put in my new Cobra 29LTD BC cb...to cover up that nasty hole I left from not finishing the OHC mod...lol. This is the black chrome one that lights up via blue leds....
Name:  P4200004.jpg
Views: 8
Size:  74.5 KB

ALL LED dash! 51 total so far.....there's already a thread...but i'll put this pic in here again...as i love this shot!
Name:  P5010088.jpg
Views: 7
Size:  29.4 KB

Pile of parts to put on....Moog lower ball joints, Moog upper arms w/ joints...also went to the 1 piece 03+ right upper arm, front pinion seal, Quicklift Elite hood struts, #1 torsion bars, Spicer U-joints for rear shaft. All have been installed but the pinion seal. My comp isn't powerful enough to break the pinion nut loose! lol.
Name:  P5050113.jpg
Views: 8
Size:  88.9 KB

Wanted to throw this one in because some people don't believe me that 02-03 FX4 valences are black and 01-03 XLT(non Fx4L2) valences are grey....
Name:  P4110035.jpg
Views: 7
Size:  77.5 KB

Giggles....
Name:  P4250063.jpg
Views: 8
Size:  60.4 KB

Redline Tuning QuickLift Elite hood struts installed....and I love them!!! Thanks Wayne @ Underdog!!
Name:  P5110200.jpg
Views: 7
Size:  45.2 KB



SUPERLIFT TIME!!

in another thread....no many pics....lol.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-11-2008
zabeard's Avatar
who?
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
nice man! and yeah i knew it was black...
Reply With Quote
  #3  
Old 05-11-2008
Member
 
Join Date: Jul 2005
Location: College Station
Posts: 2,781
why did you have your grille on your roof?

super lift NOW!
Reply With Quote
  #4  
Old 05-11-2008
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Quote:
Originally Posted by FX2.3 View Post
why did you have your grille on your roof?
Actually....that grille is currently on my little brother's(Dangerranger01) truck. Picked that up the same day.

Quote:
super lift NOW!
Please direct your attention to "Fx4wannabe's "Attempt to make Shane's truck kinda cool" Ver 1.3" thread. You are currently in the Ver 1.2 thread. lol.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-12-2008
texasbullseye89's Avatar
Member
 
Join Date: Jan 2006
Location: Huntsville, Tx
Posts: 827
nice ram. prolly some rich punk teenagers. lol
Reply With Quote
  #6  
Old 05-12-2008
99ranger4x4's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: Jun 2006
Location: Austin, TX
Posts: 12,198
i cant find my picture of my truck right after the double lift parked next to the 2wd vato zone delivery truck for the 'giggles' pic :(
Reply With Quote
  #7  
Old 05-12-2008
04blackedge's Avatar
RF Veteran
iTrader: (13)
 
Join Date: Jan 2007
Location: Durham, NC
Posts: 23,426
Lol nice man
Reply With Quote
  #8  
Old 05-12-2008
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Quote:
Originally Posted by texasbullseye89 View Post
nice ram. prolly some rich punk teenagers. lol
You know what? come to think about it...there was a punk *** driving around town in a red srt10! he was like my age(21). And I havnt seen the truck in a long time....
Reply With Quote
  #9  
Old 05-12-2008
99ranger4x4's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: Jun 2006
Location: Austin, TX
Posts: 12,198
lmao
Reply With Quote
  #10  
Old 05-12-2008
thesoundmaster's Avatar
Member
 
Join Date: Mar 2007
Location: Centennial CO
Posts: 5
Quote:
Originally Posted by Fx4wannabe01 View Post
You know what? come to think about it...there was a punk *** driving around town in a red srt10! he was like my age(21). And I havnt seen the truck in a long time....

Sounds like last week when my buddy Eli and I went to the JY here, found a
Civic SI shell that was stripped and a clean *** 77 F-150 with a 351 in it. It was so clean, it almost looked like someone had detailed it to take it to the JY
Reply With Quote
  #11  
Old 05-12-2008
Trigger01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (2)
 
Join Date: Oct 2005
Location: Knoxville, TN
Posts: 18,788
Coming along quite nicely Shane!
Reply With Quote
  #12  
Old 05-12-2008
k.blakeley's Avatar
Member
 
Join Date: Apr 2007
Location: East Texas
Posts: 2,823
Been doin a bunch of work lately uh cuz
Reply With Quote
  #13  
Old 05-12-2008
WowMike2001's Avatar
Member
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stevenson, WA
Posts: 2,583
i can say, Shane does have a pretty kickass rig.. and those dang hood lifters are amazing, about scared the **** out of me when I went to pop his hood up.. I'm most definitely not used to a hood rising on its own, haha. I woudl recommend them to anyone after seein them working like that!


And damnit.. im so stinkin dwarfed from hsi truck now, 35's and double lifted.. he could fit 37's quite nicely in there and still have some room I'm sure!
Reply With Quote
  #14  
Old 05-13-2008
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
**haha.....so yea...I owned Mike. lol.
Reply With Quote
  #15  
Old 05-13-2008
TrePaul86's Avatar
Member
iTrader: (8)
 
Join Date: Apr 2007
Location: Gresham, OR
Posts: 1,369
Shane owns mike.. I own shane... Mike owns billy... Vicious cycle!
Reply With Quote
  #16  
Old 05-13-2008
04blackedge's Avatar
RF Veteran
iTrader: (13)
 
Join Date: Jan 2007
Location: Durham, NC
Posts: 23,426
and I own you all, mwahahaha
Reply With Quote
  #17  
Old 05-13-2008
WowMike2001's Avatar
Member
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stevenson, WA
Posts: 2,583
Now, jsut to get back at you.. I'm goign to fab-mount some suspension shocks to the damned hood.. that shoudl surprise you -laughs- if only.. that woudl be pretty gnarly.. probably knock someones head off trying to open the hood..!
Reply With Quote
  #18  
Old 05-13-2008
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
muhahaha. I took shocks/struts(whatever the hell you wanna call them) off a like 99 Taurus, was gonna rip some mounts off a blazer or taurus or whatever, but said screw it, and gave the shocks to Trevor and forked out the green. Didn't care. Got a $2500 take home bonus the day I order the struts. Felt rich I guess. lol.
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
ATTN: Shane... A poll for shane people join... Redneckstone General Ford Ranger Discussion 36 02-19-2009 06:43 PM
Fx4wannabe's "Bring on the haters" aka Ver. 1.4(56k nonono) Fx4wannabe01 Snapshots 98 10-21-2008 04:31 AM
Fx4wannabe's Tease Ver 1.2 Fx4wannabe01 Snapshots 26 06-01-2008 02:37 AM
Fx4wannabe's "Attempt to make Shane's truck kinda cool" Ver. 1.3 Fx4wannabe01 Snapshots 52 05-14-2008 01:27 AM
Call me Int3rc3ptor_wannabe(project attempt to make shane's truck kinda cool, ver1.1) Fx4wannabe01 Snapshots 47 04-29-2008 01:25 AM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 08:36 PM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.