Next SAS swap - Page 19 - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Project Logs For detailed builds specific to the Ford Ranger, one thread per vehicle please.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #451  
Old 04-30-2011
INT3RC3PTOR's Avatar
Veteran Status Achieved
iTrader: (4)
 
Join Date: Jul 2005
Location: Minnesooooota
Posts: 8,203
jesus fucing god damn christ?

damn thats a slick fab table you lucky bastad. and yeah that bar means work is getn did
Reply With Quote
  #452  
Old 04-30-2011
stephen.g.fiddes's Avatar
Member
iTrader: (2)
 
Join Date: Mar 2010
Location: Tigard, OR/ Monmouth, OR
Posts: 847
Yes lol
Reply With Quote
  #453  
Old 04-30-2011
bigandrw's Avatar
Member
iTrader: (7)
 
Join Date: Jun 2010
Location: Houston, Texas
Posts: 1,407
Rockwells I knew it. Lulz
Reply With Quote
  #454  
Old 04-30-2011
INT3RC3PTOR's Avatar
Veteran Status Achieved
iTrader: (4)
 
Join Date: Jul 2005
Location: Minnesooooota
Posts: 8,203
hes going 22" semi's.. gonna be rock solid ballin
Reply With Quote
  #455  
Old 05-01-2011
HighRollerII's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (4)
 
Join Date: Jun 2004
Location: Charleston, SC
Posts: 10,066
yeah those weld tables are awesome we have like 6 of them. That one is mine tho..only for prototypes and all.. I wish I had one at the house but a normal 4x8 is like 3000 bucks..

I do have a piece of the top material that is 3'x3' I got from there..it was like 1000 bucks..
Reply With Quote
  #456  
Old 07-05-2011
HighRollerII's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (4)
 
Join Date: Jun 2004
Location: Charleston, SC
Posts: 10,066
Update well kinda...

I have gotten some measurements from beard and will be mailing some parts up north to be made..I have also ordered some brackets from few places to finish up some rear end stuff..

My goal in the next weeks is to finish up the rear steer stuff (get the C's mounted), new lower rear links made, cab bolted down, radiator mounted, get the motor hooked up. Get it running pretty much.

Then I will bring it back to the house to finish up the cage, inside crap, bed sides mounted..blah blah blah

I have no pictures since nothing has been done to it but just pretty much giving a heads up and its kinda sad my thread hasnt been touched in two months..
Reply With Quote
  #457  
Old 07-05-2011
Josh40601's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2011
Location: Kentucky
Posts: 376
That's what happens when you take 2 years getting it this far
Reply With Quote
  #458  
Old 07-05-2011
seed60's Avatar
RF Veteran
iTrader: (15)
 
Join Date: Jun 2008
Location: Mooresville, NC
Posts: 5,584
Rear steer is gonna be awesome!!
Reply With Quote
  #459  
Old 07-05-2011
HighRollerII's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (4)
 
Join Date: Jun 2004
Location: Charleston, SC
Posts: 10,066
I just dont have time -- money and parts is no problem. Just with work and all I have no time. Plus its like 100 degrees outside so who wants to go hammer on it..

The rear steer is going to be bad *** just gotta get everything all tuned in, but yea it will be awesome!
Reply With Quote
  #460  
Old 07-05-2011
Josh40601's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2011
Location: Kentucky
Posts: 376
excuses, excuses....

I'm just kiddin. Although you do need to finish this damn thing.
Reply With Quote
  #461  
Old 07-05-2011
HighRollerII's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (4)
 
Join Date: Jun 2004
Location: Charleston, SC
Posts: 10,066
it will be done before next year May -- because I am gunna take it up to the Dunes meet in MI next year..
Reply With Quote
  #462  
Old 07-05-2011
Josh40601's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2011
Location: Kentucky
Posts: 376
That's a long *** time...
Reply With Quote
  #463  
Old 07-05-2011
HighRollerII's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (4)
 
Join Date: Jun 2004
Location: Charleston, SC
Posts: 10,066
I dont like setting tight deadlines
Reply With Quote
  #464  
Old 07-05-2011
korey89's Avatar
Member
iTrader: (2)
 
Join Date: Mar 2008
Location: South, FL
Posts: 4,672
If I lived in SC, I'd come kick you in the nuts just for being this much of a slacker
Reply With Quote
  #465  
Old 07-05-2011
HighRollerII's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (4)
 
Join Date: Jun 2004
Location: Charleston, SC
Posts: 10,066
slacker! slacker! This is the second time Ive been home at night since June 15th..

I have bought like 300ish dollars worth of crap I needed waiting for those to come in so I can get the motor back together and all..so Im working on it..
Reply With Quote
  #466  
Old 07-05-2011
Josh40601's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2011
Location: Kentucky
Posts: 376
That's good to hear!
Reply With Quote
  #467  
Old 07-05-2011
drppdyllwrngr's Avatar
Member
iTrader: (4)
 
Join Date: Sep 2007
Location: wilmington, nc
Posts: 2,096
bring it up here to wilmington and we'll hook the interior up!
Reply With Quote
  #468  
Old 07-06-2011
HighRollerII's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (4)
 
Join Date: Jun 2004
Location: Charleston, SC
Posts: 10,066
Quote:
Originally Posted by drppdyllwrngr View Post
bring it up here to wilmington and we'll hook the interior up!
haha nothing to hook up :) floor is gunna be metal maybe with a sound liner, maybe sprayed. racing seats with harness, small cage enough to hold the seats. dash will stay in..pretty basic..

altho we can probably come up with something fancy somewhere :)
Reply With Quote
  #469  
Old 07-06-2011
drppdyllwrngr's Avatar
Member
iTrader: (4)
 
Join Date: Sep 2007
Location: wilmington, nc
Posts: 2,096
gotta have all the luxury! leather and suede everywhere!
Reply With Quote
  #470  
Old 07-17-2011
HighRollerII's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (4)
 
Join Date: Jun 2004
Location: Charleston, SC
Posts: 10,066
Got some work done Saturday nothing major just small stuff

I had one tire that wouldnt hold air so I broke it down and put RTV on it to seal it up..started getting all the bolts for the rear links and nylon nuts. Bolted the cab back down and flat blacked the rear passenger door to just see what its gunna look like :)

I sent my steering shaft parts up to a ballin fab shop in the midwest. Once I get that the steering will be done.

Then hooking the motor back up and hopefully it will crank up!
Reply With Quote
  #471  
Old 07-18-2011
INT3RC3PTOR's Avatar
Veteran Status Achieved
iTrader: (4)
 
Join Date: Jul 2005
Location: Minnesooooota
Posts: 8,203
Heard that shop is run by a real a-hole
Reply With Quote
  #472  
Old 07-18-2011
HighRollerII's Avatar
RF Veteran
Thread Starter
iTrader: (4)
 
Join Date: Jun 2004
Location: Charleston, SC
Posts: 10,066
yeah a total dbag

Beard remember the time you checked in as Evan and we were making fun of that beard fella..haha good times!
Reply With Quote
  #473  
Old 07-18-2011
INT3RC3PTOR's Avatar
Veteran Status Achieved
iTrader: (4)
 
Join Date: Jul 2005
Location: Minnesooooota
Posts: 8,203
haha yes.. pink ranger
Reply With Quote
  #474  
Old 07-21-2011
bfd's_ranger's Avatar
Level I Supporter
 
Join Date: Feb 2010
Location: Vancouver island B.C.
Posts: 225
Holy **** your truck is a beast! Its a good thing im trollin this on my day off, id probably be late and a half for work by meow. When you get around to tossin in a new motor you should consider a 6.2, I think it would fit in properly with your trend of massiveness.
Reply With Quote
  #475  
Old 09-02-2011
98liftedranger's Avatar
RF Veteran
iTrader: (5)
 
Join Date: Aug 2008
Location: California
Posts: 12,538
Where are the updates!?!?!
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
4x4 Swap SAS Question Masteratarms93 Solid Axle Swaps 18 10-27-2010 10:28 AM
rear leafs for sas swap crazyedge Solid Axle Swaps 2 05-31-2010 06:48 PM
rear leafs for sas swap crazyedge Solid Axle Swaps 0 05-19-2010 01:24 PM
SteveOH's SAS Swap SteveOh Project Logs 30 11-13-2009 06:40 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 08:45 PM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.