Rangererv's SAS thread - Page 3 - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Project Logs For detailed builds specific to the Ford Ranger, one thread per vehicle please.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #51  
Old 06-09-2008
rangererv's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2005
Location: Dearborn Michigan
Posts: 4,376
Quote:
Originally Posted by firefighterjosh View Post
told you a hammer will always work
lol. i no.
i was using one, but i didnt get pissed enough to nail on it. later on when i tried again, i got mad and it comes off. lol
Reply With Quote
  #52  
Old 06-09-2008
EdGe_wannabe's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2004
Location: Richmond Hill, Georgia
Posts: 4,306
It's going to be sick Evan!

Brenton
Reply With Quote
  #53  
Old 06-09-2008
Rooks's Avatar
Member
iTrader: (7)
 
Join Date: Sep 2006
Location: Minneapolis, MN
Posts: 1,867
Looks like a good build for sure.... gonna keep an eye on your Radius Arm setup as I'll probably be doing something very similar.
Reply With Quote
  #54  
Old 06-09-2008
HighRollerII's Avatar
RF Veteran
iTrader: (4)
 
Join Date: Jun 2004
Location: Charleston, SC
Posts: 10,066
hey i dunno if this helps but

ive got two sets of radius arms, stock knuckles, and few other parts if you need em ill sell for dirt cheap!
Reply With Quote
  #55  
Old 06-09-2008
rangererv's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2005
Location: Dearborn Michigan
Posts: 4,376
Quote:
Originally Posted by SniperX103 View Post
Looks like a good build for sure.... gonna keep an eye on your Radius Arm setup as I'll probably be doing something very similar.
ya were going to extend the stock arms and run a johnny joint on the end.
ill have pix when we get there

Quote:
Originally Posted by HighRollerII View Post
hey i dunno if this helps but

ive got two sets of radius arms, stock knuckles, and few other parts if you need em ill sell for dirt cheap!
k, ill keep that im mind. dont think i need them right now.
Reply With Quote
  #56  
Old 06-09-2008
HighRollerII's Avatar
RF Veteran
iTrader: (4)
 
Join Date: Jun 2004
Location: Charleston, SC
Posts: 10,066
ive also got 8 lug outers with new rotors for sale with flat top knucks just needed one milled and drilled
Reply With Quote
  #57  
Old 06-13-2008
rangererv's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2005
Location: Dearborn Michigan
Posts: 4,376
cant find a toya slip joint everywhere. hopefully zach can find one at the junk yard by his house.
went to the junk yard on wed but didnt have the right tools so im going back sat for a drive shaft that i can cut up and gotta get a chevy van steering shaft. they have it but i didnt have time to pull it.

junk yard had a 78 bronco with the d44 coil front and f-150 with a leaf spring front
Reply With Quote
  #58  
Old 06-13-2008
redranger4.0's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2004
Location: Firey depths
Posts: 15
Quote:
Originally Posted by rangererv View Post
junk yard had a 78 bronco with the d44 coil front and f-150 with a leaf spring front
F150 shouldnt have leafs, you sure it wasnt a 250?
Reply With Quote
  #59  
Old 06-13-2008
zabeard's Avatar
who?
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
if it was an f250 were the hubs like mine?
Reply With Quote
  #60  
Old 06-13-2008
rangererv's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2005
Location: Dearborn Michigan
Posts: 4,376
o oups. i meant to write 250, musta hit the wrong # cause it was 8 lug just like zachs.
Reply With Quote
  #61  
Old 06-13-2008
INT3RC3PTOR's Avatar
Veteran Status Achieved
iTrader: (4)
 
Join Date: Jul 2005
Location: Minnesooooota
Posts: 8,203
or was it a BII bronco? cause the HD models had them















Reply With Quote
  #62  
Old 06-13-2008
zabeard's Avatar
who?
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
Quote:
Originally Posted by INT3RC3PTOR View Post
or was it a BII bronco? cause the HD models had them



what? lol only the f250 had these HD D44s
Reply With Quote
  #63  
Old 06-13-2008
zabeard's Avatar
who?
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
Quote:
Originally Posted by rangererv View Post
o oups. i meant to write 250, musta hit the wrong # cause it was 8 lug just like zachs.
how much? i want it
Reply With Quote
  #64  
Old 06-13-2008
zabeard's Avatar
who?
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
BTW I just saw some turned down radius arms in a blue truck
Reply With Quote
  #65  
Old 06-13-2008
INT3RC3PTOR's Avatar
Veteran Status Achieved
iTrader: (4)
 
Join Date: Jul 2005
Location: Minnesooooota
Posts: 8,203
Quote:
Originally Posted by zabeard View Post
what? lol only the f250 had these HD D44s
obviously i was being a bullsh!ter lol
Reply With Quote
  #66  
Old 06-13-2008
rangererv's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2005
Location: Dearborn Michigan
Posts: 4,376
Quote:
Originally Posted by zabeard View Post
BTW I just saw some turned down radius arms in a blue truck
: )
pix

im going to ask how much they want for an axle on sat when i go. need to find out for a guy at work and that 79 bco axle. he is gonna b missin a castle nut on the panhard tho. lol
Reply With Quote
  #67  
Old 06-13-2008
zabeard's Avatar
who?
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
screw the guy at work, if its got the red hubs buy it for yourself! it will save you money in the long run. call me if you want to know why! lol
Reply With Quote
  #68  
Old 06-13-2008
rangererv's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2005
Location: Dearborn Michigan
Posts: 4,376
lol. he wants the bco axle with coils. the 250 8 lug leaf spring is still unclaimed. lol
Reply With Quote
  #69  
Old 06-13-2008
zabeard's Avatar
who?
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
Quote:
Originally Posted by rangererv View Post
lol. he wants the bco axle with coils. the 250 8 lug leaf spring is still unclaimed. lol
well figure out how much he wants for it
Reply With Quote
  #70  
Old 06-13-2008
rangererv's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2005
Location: Dearborn Michigan
Posts: 4,376
lol u always got something up ur sleeve. lol
Reply With Quote
  #71  
Old 06-13-2008
rangererv's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2005
Location: Dearborn Michigan
Posts: 4,376
btw, u got all the mounting brackets for the steering dampner? i just gotta get the shock right?
and i got no bolts for the gear box. what do we use for them?
Reply With Quote
  #72  
Old 06-13-2008
zabeard's Avatar
who?
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
Quote:
Originally Posted by rangererv View Post
btw, u got all the mounting brackets for the steering dampner? i just gotta get the shock right?
and i got no bolts for the gear box. what do we use for them?
ive got all that junk :)
Reply With Quote
  #73  
Old 06-14-2008
rangererv's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Mar 2005
Location: Dearborn Michigan
Posts: 4,376
my driveshaft i got at the junk yard today. its gotta get cut still
Name:  Picture033cMedium.jpg
Views: 13
Size:  70.1 KB

some steering links
Name:  Picture036cMedium.jpg
Views: 13
Size:  81.6 KB
Reply With Quote
  #74  
Old 06-14-2008
zabeard's Avatar
who?
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
Radius arm all turned down. about 6.5" from the end




Reply With Quote
  #75  
Old 06-15-2008
HighRollerII's Avatar
RF Veteran
iTrader: (4)
 
Join Date: Jun 2004
Location: Charleston, SC
Posts: 10,066
how did you turn them down? im thinking bout extending some for brenton and just didnt know the way to do it..looks pretty easy


Evan- the pics with the steering shafts..whats on top and whats on the bottom?
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
2002FX4's SAS thread 2002FX4 Suspension Tech 138 11-09-2010 08:39 AM
Zabeards SAS Thread zabeard Project Logs 2167 11-02-2009 11:22 PM
99ranger4x4s SAS thread 99ranger4x4 Project Logs 145 03-25-2009 02:36 PM
Big04Ranger's SAS Thread Big04Ranger Project Logs 474 10-08-2008 10:50 AM
Member Review Rangererv bryanjints Ranger Products, Company, & Member Reviews 9 07-11-2006 05:33 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 11:12 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.