Just some recent pics since my last pic post - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Snapshots Share photos of vehicles in this sub-forum.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-26-2008
TrePaul86's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Apr 2007
Location: Gresham, OR
Posts: 1,369
Just some recent pics since my last pic post

Here's my truck stock when I got it..

Name:  IMG_1547.jpg
Views: 1
Size:  234.9 KB

Here's after I had the lifts done a year ago

Name:  IMG_1550.jpg
Views: 0
Size:  245.9 KB

And here it is now

Name:  IMG_2546.jpg
Views: 0
Size:  227.7 KB
Name:  TruckRF.jpg
Views: 0
Size:  403.8 KB

Some randoms for everyone!

Buddy's 500HP small block jeep with FW axles (44 corp 14) and 38.5 boggers

Name:  IMG_2514.jpg
Views: 0
Size:  422.0 KB

And the same guys 2002 Duramax with 14in lift leafs in the front, 12 in the back on a d60 front end and 4.56 gears... He's waiting til his new springs settle in the front before he lifts the back, old 12in springs weren't supposed to settle the way they did and so he sent them back and then asked for 14in springs, so the made them and added 3 extra leafs to his spring pack.. They're huge haha

Name:  IMG_2539.jpg
Views: 0
Size:  377.1 KB
Name:  IMG_2538.jpg
Views: 0
Size:  178.9 KB
Name:  IMG_2537.jpg
Views: 0
Size:  260.8 KB
Name:  IMG_2541.jpg
Views: 0
Size:  357.0 KB

80in to the top of the hood from the ground... His 40's look to small now haha
Reply With Quote
  #2  
Old 07-26-2008
Trigger01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (2)
 
Join Date: Oct 2005
Location: Knoxville, TN
Posts: 18,788
You keeping the flares off? Personally I think it looks much better with them on.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-26-2008
bucky919's Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Nov 2006
Location: Minot, ND
Posts: 1,943
Lookin Good!!!! If you want to sell your fender flares pm me :)
Reply With Quote
  #4  
Old 07-26-2008
jrpro130's Avatar
RF Veteran
iTrader: (1)
 
Join Date: Sep 2005
Location: Florida
Posts: 5,057
I like it w/ flares on, but I'm assuming your painting, same thing I need to do!
Reply With Quote
  #5  
Old 07-26-2008
Melt's Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Apr 2008
Location: Denver, CO
Posts: 3,392
all looks good
Reply With Quote
  #6  
Old 07-26-2008
WowMike2001's Avatar
Member
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stevenson, WA
Posts: 2,583
I really.... REALLY hate those chevy wheel wells.. Why dont they paint the rear inner-bed in the wheel wells black?!?


And your truck is looking fantastic by the way, Trev! Just to let you know, Shane is pushing my modding 'purchases' and we will have to have a big mod weekend here in the near future methinks
Reply With Quote
  #7  
Old 07-26-2008
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
Guys......I could hardly jump in the Low Flying Aircraft when it was on sagged 12" springs.....I'll need a ladder now. lol.

Trigger...i believe trevor's making his truck an EDGE....

This was yesterday..
Name:  P7250143.jpg
Views: 0
Size:  80.9 KB
Reply With Quote
  #8  
Old 07-26-2008
04blackedge's Avatar
RF Veteran
iTrader: (13)
 
Join Date: Jan 2007
Location: Durham, NC
Posts: 23,426
Get to work yo, looks good.
Reply With Quote
  #9  
Old 07-26-2008
jrpro130's Avatar
RF Veteran
iTrader: (1)
 
Join Date: Sep 2005
Location: Florida
Posts: 5,057
I'm loving the 4 light bar setup. I'm thinking of doing that to mine with some angle iron! one of my lights broke, so I might just buy all 4 new procomps :)
Reply With Quote
  #10  
Old 07-26-2008
Thorny073's Avatar
Member
 
Join Date: May 2008
Location: California, Ky
Posts: 621
Thats one big chevy...be better if it was a cummins....and your trucks lookin good
Reply With Quote
  #11  
Old 07-26-2008
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
^^It still scoots pretty good...better than both rangers. lol.
Reply With Quote
  #12  
Old 07-26-2008
TrePaul86's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Apr 2007
Location: Gresham, OR
Posts: 1,369
Yeah, his chev moves.. He's giving himself his once a month treat by putting in the crazy larry tune on his power pup lol... 150hp with a push of a button haha We're gonna install the smoke switch soon to trick the turbo into thinking he's at full spool anytime the button is pressed, hence dumping more fuel into the motor... which creates SMOKE! lol

As for the flares, yeah, the valance and flares are going to be painted by end of the summer... It's going edge like! Leaving the chrome on the bumper chrome... But other than that, that's the plan!
Reply With Quote
  #13  
Old 07-26-2008
jrpro130's Avatar
RF Veteran
iTrader: (1)
 
Join Date: Sep 2005
Location: Florida
Posts: 5,057
That's gonnna be awesome on the duramax!

I like chevies...but not IFS, which is why I'm loving that truck...a little too high IMO though.
Reply With Quote
  #14  
Old 07-26-2008
5speedin2.3's Avatar
Member
 
Join Date: May 2005
Location: Livonia, Mi
Posts: 12
holy ****, those are some tall leafs.

i need to make my axle soa already so i can run 35's.
Reply With Quote
  #15  
Old 07-26-2008
Jimmeh's Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Dec 2007
Location: Columbia Falls, MT
Posts: 3,224
Quote:
Originally Posted by jrpro130 View Post
a little too high IMO though.
That is what I was going to say. And I'm not a big fan of the wheels, but it is a good looking truck.

I DO LOVE THAT HEEP!

And your truck of course.
Reply With Quote
  #16  
Old 07-26-2008
TrePaul86's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Apr 2007
Location: Gresham, OR
Posts: 1,369
Shoulda done the SOA when you first did it... that's like doing the whole thing twice lol
Reply With Quote
  #17  
Old 07-27-2008
FMD's Avatar
FMD FMD is offline
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Aug 2005
Location: Amherst NY
Posts: 3,811
How does a painter afford a truck like that?
Reply With Quote
  #18  
Old 07-27-2008
04blackedge's Avatar
RF Veteran
iTrader: (13)
 
Join Date: Jan 2007
Location: Durham, NC
Posts: 23,426
Quote:
Originally Posted by FMD View Post
How does a painter afford a truck like that?
He is making a crap ton of money painting, its insane.
Reply With Quote
  #19  
Old 07-27-2008
rideabikenick's Avatar
Member
iTrader: (4)
 
Join Date: Dec 2006
Location: Deltona, Fl.
Posts: 3,486
truck looks good man
Reply With Quote
  #20  
Old 07-29-2008
Roddy's Avatar
Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Canada
Posts: 1,332

LOL, this pic reminds me of the icy hot stunnaz from the 90's..



Reply With Quote
  #21  
Old 07-29-2008
Roach2004's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: May 2005
Location: Houston, TX
Posts: 8,320
I like the holes in where the fender flares were for some very strange reason. Was it you that wanted to two tone your truck?
Reply With Quote
  #22  
Old 07-29-2008
TrePaul86's Avatar
Member
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Apr 2007
Location: Gresham, OR
Posts: 1,369
Yeah that was me... I'm just gonna color match the valance ad fenders instead...
Reply With Quote
  #23  
Old 07-29-2008
t3ob's Avatar
Member
 
Join Date: Apr 2008
Location: Olive Branch, MS
Posts: 1,762
nice pics
Reply With Quote
  #24  
Old 07-29-2008
OmegaRanger's Avatar
Member
 
Join Date: Mar 2007
Location: NH
Posts: 190
that dmax is ridiculous huge...and ive never seen someone do a sas in those trucks and use the u bolt plate as their lower shock mount
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
I've been quite busy since my last post! I've gotten the bug..lots of new mods! MrDeeds Exterior Semi-Tech 10 05-22-2012 06:56 PM
Some recent pictures, just for fun... rngprerunner Snapshots 15 11-03-2011 04:26 PM
Just some recent pics! TrePaul86 Snapshots 20 03-11-2010 11:48 PM
Format - View posts since last visit EtniesRIT Ranger-Forums Office 6 06-03-2004 01:07 AM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 05:24 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.