4.0L's sound sweet - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


4.0L OHV & SOHC V6 Tech General discussion of 4.0L OHV and SOHC V6 Ford Ranger engines.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-17-2008
Urandaman's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2006
Location: wher ever uncle sam wants
Posts: 1,193
4.0L's sound sweet

ar 6500rpm or whatever it peggs out at in 2nd gear(auto) doin about 75 haha.
almost sounds like a race truck
Reply With Quote
  #2  
Old 04-17-2008
Roach2004's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: May 2005
Location: Houston, TX
Posts: 8,320
A race truck? lol

BTW: I know where you live!!! lol
Reply With Quote
  #3  
Old 04-17-2008
Urandaman's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2006
Location: wher ever uncle sam wants
Posts: 1,193
Quote:
Originally Posted by Roach2004 View Post
A race truck? lol

BTW: I know where you live!!! lol
hell yea a race truck, its not a car haha.

you know where i live ehh? come bring me a pizza tomorrow ha.
or just come by one day and check out the truck i dont care.
Reply With Quote
  #4  
Old 04-17-2008
Trigger01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (2)
 
Join Date: Oct 2005
Location: Knoxville, TN
Posts: 18,788
Get him to bring ya some pizza and check out the truck.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-17-2008
Roddy's Avatar
Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Canada
Posts: 1,332
lol, i find mine sounds nice at 3000-3500rpm
Reply With Quote
  #6  
Old 04-17-2008
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
4.0L FTW! it doesn't sound like a weed wacker like those 4 bangers do. lol.
Reply With Quote
  #7  
Old 04-17-2008
Roach2004's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: May 2005
Location: Houston, TX
Posts: 8,320
We dont get alot of free pizza cause there is a new manager that is "by the books" But I can hook you up with atleast 40% off. Cause since your my brother cause your white! (not in a racist way but why would I have like a Chinese brother?)

But I still want to see your truck!
Reply With Quote
  #8  
Old 04-18-2008
Urandaman's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2006
Location: wher ever uncle sam wants
Posts: 1,193
so 40% off the pizza mia.. hells ya! haha
when do ya work next week or something ill order one ha.


ha yea, 4.0s sound decent, i personally HATE HATE HATE HATE flowmasters on v6s, they get too dang raspy for my taste. and you can get the SAME muffler for 30bux ha.

i cant wait until i do internal work to the 4.0 and some cams
Reply With Quote
  #9  
Old 04-18-2008
whippersnapper02's Avatar
RF Veteran
iTrader: (1)
 
Join Date: Sep 2006
Location: Earth, Milky Way Galaxy
Posts: 7,415
That's why I bought Magnaflow!
Reply With Quote
  #10  
Old 04-18-2008
Urandaman's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2006
Location: wher ever uncle sam wants
Posts: 1,193
yea mine sounds similar to that, except it doesnt crackle. and its still factory sized tubing and dumped

Cherry bomb Turbo II muffler ha, 30bux wooot
Reply With Quote
  #11  
Old 04-18-2008
Roach2004's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: May 2005
Location: Houston, TX
Posts: 8,320
Quote:
Originally Posted by Urandaman View Post
so 40% off the pizza mia.. hells ya! haha
when do ya work next week or something ill order one ha.
I work all day sunday then every night till thursday. 50% off ANYTHING
Reply With Quote
  #12  
Old 04-18-2008
optikal illushun's Avatar
Member
 
Join Date: Oct 2004
Location: Coal Region, MTC to be exact...heart of the coal region.
Posts: 2,232
FDdriver, what style kit did u get? urs sounds a whole lot raspier and higher toned than my ladies...





Reply With Quote
  #13  
Old 04-18-2008
leadfoot's Avatar
Member
 
Join Date: Oct 2007
Location: MA
Posts: 894
I like the sound of the OHV under load.
Reply With Quote
  #14  
Old 04-18-2008
rolsmojave3's Avatar
Level III Supporter
 
Join Date: Jun 2006
Location: Wisconsin
Posts: 2,852
I'll post mine too. Bassani side exit. Camera is on ice so it tips over..lol.


Reply With Quote
  #15  
Old 04-18-2008
Urandaman's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2006
Location: wher ever uncle sam wants
Posts: 1,193
damn i really like the sound of that bassani at idle!
does it get raspy and high pitch in the upper rpm range?
Reply With Quote
  #16  
Old 04-18-2008
rolsmojave3's Avatar
Level III Supporter
 
Join Date: Jun 2006
Location: Wisconsin
Posts: 2,852
It gets a little louder, but stays deep like that. It cackles and pops a little bit when your downshifting.
Reply With Quote
  #17  
Old 04-18-2008
Lord Of War's Avatar
Member
iTrader: (2)
 
Join Date: Jan 2006
Location: Thornton, Colorado
Posts: 4,599
Quote:
Originally Posted by Urandaman View Post
damn i really like the sound of that bassani at idle!
I agree.

Cole, what did you pay for your muffler and what model is it?
Reply With Quote
  #18  
Old 04-18-2008
whippersnapper02's Avatar
RF Veteran
iTrader: (1)
 
Join Date: Sep 2006
Location: Earth, Milky Way Galaxy
Posts: 7,415
Quote:
Originally Posted by optikal illushun View Post
FDdriver, what style kit did u get? urs sounds a whole lot raspier and higher toned than my ladies...





Its just a Magnaflow catback single exit. Nothing else. I want to get some headers on it later.
Reply With Quote
  #19  
Old 04-18-2008
Urandaman's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Oct 2006
Location: wher ever uncle sam wants
Posts: 1,193
Quote:
Originally Posted by fddriver02 View Post
Its just a Magnaflow catback single exit. Nothing else. I want to get some headers on it later.
yea i got headers on mine right now, but i had headers on before a muffler haha so i dont know if it got any louder. but spend the extra money on ceramic coated headers... the rusty look is ugly hah
Reply With Quote
  #20  
Old 04-18-2008
zabeard's Avatar
who?
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
i need to actually get a vid of my new exhaust.
Reply With Quote
  #21  
Old 04-18-2008
thesoundmaster's Avatar
Member
 
Join Date: Mar 2007
Location: Centennial CO
Posts: 5
I'll post mine driving, 2.5" Cherrybomb. Nothing special, but enough to get the point across.


Reply With Quote
  #22  
Old 04-18-2008
Green Hornet's Avatar
Member
 
Join Date: Apr 2007
Location: Chicago, Illinois
Posts: 31
Quote:
Originally Posted by rolsmojave3 View Post
It gets a little louder, but stays deep like that. It cackles and pops a little bit when your downshifting.
hey rols, could you snap a pic of the underside of your exhaust? I want to do an exit before the rear wheel very similar to yours and the F-150 Lightning exhaust. What tip are you running and what diameter pipe?

How many of you guys have deleted the cat 'verter?
Reply With Quote
  #23  
Old 04-18-2008
outdoorsman's Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Feb 2006
Location: Phoenix Arizona
Posts: 1,690
Here is my Gibson. The video is a little over a minute. You can hear the exhaust in the beginning and at the end it sounds really nice almost like a motorcycle but obviously not. This is my truck warming up and getting ready to head out for another day of ice fishing and snow romping! I love this exhaust!

Reply With Quote
  #24  
Old 04-18-2008
rngprerunner's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2004
Location: Long Beach CA
Posts: 3,453
You know what really sounds good... a 4.0 SOHC at 6000 rpm with JBA headers and Cat Back... oh and a Supercharger... those sound really good... lol
Reply With Quote
  #25  
Old 04-19-2008
rolsmojave3's Avatar
Level III Supporter
 
Join Date: Jun 2006
Location: Wisconsin
Posts: 2,852
Jake---I paid $200 off of ebay for it, it is a system and came with all the parts including the tips.

Green Hornet--I'll get you some pics.
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
advice? building a sweet sound system 99fordranger Audio & Video Tech 42 11-01-2010 12:19 AM
SWEET lil' pickup>>> 94Ranger355 Vehicle & Meet Videos 9 05-26-2009 09:44 PM
Pretty Sweet Deal On Bfg M/t's. Sad_Savant Wheels & Tires Semi-Tech 5 09-06-2005 03:05 PM
Home sweet home... buckgnarly General Ford Ranger Discussion 25 08-22-2005 07:23 PM
Sweet deal on cathode tubes SilverTank New Ideas 7 03-09-2005 07:34 AM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 10:27 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.