taking off the fender flares to paint - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Exterior Semi-Tech General discussion of exterior for the Ford Ranger.
Sponsored by:
Sponsored by:

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-22-2008
tylerdavenport's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Dec 2007
Location: Beaverton, Oregon
Posts: 54
taking off the fender flares to paint

How exactly am I supposed to get these dang things off the body? They are attatched with christmas tree fastners, and I think I'll break them once I take them off. Any suggestions or instructions or something? haha thanks all!
Reply With Quote
  #2  
Old 04-22-2008
WowMike2001's Avatar
Member
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stevenson, WA
Posts: 2,583
You either gotta be real firm, and pop them out.. or, do as I did in my post here:

https://www.ranger-forums.com/forum2...ad.php?t=62154

Scroll down a bit and youll see
Reply With Quote
  #3  
Old 04-22-2008
tylerdavenport's Avatar
Member
Thread Starter
 
Join Date: Dec 2007
Location: Beaverton, Oregon
Posts: 54
haha i just looked at that thread actually. so your list of supplies got the job done right?
Reply With Quote
  #4  
Old 04-22-2008
WowMike2001's Avatar
Member
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stevenson, WA
Posts: 2,583
100% right :-)

You can eitehr choose to hit the local Nappa and buy a pack of replacement fender thingie's (Just ask for their book of fender plugs) or find some bolts/washers and locking nuts and make them re-useable.. which is good in case you want to ever touchup the paint, or do a different color down the road
Reply With Quote
  #5  
Old 04-22-2008
TrePaul86's Avatar
Member
iTrader: (8)
 
Join Date: Apr 2007
Location: Gresham, OR
Posts: 1,369
Just hit it with your purse. If they don't come off, get a bigger purse
Reply With Quote
  #6  
Old 04-22-2008
Fx4wannabe01's Avatar
RF Veteran
iTrader: (23)
 
Join Date: May 2005
Location: Boring, Oregon
Posts: 21,721
lol..


er....the first time I pulled them off I pushed in the clips on the backside of the fender, and popped out as many and I could. The very top ones are impossible to reach...so pull! There's also some of those push in pins like in your interior holding them onto the fender lip.

And the second time they came off.....the tires decided to do that for me. lol. Still off.
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Can you paint the textured fender flares? TheBearJeweler Exterior Semi-Tech 23 09-03-2014 03:43 PM
taking off passenger side fender? 05Level2 Exterior Semi-Tech 7 08-30-2011 11:33 AM
gonna paint my fender flares 93rangerXLT4x4 Exterior Semi-Tech 12 12-06-2009 09:13 PM
Want to Buy: 01-05 Fender FX 4 Fender Flares dixie_boysles Interior, Exterior, Electrical, & Misc. 2 11-09-2009 03:03 PM
Taking Flares off... Cody_288 General Ford Ranger Discussion 8 08-15-2007 11:43 AM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 03:53 PM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.