Who knows Jerry at Camburg or who lives close to Camburg Engineering - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


General Ford Ranger Discussion General discussion of the Ford Ranger that does not fit in any other sub-forum.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-05-2008
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
Who knows Jerry at Camburg or who lives close to Camburg Engineering

Anyone know this guy or live close to him?

Also would someone be willing to do me a favor?

thanks!
Zach
Reply With Quote
  #2  
Old 03-05-2008
Roach2004's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: May 2005
Location: Houston, TX
Posts: 8,320
I kinda figured Trent would know him. But maybe not.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-05-2008
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
yeah, he might I need to see if Trent is online... Just looking for someone local to do me a favor.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-05-2008
ranger's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2006
Location: Imperial Beach, CA
Posts: 4,502
sean -mr special (maybe)
Nick- oasis (maybe)

here are a couple more to ask.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-05-2008
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
this is why i want to know

http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=639774

6 37x13.5x17 tires for the price of 4, only problem is shipping, I talked to Jerry on the phone and he thinks it will be $400 which for that much its almost not worth it... idk

Reply With Quote
  #6  
Old 03-05-2008
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
never mind guys. i got his phone number called him and i am now the owner of 6 37x13.5x17 Mud Grapplers.

:)
Reply With Quote
  #7  
Old 03-05-2008
04blackedge's Avatar
RF Veteran
iTrader: (13)
 
Join Date: Jan 2007
Location: Durham, NC
Posts: 23,426
Woo hoo!
Reply With Quote
  #8  
Old 03-05-2008
rolsmojave3's Avatar
Level III Supporter
 
Join Date: Jun 2006
Location: Wisconsin
Posts: 2,852
Put them on a truck headed for IN, it should be cheaper then whatever UPS dreamed of.
Reply With Quote
  #9  
Old 03-05-2008
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
ups wants 336 to ship 600lbs worth of tires.
Reply With Quote
  #10  
Old 03-05-2008
Rooks's Avatar
Member
iTrader: (7)
 
Join Date: Sep 2006
Location: Minneapolis, MN
Posts: 1,867
You even have 17" wheels? Haha.. suppose that problem is easily solved by the magic plastic devil. Haha.....

What you looking at running for wheels? Or haven't figured that out yet?
Reply With Quote
  #11  
Old 03-05-2008
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
yep, i have to since i am running 12.5" rotors with dual piston calipers.

17" wheels barely clear.

this is what i have, 4 of them, need 2 more now, but i might buy 2 more tires and get aluminum beadlocks

Reply With Quote
  #12  
Old 03-05-2008
TommyC's Avatar
Member
iTrader: (1)
 
Join Date: Jun 2006
Location: CA
Posts: 1,012
How did you find out they were selling those tires?
Reply With Quote
  #13  
Old 03-05-2008
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
just searching on Pirate4x4.com

i rummage through the classifieds over there daily for deals. (namely tires, because I have been wanting some 37s)
Reply With Quote
  #14  
Old 03-05-2008
Roach2004's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: May 2005
Location: Houston, TX
Posts: 8,320
Damn Zach those are gonna be sweet! I hope goodyear dont find out? lol
Reply With Quote
  #15  
Old 03-05-2008
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
haha, no i love my MTRs but for 405 each in the size i needed ill pass.
Reply With Quote
  #16  
Old 03-05-2008
ScottG's Avatar
Member
 
Join Date: May 2004
Location: Lewiston, Maine
Posts: 4,926
dude, i have no FREAKN CLUE, but I can view Waynes and your site


did they update something on the server?


Tires look great, cant wait to see them on the rims
Reply With Quote
  #17  
Old 03-05-2008
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
lol ah not that i know of? nothing changed on our end
Reply With Quote
  #18  
Old 03-05-2008
D.
Unregistered User
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by zabeard View Post
ups wants 336 to ship 600lbs worth of tires.
100lbs a tire? Damn, those things weigh almost as much as me! LOL!

I don't think a whole wheel and tire on mine weighs that much!
Reply With Quote
  #19  
Old 03-05-2008
casfz1's Avatar
Member
 
Join Date: Aug 2005
Location: southgate, mi
Posts: 1,989
Nice!
Reply With Quote
  #20  
Old 03-05-2008
07Ranger's Avatar
Member
 
Join Date: Mar 2007
Location: lima/dublin, ohio
Posts: 1,267
i want 35s!
Reply With Quote
  #21  
Old 03-05-2008
Alon's Avatar
Member
iTrader: (13)
 
Join Date: Jun 2004
Location: Long Beach, CA
Posts: 2,555
I have dealt with them before and have been talking to scott there lately... I was in class when you IM'd me. Do you still need anything from me?
Reply With Quote
  #22  
Old 03-06-2008
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
nah alon im good. i was just afraid he would not ship them and was going to see if you would for me. but he did and price for shipping was not too bad.

thanks though!
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
quick jerry lift? tom kalmanidis Suspension Tech 80 07-06-2012 02:32 PM
camburg engineering darkxj Suspension Tech 28 09-16-2008 08:52 PM
jerry can mounting ideas. stockranger New Ideas 7 04-04-2006 03:24 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 03:32 AM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.