Zabeards SAS Thread - Page 81 - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Project Logs For detailed builds specific to the Ford Ranger, one thread per vehicle please.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #2001  
Old 05-25-2008
5speedin2.3's Avatar
Member
 
Join Date: May 2005
Location: Livonia, Mi
Posts: 12
i talked to a local guy that had those same tires on his excursion and he said they are great tires but they wear down super fast.

i guess he put less then 20k on his set and they have about 30% tread left.
Reply With Quote
  #2002  
Old 05-25-2008
RazorsEDGE's Avatar
There's no lifeguard in the gene pool
iTrader: (4)
 
Join Date: Aug 2006
Location: New Mexico
Posts: 7,501
An excursion weighs a lot more than a ranger though.....
Reply With Quote
  #2003  
Old 05-25-2008
rngprerunner's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2004
Location: Long Beach CA
Posts: 3,453
BEAUTIFUL Zach! Good work!
Reply With Quote
  #2004  
Old 05-25-2008
5speedin2.3's Avatar
Member
 
Join Date: May 2005
Location: Livonia, Mi
Posts: 12
Quote:
Originally Posted by RazorsEDGE View Post
An excursion weighs a lot more than a ranger though.....
it was also lifted like 10" or more lol.
Reply With Quote
  #2005  
Old 05-25-2008
Pless215's Avatar
Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Dewy Rose, GA
Posts: 473
Quote:
Originally Posted by 5speedin2.3 View Post
did you change the transfer case?

you said something about the pump being bad, thats what happed to grants transfer case and it exploded lol.

you could always crawl under the truck and shift the transfer case if you had to.
that would work if he had too but he wouldnt have to do too much crawling cause that thing is huge.
Reply With Quote
  #2006  
Old 05-25-2008
lifted97ranger's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2005
Location: Charlestown, IN
Posts: 1
looks awsome.

How is your turning radius?
Reply With Quote
  #2007  
Old 05-26-2008
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
turning radius isnt bad at all.

thanks for the comments guys
Reply With Quote
  #2008  
Old 05-26-2008
lifted97ranger's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2005
Location: Charlestown, IN
Posts: 1
sweet. i know those axles have some turning problems under the 3/4 ton trucks. Might be their steering problem.
Reply With Quote
  #2009  
Old 05-26-2008
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
yeah it turns to the bumps. i am going out to see if i cant retro fit the sway bar on!
Reply With Quote
  #2010  
Old 05-26-2008
lifted97ranger's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2005
Location: Charlestown, IN
Posts: 1
sa-weet!
Reply With Quote
  #2011  
Old 05-26-2008
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
yeah didnt work. lol ill have to think about it some more
Reply With Quote
  #2012  
Old 05-26-2008
EdGe_wannabe's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2004
Location: Richmond Hill, Georgia
Posts: 4,306
Looks good Zach, even with my shifter in my truck with no b/l. It still seems to be a bit short. I wish I could lengthen mine.

Brenton
Reply With Quote
  #2013  
Old 05-26-2008
rangererv's Avatar
Member
 
Join Date: Mar 2005
Location: Dearborn Michigan
Posts: 4,376
looks pretty good zach
Reply With Quote
  #2014  
Old 05-26-2008
RazorsEDGE's Avatar
There's no lifeguard in the gene pool
iTrader: (4)
 
Join Date: Aug 2006
Location: New Mexico
Posts: 7,501
haha suckers. My level II t-case shifter and linkage are different and it was super easy to make an extension for it lol. Either way though, short or not, you can't beat the manual shift case.


BTW Zach what did you do for your radio bezel? You just have a non-functioning 4x4 switch there? I bet that would confuse some people who weren't familiar with your truck lol.
Reply With Quote
  #2015  
Old 05-26-2008
INT3RC3PTOR's Avatar
Veteran Status Achieved
iTrader: (4)
 
Join Date: Jul 2005
Location: Minnesooooota
Posts: 8,203
you can hook it up so atleast the lights come on in 4x4 low and high. but yeah its just a sweet switch that doesnt do anything now
Reply With Quote
  #2016  
Old 05-26-2008
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
Quote:
Originally Posted by RazorsEDGE View Post
haha suckers. My level II t-case shifter and linkage are different and it was super easy to make an extension for it lol. Either way though, short or not, you can't beat the manual shift case.


BTW Zach what did you do for your radio bezel? You just have a non-functioning 4x4 switch there? I bet that would confuse some people who weren't familiar with your truck lol.
lol yeah its just still there. I dont really plan to remove it. if i ever make a doubler I will use that for the front Tcase and the manual shifter for the main rear case. or vise versa...
Reply With Quote
  #2017  
Old 05-26-2008
JoshK's Avatar
Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: CC, Indiana
Posts: 3,832
I got to drive it today hehe
Reply With Quote
  #2018  
Old 05-26-2008
HighRollerII's Avatar
RF Veteran
iTrader: (4)
 
Join Date: Jun 2004
Location: Charleston, SC
Posts: 10,066
Quote:
Originally Posted by firefighterjosh View Post
I got to drive it today hehe
hush son
Reply With Quote
  #2019  
Old 05-26-2008
JoshK's Avatar
Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: CC, Indiana
Posts: 3,832
sorry dad
Reply With Quote
  #2020  
Old 05-26-2008
Member
 
Join Date: Jun 2004
Location: PUEBLO, CO
Posts: 3,753
Quote:
Originally Posted by zabeard View Post
lol yeah its just still there. I dont really plan to remove it. if i ever make a doubler I will use that for the front Tcase and the manual shifter for the main rear case. or vise versa...
why wouldnt you do 2 manual cases?
Reply With Quote
  #2021  
Old 05-26-2008
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
why not use the electric spare one i have? no need to buy anything then
Reply With Quote
  #2022  
Old 05-26-2008
rideabikenick's Avatar
Member
iTrader: (4)
 
Join Date: Dec 2006
Location: Deltona, Fl.
Posts: 3,486
wow, your truck is looking AMAZING man, every mod is looking better and better. your my hero...haha
Reply With Quote
  #2023  
Old 05-26-2008
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
lol thanks Nick.
Reply With Quote
  #2024  
Old 05-26-2008
TrePaul86's Avatar
Member
iTrader: (8)
 
Join Date: Apr 2007
Location: Gresham, OR
Posts: 1,369
Zach stop posting pics! You're making me want to buy a plane ticket to come take it! lol...

It looks so good! I can't believe how good FW looks on our trucks! dang!
Reply With Quote
  #2025  
Old 05-26-2008
Downey's Avatar
RF Veteran
iTrader: (1)
 
Join Date: Oct 2007
Location: Muncy, PA
Posts: 8,470
can you drive to pa so i can take it around the block thats all i want to do is drive it one time. i cant wait till i have money to spend on my truck.
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
2002FX4's SAS thread 2002FX4 Suspension Tech 138 11-09-2010 08:39 AM
99ranger4x4s SAS thread 99ranger4x4 Project Logs 145 03-25-2009 02:36 PM
Big04Ranger's SAS Thread Big04Ranger Project Logs 474 10-08-2008 10:50 AM
Zabeards truck back in the day ranger General Ford Ranger Discussion 20 05-29-2007 07:05 PM
gumby's SAS thread gumby Suspension Tech 12 04-02-2007 08:45 AM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 06:48 PM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.