35s or 37s, your opinion - Page 3 - Ranger-Forums - The Ultimate Ford Ranger Resource


Wheels & Tires Semi-Tech General discussion of wheels and tires for the Ford Ranger.
Sponsored by:
Sponsored by:

View Poll Results: 35s or 37s?
35x12.5x17 14 25.45%
37x13.5x17 41 74.55%
Voters: 55. You may not vote on this poll

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread
  #51  
Old 07-25-2007
rileyw05's Avatar
Member
 
Join Date: Nov 2005
Location: Waycross, Ga
Posts: 121
well whichever route you take the truck is still gonna look badass......and you will love the nittos
Reply With Quote
  #52  
Old 07-25-2007
99ranger4x4's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: Jun 2006
Location: Austin, TX
Posts: 12,198
well it seems like your kinda loaded, so get some new Classic IIs or DC-1s for the 35s and use those for busting through the snow drifts lol
Reply With Quote
  #53  
Old 07-25-2007
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
lol i'm not loaded. just been working alot of overtime this summer.

And I really want 17s and manual hubs!

oh and if i was i wouldnt have made this thread :)

Last edited by zabeard; 07-25-2007 at 08:55 PM.
Reply With Quote
  #54  
Old 07-25-2007
yellow rhino's Avatar
Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: CA Westlake Village
Posts: 1,771
NO DC-1's EVER on your truck. Just get 37's and be done with it. They will look a ****load better and honestly how often do you wheel your truck? Would you trim alittle bit for themto fit or is that out of the question?
Reply With Quote
  #55  
Old 07-25-2007
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
trim? trim what?

37s will hit the bed corners. you cant trim fiberglass

i dont wheel that much but i dont want tires holding up what i can and cannot do. i like to flex and crawl over junk, 37s might just get in the way.

IF Nitto had a 35x13.5 then i probably would just get those.
Reply With Quote
  #56  
Old 07-25-2007
JoshK's Avatar
Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: CC, Indiana
Posts: 3,832
Just wait zach will be wheeling. Remember this is a DD right now.....once he gets another vehicle.....god help us all.
Reply With Quote
  #57  
Old 07-25-2007
99ranger4x4's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: Jun 2006
Location: Austin, TX
Posts: 12,198
well he should make a flat bed when he starts wheelin haha
Reply With Quote
  #58  
Old 07-25-2007
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
Quote:
Originally Posted by firefighterjosh
Just wait zach will be wheeling. Remember this is a DD right now.....once he gets another vehicle.....god help us all.


you want to go for a ride dont yea!

ive scared the **** out of you once or twice i know i can do it again
Reply With Quote
  #59  
Old 07-25-2007
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
Quote:
Originally Posted by 99ranger4x4
well he should make a flat bed when he starts wheelin haha

flat bed? wtf?

hill billy. lol
Reply With Quote
  #60  
Old 07-25-2007
99ranger4x4's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: Jun 2006
Location: Austin, TX
Posts: 12,198
hahaha

if you do it right they can turn out pretty nice
Reply With Quote
  #61  
Old 07-25-2007
JoshK's Avatar
Member
 
Join Date: Sep 2006
Location: CC, Indiana
Posts: 3,832
Quote:
Originally Posted by zabeard
you want to go for a ride dont yea!

ive scared the **** out of you once or twice i know i can do it again
We might roll it this time though. Its just a little bigger now


Zach: I dont think I can make that.

Me: O come on I would do it if I had my truck (thinking in my head no way in hell I would)

Zach: ok I will try

Me: (thinking...OMG what a idiot)

Zach: Wooo that was fun, now pull me out and lets do it again........damn water coming in on the floo!!!!
Reply With Quote
  #62  
Old 07-26-2007
Sonic04Edge's Avatar
RF Veteran

iTrader: (6)
 
Join Date: Jun 2004
Location: Madison. AL
Posts: 5,715
I say 37's and buy a cheap 4banger to drive around so MPG isn't an issue.
Reply With Quote
  #63  
Old 07-26-2007
99ranger4x4's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: Jun 2006
Location: Austin, TX
Posts: 12,198
Quote:
Originally Posted by firefighterjosh
We might roll it this time though. Its just a little bigger now


Zach: I dont think I can make that.

Me: O come on I would do it if I had my truck (thinking in my head no way in hell I would)

Zach: ok I will try

Me: (thinking...OMG what a idiot)

Zach: Wooo that was fun, now pull me out and lets do it again........damn water coming in on the floo!!!!

pics? is there already a thread? lol
Reply With Quote
  #64  
Old 07-26-2007
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
Quote:
Originally Posted by 99ranger4x4
pics? is there already a thread? lol

this was a while ago. before i was lifted.

we took a trip to FL, went wheeling with some locals. good times.
Reply With Quote
  #65  
Old 07-26-2007
99ranger4x4's Avatar
RF Veteran
iTrader: (3)
 
Join Date: Jun 2006
Location: Austin, TX
Posts: 12,198
oh, i was thinking, water coming in the doors... as high was he is, i gotta see this!
Reply With Quote
  #66  
Old 07-26-2007
zabeard's Avatar
who?
Thread Starter
iTrader: (8)
 
Join Date: Nov 2004
Location: IN
Posts: 26,045
oh no. lol last time I have had water up to the doors all hell broke loose and alot of parts broke.

I think this is what he is referring too

Reply With Quote
  #67  
Old 07-26-2007
ranger's Avatar
Member
 
Join Date: Jun 2006
Location: Imperial Beach, CA
Posts: 4,502
back when your truck was a baby
Reply With Quote
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
37s, Why not? Dewey Wheels & Tires Semi-Tech 38 11-16-2014 04:36 PM
37s.... shadow905 Wheels & Tires Semi-Tech 29 08-14-2008 08:43 PM
oh im in love! 37s are here zabeard Snapshots 98 03-24-2008 10:35 PM
flare for 37s ranger Exterior Semi-Tech 8 03-11-2007 07:55 PM
need your opinion 04edge Audio & Video Tech 16 06-23-2005 06:37 PM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off



All times are GMT -6. The time now is 04:01 PM.


We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.